Voi tätä terveydenhuollon toimintaa! ARGH!

Rieputarallaa

Aktiivinen jäsen
20.06.2005
48 269
-3
36
JKL
Voi jumaleissön tätä terveydenhuollon toimintaa. ÄRSYTTÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!

Eli siis. Jalkani leikataan 9.9. Siinä on koko ajan ollut hiukan tulehdusta, turvonnut ja kuumottaa. Lääkärit eivät ole asiaan reagoineet. No, rupesin sitten itse kyselemään, että eikö sen voisi / pitäisi hoitaa ennen leikkausta pois. Ensin soitin terveysasemalle, jossa oltiin ihan pöyristyneitä, kun asiaa ei ole hoidettu. Antoivat varalta ajan lääkärille ja käskyn soittaa kirurgian polille. Soitin, missä oltiin ihan, että asia ei heille kuulu, koska leikkaus tehdään päiväkirurgiassa. No, sitten pitää soittaa sinne.

Ongelma tässä nyt on se, että päiväkirurgian soittoaika on sen jälkeen kun on se mun tk-aikani - ja se sain siis siltä varalta, että saan labralähetteen sitä kautta kätevimmin, jos sairaalalla toteavat että labrat / lääkettä tarvitaan. Ja nyt sitten tk:sta ei enää vastata puhelimeen, kun haluaisin varmistaa, että tulenko nyt sitten vai enkö tule vai mitä hittoa teen. |O|O|O

Soitat uudelleen sinne terkkariin ja siirrät aikasi jollekin toiselle päivälle, tänään soittelet sinne päiväkirurgiselle.
Puhelimessa on kovat jonot mutta etköhän sinne terkkariin pääse läpi jossain vaiheessa.

Noi on ärsyttäviä tilanteita! Kellekkään ei mikään kuulu ja saat soittaa sinne ja tänne. Ja kukaan ei tiedä, miten asiat oikeesti menee. Mulla oli vähän samanlainen tilanne tossa heinäkuulla. Tsemppiä sulle ja toivottavasti asiat selviää ja turvotus helpottaa! :)

[QUOTE="vieras";24514461]Ala liikkumaan pudottamaan painoa. Loppuu kivut ja kolotukset.[/QUOTE]

Ei oo kipua ja kolotusta. On vain toimimaton jalkaterä ja turvonnut nilkka, kiitos revenneen akillesjänteen.

menisin sinne lääkäriin jokatapauksessa. Koska ehkä siellä on osaava tyyppi paikalla joka tietää mitä tehdä. Puhelinneuvottelusta ei tiedä johtaako se mihinkään.

[QUOTE="Milla Magia";24514483]Noi on ärsyttäviä tilanteita! Kellekkään ei mikään kuulu ja saat soittaa sinne ja tänne. Ja kukaan ei tiedä, miten asiat oikeesti menee. Mulla oli vähän samanlainen tilanne tossa heinäkuulla. Tsemppiä sulle ja toivottavasti asiat selviää ja turvotus helpottaa! :)[/QUOTE]

Kiitos :)!

[QUOTE="vieras";24514497]menisin sinne lääkäriin jokatapauksessa. Koska ehkä siellä on osaava tyyppi paikalla joka tietää mitä tehdä. Puhelinneuvottelusta ei tiedä johtaako se mihinkään.[/QUOTE]

Joo, kyllä mä sinne menen jos en saa asiaan sitä ennen tolkkua.

NO, menet tänään sinne terveyskeskukseen arvioon ja soitat sitten iltapäivällä sinne päiväkirurgialle ja kerrot missä mennään (mitä lääkäri sanoi ja mikä on polven tilanne). Silloin sinulla on kertoa heille jo lääkärin arvio polven tilanteesta ja leikkauskelpoisuudesta ja he voivat sitten tarvittaessa tämän tiedon perusteella siirtää leikkausta, jos polvessa on infektio, joka estää leikkauksen.

Taas tuolla joku yllyttää menemään yksityiselle. Onko se muka joku taivas. Mun ex anopilla oli vähän on iho-ongelmaa ja muita parempana ihmisenä meni tietysti yksityiselle. Siellä lääkäri sanoi sille: "Olishan tuohon voiteita mutta kun ootte jo niin vanha." Mun samanlaisen vaivan sama lääkäri hoiti päivätyössään julkisella puolella asiallisesti ja osaavasti. Tässä anopin ja minun taudissa iällä ei ole merkitystä. Samat lääkärit, jotka on päivät töissä julkisella puolella, menevät hankkimaan vapaa aikanaan lisää rahaa yksityiselle. Ei ne ole sitten siellä yhtään päevämpiä.

No, rupesin sitten itse kyselemään, että eikö sen voisi / pitäisi hoitaa ennen leikkausta pois. Ensin soitin terveysasemalle, jossa oltiin ihan pöyristyneitä, kun asiaa ei ole hoidettu. Antoivat varalta ajan lääkärille ja käskyn soittaa kirurgian polille. Soitin, missä oltiin ihan, että asia ei heille kuulu, koska leikkaus tehdään päiväkirurgiassa. No, sitten pitää soittaa sinne.

Ongelma tässä nyt on se, että päiväkirurgian soittoaika on sen jälkeen kun on se mun tk-aikani - ja se sain siis siltä varalta, että saan labralähetteen sitä kautta kätevimmin, jos sairaalalla toteavat että labrat / lääkettä tarvitaan. Ja nyt sitten tk:sta ei enää vastata puhelimeen, kun haluaisin varmistaa, että tulenko nyt sitten vai enkö tule vai mitä hittoa teen. |O|O|O

Tää on niin tätä, asiakasta pallotellaan sinne tänne ja asiallisiin kysymyksiin saa useimmiten vastauksen "tämä ei kuulu meille". Ja sitten vielä poliitikot ja TEHYn pomot ilkeävät väittää, että julkinen terveydenhuolto toimii hyvin ja siellä on prosessit kunnossa. Paskanmarjat sanon minä.

Toi on niiiiin ÄRSYTTÄVÄÄ. Mä jouduin kerran yksien tutkimustulosten kanssa soitteleen varmaan kymmenen puhelua, kun kuulemma kellään ei oikeutta/velvollisuutta mulle tuota tulosta lähettää.. En ole muuten vielä tänäkään päivänä sitä saanu, lääkäri lupas soittaa mut eipä ole kuulunu..:kieh:
Jumalauta kun pitää pompottaa paikasta toiseen..

Mä oon dokumentoinut tarkasti kaikki jalkahässäkkäni vaiheet (pelkkää mokaa mokan perään), ja JYTE voi olla varma, että perästä kuuluu. Kiukuttaa niin. Mä oon sentään nuori ja hyvissä voimissa taistelemaan oikeuksistani, mutta entäs vanhukset tai sellaiset, jotka on oikeasti todella sairaita eivätkä yksinkertaisesti jaksa tai osaa pitää puoliaan? Ajatuskin on pelottava.

Voi jumaleissön tätä terveydenhuollon toimintaa. ÄRSYTTÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!

Eli siis. Jalkani leikataan 9.9. Siinä on koko ajan ollut hiukan tulehdusta, turvonnut ja kuumottaa. Lääkärit eivät ole asiaan reagoineet. No, rupesin sitten itse kyselemään, että eikö sen voisi / pitäisi hoitaa ennen leikkausta pois. Ensin soitin terveysasemalle, jossa oltiin ihan pöyristyneitä, kun asiaa ei ole hoidettu. Antoivat varalta ajan lääkärille ja käskyn soittaa kirurgian polille. Soitin, missä oltiin ihan, että asia ei heille kuulu, koska leikkaus tehdään päiväkirurgiassa. No, sitten pitää soittaa sinne.

Hmm.... mikä tässä nyt on oikein ongelma? Sulle on terveysasemalla annettu lääkärin vastaanotolle ja kehoitettu olemaan yhteydessä vielä kirurian pkl:lle. Mistäs se terveysaseman hoitaja on voinut tietää että leikataan päiväkirurgiassa jos et asiasta maininnut niin tottakai silloin ohjataan kysymään asiaa leikkaavalta taholta. Eikö sulle itselle ole tullut sitten mitään infolappua vielä leikkauksesta (jos kerran päivä jo tiedossa) jossa olisi ollut yhteystiedot mihin ottaa yhteyttä ongelmissa? Tottakai menet nyt sinne lääkärin pakeille ja jatkot sitten varmaan selviää siellä. Pyydät vaikka lääkäriä konsultoimaan sitä leikkauksen suorittavaa lääkäriä tai sitä muuten soittamaan sinne päiväkirurian yksikköön. Ihan turhaan minusta taas haukuttu terveydenhuoltojärjestelmää.
Minua taas ärsyttää kun ihmisillä ei ole muuta numeroa tk:n kuin päivystyksen numero ja sieltä sit kysellään asioita joiden selvittäminen ei todellakaan kuulu päivystykseen vaan esim ajanvarauksen puolelle. Sit suututaan kun ystävällisesti kehoitetaan ottamaan yhteyttä oikeaan tahoon.

[QUOTE="vieras";24514724]Hmm.... mikä tässä nyt on oikein ongelma? Sulle on terveysasemalla annettu lääkärin vastaanotolle ja kehoitettu olemaan yhteydessä vielä kirurian pkl:lle. Mistäs se terveysaseman hoitaja on voinut tietää että leikataan päiväkirurgiassa jos et asiasta maininnut niin tottakai silloin ohjataan kysymään asiaa leikkaavalta taholta. Eikö sulle itselle ole tullut sitten mitään infolappua vielä leikkauksesta (jos kerran päivä jo tiedossa) jossa olisi ollut yhteystiedot mihin ottaa yhteyttä ongelmissa? Tottakai menet nyt sinne lääkärin pakeille ja jatkot sitten varmaan selviää siellä. Pyydät vaikka lääkäriä konsultoimaan sitä leikkauksen suorittavaa lääkäriä tai sitä muuten soittamaan sinne päiväkirurian yksikköön. Ihan turhaan minusta taas haukuttu terveydenhuoltojärjestelmää.
Minua taas ärsyttää kun ihmisillä ei ole muuta numeroa tk:n kuin päivystyksen numero ja sieltä sit kysellään asioita joiden selvittäminen ei todellakaan kuulu päivystykseen vaan esim ajanvarauksen puolelle. Sit suututaan kun ystävällisesti kehoitetaan ottamaan yhteyttä oikeaan tahoon.[/QUOTE]

Tässä ongelmia:

1. Varmistin sh:lta kahteen kertaa, että tosiaanko soitan kirralle, vaikka leikataan päiväkirurgiassa. Päiväkirurgialle voi soittaa klo 12-14, ja lääkäriaika on klo 11.15.
2. Sh käski mua ottamaan yhteyttä polille nimenomaan ENNEN lääkäriaikaa, jotta lääkäri osaa toimia sairaalan ohjeiden mukaan.
3. Olen soittanut tk:een nyt kolmeen eri numeroon (ns. yleinen numero, ajanvarausnro ja omahoitajan numero), eikä mikään niistä vastaa.
4. Koko juttu alkoi siitä, kun leikkauksen kutsulapussa sanottiin, että
A) kehossa olevat tulehdukset voivat estää leikkauksen (ja mulla on se tulehdus nimenomaan leikkausalueella) --> ajattelin, että nyt olisi hyvä hetki hoitaa tulehdus pois, kun leikkauksen on vielä melkein 2 viikkoa
B) labravastaukset otettava mukaan leikkaukseen tullessa (enkä ole saanut lähetettä labraan)

Että eiköhän tässä joku muu nyt ole mokannut kuin minä!!!!!!!!!!

Tässä ongelmia:

1. Varmistin sh:lta kahteen kertaa, että tosiaanko soitan kirralle, vaikka leikataan päiväkirurgiassa. Päiväkirurgialle voi soittaa klo 12-14, ja lääkäriaika on klo 11.15.
2. Sh käski mua ottamaan yhteyttä polille nimenomaan ENNEN lääkäriaikaa, jotta lääkäri osaa toimia sairaalan ohjeiden mukaan.
3. Olen soittanut tk:een nyt kolmeen eri numeroon (ns. yleinen numero, ajanvarausnro ja omahoitajan numero), eikä mikään niistä vastaa.
4. Koko juttu alkoi siitä, kun leikkauksen kutsulapussa sanottiin, että
A) kehossa olevat tulehdukset voivat estää leikkauksen (ja mulla on se tulehdus nimenomaan leikkausalueella) --> ajattelin, että nyt olisi hyvä hetki hoitaa tulehdus pois, kun leikkauksen on vielä melkein 2 viikkoa
B) labravastaukset otettava mukaan leikkaukseen tullessa (enkä ole saanut lähetettä labraan)

Että eiköhän tässä joku muu nyt ole mokannut kuin minä!!!!!!!!!!

No ei tuossa minusta nyt mitään ainakaan kovin suurta mokaa ole tapahtunut. Mikset ollut alunperin suoraan yhteydessä sinne päiväkirurgian yksikköön jos huomasit että leikkausalueella on tulehdusta? Toisekseen jos sinulla kerran oli tiedossa tuo päiväkirurgian soittoaika 12-14 niin miksi otit vastaan sitä ennen olevan lääkäriajan, varmaan asian olisi kerennyt hoitaa esim huomenna taikka myöhemmin tänään iltapäivällä. Tai olisithan voinut pyytää esim hoitajalta lähetteen labraan verikokeisiin jo aikaisemmin. Eli ihan turhaan melskaat .

Yhteistyössä