voi prkl kun mua ärsyttää jeesustelija-äidit!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mursu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No mä olen täysin samaa mieltä ap:n kanssa. Siis miksi sitä päivitellä toisten valintoja. Myös se kauhistelija voi tehdä toisten mielestä hölmöjä ratkaisuja. Ei se ole pois sulta joka päivittelet! Antakaa toisten elää omaa elämää ja eläkää itsekin sitä. Naurattaa kyllä ihan hirveästi, joku oikeasti miettii et onkohan ton seksielämä kunnossa kun polttaa :O

Onneksi täällä on joku muukin kyllästynyt näihin ah, niin täydellisiin äiteihin ( omasta mielestään ) kyllä mä ainakin voin sanoa että sopeutumista on vaatinut henkiseltä tasolta päätyä tähän ratkaisuun, siltikin pyrin ajattelemaan lapseni parasta. Ja toisekseen uskon mieheni saavan ihanan kokemuksen kun pääsee viettämään kotielämää vastapainona erittäin stressaavaan työhönsä.

Lähinnä heidän tapansa toimia on ainoa ja oikea, siis kauhistelevat kuinka voin jättää 3kk ikäisen vauvan moneksi tunniksi ja viitenä päivänä viikossa. Korostavat kuinka välttämätöntä äidin ja lapsen suhteen kehittymiselle on olla yhdessä 24h/7.

[QUOTE="mursu";24382803]Lähinnä heidän tapansa toimia on ainoa ja oikea, siis kauhistelevat kuinka voin jättää 3kk ikäisen vauvan moneksi tunniksi ja viitenä päivänä viikossa. Korostavat kuinka välttämätöntä äidin ja lapsen suhteen kehittymiselle on olla yhdessä 24h/7.[/QUOTE]

Eivät he nyt ihan väärässäkään ole...

• Tykkää
Reactions: Uudi
Siinähän se isäkin on yhtä hyvä jos puhutaan kiintymyssuhteista.
Ehkä nämä äidit ajattelevat imetyksen onnistumista, kun silloin äidin ei passais olla poissa lapsen luota, tää ei taida olla sun prioriteeteissa kovin korkealla ja he eivät sitä ymmärrä / tajua.

[QUOTE="vieras";24382697]Ei kaikki kännissä ajavat aja kolaria. Kaikki tupakoitsijat eivät saa keuhkosyöpää. Kaikki lihavat eivät saa sydänkohtausta eikä aivohalvausta. Kaikki alkoholisitiäitien vauvat eivät ole FAS lapsia. Kyse on tilastollisista riskeistä, TODENNÄKÖISYYKSISTÄ.[/QUOTE]

IhAKS TOTTA!

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24382642:
Niin, vähän samalla tavalla, että kun suositellaan, et pitää pestä hampaat, ettei ne ala tippua, niin jotkut ei pese, eikä niiltä silti ne tipu.

Hyvä vertaus. Lisäksi jos hampaita ei pese, niin hengitys haisee, ihan kuin tupakoitsijoilla.

Mua ärsyttää se että jotkut tuomitsee jeesustelijaksi vain siksi että toinen hoitaa lapset kotona vähintään 3v, imettää pitkään, käyttää kestovaippoja ja kantoliinoja, tekee vauvalle itse soseet tai harrastaa sormiruokailua jne.

Moneen kertaan olen kuullut v***ua ihan suoraan ja seläntakanakin siitä kuinka olen jeesusteleva "superäiti" joka ei näe muuta kuin oman napansa ja tuomitsee kaikki toisintoimijat. Vaikken ole koskaan ketään arvostellut toisenlisist valinnoista. Omistani olen puhunut vain kysyttäessä ja silloin toki perustellut sen miksi pidän tätä parhaana ratkaisuna kun muut on sitä kyseenalaistaneet.

Olenko mä tosissaan joku v-mäinen jeesustelija??

• Tykkää
Reactions: Uudi
Mä osittain imetän, esikoista imetin pitkään ja hartaasti mutta tällä kertaa valitsin toisin. Eli mielestäni se nyt ei ole automaattisesti hyvän äidin tae. Olen alkanut antamaan pulloa ihan tietoisesti koulun vuoksi, muutenhan olisimme aivan pulassa. Imettää aion niin pitkään kun se meille sopii ja onnistuu ilman suurempia hankaluuksia.

Kyllä mä pidän myös sitä ihan yhtä tärkeänä että suhde isään syntyy, samoin en jaksa uskoa että lapsi joutuu aikuisena psykiatrin vastaanotolle kun äiti käy koulussa. Onhan hän silloin isänsä kanssa, ei vieraalla.

Ja edelliselle että en mä sua minään jeesustelija pitäisi, mun puolesta jokainen tehköön kuten asian parhaaksi näkee. Kyllä mäkin tuolle esikoiselle tein itse soseet sun muut ja on 4-vuotiaaksi kotona yms. Lähinnä se paheksunta mun valintoja kohtaan saa sapen kiehahtamaan.

[QUOTE="Hmm";24382333]Jaa .. no et se sinä kovin onnelliseltakaan vaikuta. Tuliko sittenkään tehtyä oikeita ratkaisuja kun noin kireä olet.[/QUOTE]

Peesi.
Elämä on täynnä vallintoja. Pitää tehdä sellaisia valintoja, joiden takana voi seisoa. Silloin voi rauhassa viitata kintaalla muiden kommenteille, koska tietää sydämessään tehneensä itselleen ja omalle perheelleen parhaan ratkaisun.

mua sapettaa enemmän tuollainen yhteen samaan kastiin ihmisten niputtaminen ja heitä oikeasti tuntematta väittää suvaitsemattomiksi,oman tulkinnan perusteella.
meillä perhekerhossa käy aina entisistä bubiruusuista ja ennen kiljua juovista punkkareista,kirjakieltä puhuviin akateemisiin uraäiteihin.
ihan sulassa sovussa siellä rupatellaan.
Osalla lapsista on kirppisvaatetta,toisilla uusinta uutta ja merkkitietoisesti.
Osa äideistä käy ulkona,osa on vain kotona,toiset on uskovaisia, toiset ateisteja.joku vetää röökiä ja toinen ei ole koskaan maistanutkaan.
Ei mitään ihmeellistä eikä ristiriitaa.
Ihan sama,oikeasti.

Ei se miten itse elää, tee kenestäkään jeesusteliaa, mut jos sä ylikorostat ja jauhat vaan omista tavoista ja tuomitset muiden jotka ei toimi niin kuin sinä, tekee jeesustelijan! Eli älkööt äidit arvostelko toisten tekemisiä! kaikilla sillon hyvä olla :)

Johan mä kertaalleen sanoin, hallaa se tupakointi tekee tuollekkin hommalle, mut ei se silti impotenttia 110% varmuudella joka ikisestä tupakoijasta.

Sit vaan kädet ristiin, että se tupakointi ei aiheuta niitä erektio-ongelmia sulla tai sun miehellä. Samalla tavalla kannattaa laittaa ne kädet ristiin, että lapsella ei ole mitään ongelmia oman raskausaikaisen tupakoinnin takia. Sillä itsehän ei asioihin voi mitenkään vaikuttaa. Tupakan haittavaikutuksethan ovat ihan sattumaa, niitähän voi tulla kenelle tahansa... vai voiko?

[QUOTE="minna";24382675]No mä olen täysin samaa mieltä ap:n kanssa. Siis miksi sitä päivitellä toisten valintoja. Myös se kauhistelija voi tehdä toisten mielestä hölmöjä ratkaisuja. Ei se ole pois sulta joka päivittelet! Antakaa toisten elää omaa elämää ja eläkää itsekin sitä. Naurattaa kyllä ihan hirveästi, joku oikeasti miettii et onkohan ton seksielämä kunnossa kun polttaa :O[/QUOTE]

Mun mielestä on tosi syvä, että niitä toisten epäterveitä valintoja kauhistellaan ja paheksutaan. Ehkäpä joku tajuaisi sitten lopettaa sen tupakoinnin tai menisi töihin vasta äitiysloman päätyttyä, ellei ole pakko. Kaikki kun eivät välttämättä itse osaa ajatella asioita ihan loppuun asti.

Mun mielestä ei voi verrata tupakointia ja töihin menoa. Ensimmäistä voi mun mielestä paheksua, se kun ei ole oikeasti vain äidin/isän oma valinta, jälkimmäinen taas on perheen sisäinen asia eikä siihen ole yhtä ainoaa oikeaa kaikille sopivaa ratkaisua.

En oikeesti käsitä että kuinka kukaan voi olla sitä mieltä että on parempi jäädä sairaseläkkeelle alle kolmikymppisenä kuin että isä jää kotiin hoitamaan lapsia että äiti saa opiskella itselleen ammatin mikä on sijoitus tulevaisuutta ajatellen.

Tupakointiin en ole ottanut kantaa koska se on asia jossa mulla ei ole juurikaan mitään sanottavaa, en ole polttanut ainuttakaan tupakkaa raskausaikana. Jos sen jälkeen tekee mitä tekee niin minusta se on yhdentekevää, ei ainakaan minulle kuulu mitä kukin omalla elämällään tekee.

Yhteistyössä