voi v**** kun hienoa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ;(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
;

;(

Vieras
mulla on yksi sisko. ollaan aika läheisiä.
mun siskon mies on tosi rikkaasta perheestä ja sen anoppi on ostanut niille vm07 asunnon, bemarin ja volvon ja tuhat muuta juttua.
mun siskon elämä on mennyt just niin kun pitäis, luokan priimus peruskoulussa, lukee neljässä vuodessa itsensä yo-merkonomiksi, seurustelee, on työelämässä, menee kihloihin, menee naimisiin, saa lapsen, hankkii koiran.....

mä oon ollu ihan paska aina koulussa ja opiskelut menny päin helvettiä.
oon eronnut lapseni isästä ja mun elämä on kokoajan ihan sekaisin. oon ollut 5vuotta nykyisen mieheni kanssa, rakennetaan ja eletään kädestä suuhun ja oikeesti tehdään niska limassa hommia et saatais se leipä pöytään ja mun siskon ei tarvii kun anopille vinkasta niin jo on kaikki nenän edessä.

nyt sitten mun isä oli ostanut auton ja sain äsken kuulla, et se oli ostanut sen mun siskoa ajatellen!! ei se perkele mulle mitään oo koskaan hankkinu vaikka olisin tarvinnut!!

mä oikeesti saan tukea vanhemmiltani ja ne auttaa missä pystyy, mutta ei lähellekään samassa mittakaavassa kun mun täydellistä siskoa.

itken täällä kun on NIIN PAHA OLLA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Siis jos menee neljä vuotta yo merkonomiksi, niin ei kyllä ole priimusta nähnytkään :D

Kahdessa vuodessa pääsee...

no voi )#%(#¤&% kun helpotti mun oloa!!!! ottaa niin tollanen saivartelu päähän.

mä oon vaan niin väsynyt kun kaikki on niin vaikeaa, en mä jaksa enää nauttia siitä mitä saan kun sen hankkimiseen menee kaikki voimavarat ja aika. voisin vaikka viikon elää ihan mielelläni sellasta helppoo elämää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mä oon vaan niin väsynyt kun kaikki on niin vaikeaa, en mä jaksa enää nauttia siitä mitä saan kun sen hankkimiseen menee kaikki voimavarat ja aika. voisin vaikka viikon elää ihan mielelläni sellasta helppoo elämää.

Olet väsynyt, koska energiasi menee kateuteen ja toisen mollaamiseen. Elä itsel ja ole onnellinen. Mistä tiedät mitä siskosi kuoren alla on?

Siis jos menee neljä vuotta yo merkonomiksi, niin ei kyllä ole priimusta nähnytkään :D

no voi )#%(#¤&% kun helpotti mun oloa!!!! ottaa niin tollanen saivartelu päähän.

saivartelu?! Ei kai tämä ollut tarkoitus olla hyökkäys ap:tä kohtaan. Päinvastoin, eikös sua pitäs helpottaa tieto ettei kaikki nyt niin täydellistä ole ollut systerilläs kun milelessäs aattelet.
Ja joo , tuo 4v on ihan tavis aika.

Ap varmaan tarkoitti yhdistelmätutkintoa eli käynny kauppista ja lukiota samaan aikaan. Se ei muuten edes ole yo-merkonomi silloin. Yo merkonomi on ensin yo ja vasta sitten merkonomi.

Mut pitääkö sitä sitten itseään ja omaa elämäänsä verrata siskoon? Mä oon tietty jäävi sanomaan, kun mulla ei sisaruksia ole. Mutta jotenkin vaan ajattelen niin, että elän ite tätä mun elämääni ja monella muulla on paljon enemmän kaikkea kuin mulla, on tukiverkkoa, vanhemmat mukana arjessa, on parempi toimeentulo jne. Mutta mitäpä niitä sen enempää miettimään, omassa elämässä on mulle ihan tarpeeksi kuitenkin.

Ittehän sä oot tilantees valinnu, asukaa kerrostalossa tai ostakaa valmis ok-talo. Elämä on valintoja täys. Niiiiiin lapsellista elää paskassa ja itsesäälissä kierien ja olla kateellinen muille. On siinä elämällä hyvä tarkoitus... siis jos sun päämäärä on tässä elämässä hommata mahdollisimman paljon materiaa. Mä oon köyhä kirkon rotta. Mulla on rikkaita kavereita ok-taloineen, uusine autoineen. Mut en oo kateellinen pätkääkään, jos mulla ei oo elämän tavoitteena hommata ko. asioita. Ihaninta on olla perheen ja lasten kans vaikka metsässä, ei maksa mitään.

kaikkea energiaa ei kannata hukata kateuteen ja katkeruuteen. Oletko varma että siskosi on onnellinen? Lähipiirissä hyvä ystävä joka aina paikkaa kaikki murheet ja parisuhdekriisit ostamalla itselleen jotain KALLISTA. Ei se raha tuo sitä onnee. Sanoit että sun vanhemmat tukee ja auttaa. Ole onnellinen siitä ja lakkaa tuo vertailu!

Alkuperäinen kirjoittaja muuttanut:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
olet katkera.

Joskus ei vaan jaksa olla loputtomiin ilonen muiden puolesta, jos on itellä vaikeeta.

aivan.
on niin raskasta katsella toisten helppoa elämää vierestä kun itse juuri ja juuri jaksaa päivästä toiseen.
anteeksi tylyt vastaukseni, oon vaan niin surullinen ja vihainen tällä hetkellä..

mä kyllä ymmärrän ap:ta hyvin. meillä sama homma. sisko saa kaiken mulle ei mitään. pahin asia on se ettei edes seuraa. eli vanhemmat näkee sitä, soittaa ja ym. mutta meiän elämä on niille ihan sama. tavaroita voin ostaa ite jos haluun ja tarviin mutta aikaa niitten kaa en. :(

ja aika kurjia vastauksia täälläkin tullut.
en mä itsekään kovin asiallisesti tähän ole kirjoittanut, mutta voisi sitä mun mielestä edes yrittää vähän ymmärtää ja koittaa tukea ennemmin kun alkaa mollaamaan ja syytteleen.
mulle on todella vaikeata myöntää että minä en jaksa enää.
tottakai mulla on elämässä hyviäkin asioita ja arvostan apua mitä saan, mutta tuntuu niin paskalta et toinen saa enemmän ja helpommalla. miksi ei voi tasapuolisesti auttaa molempia? en voi sille mitään, että katkeroidun kun jatkuvasti kuulen mitä kaikkea sisko on saanut ja siskon eteen on tehty. mun pitää aina alentua pyytämään, mut sisko saa pyytämättä. äh, raskasta. :(

Alkuperäinen kirjoittaja muuttanut:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
olet katkera.

Joskus ei vaan jaksa olla loputtomiin ilonen muiden puolesta, jos on itellä vaikeeta.

aivan.
on niin raskasta katsella toisten helppoa elämää vierestä kun itse juuri ja juuri jaksaa päivästä toiseen.
anteeksi tylyt vastaukseni, oon vaan niin surullinen ja vihainen tällä hetkellä..

Mutta kun sä et oikeasti voi tietää onko siskollasi asiat paremmin kuin sinulla. Koskaan ei kannata kadehtia, vaan yrittää nähdä se hyvä joka omassa elämässä on. Kuulostaa kliseiltä, mutta kun se oikeasti on niin. Vihaan ja katkeruuteen menee valtavasti energiaa, ei se kannata.

Ja mitä oikeasti haluaisit, että tapahtuisi? Mitä pitäisi tapahtua, että oma elämäsi tuntuisi paremmalta ja helpommalta?

Ootkos aatellu niin että muut ajattelee teillä menevän kivasti kun itse pystytte kaiken hommaamaan ettekä käytä vanhempia tai appivanhempia kaikkeen mitä hankitte =)

Mä ainakin oon siitä "ylpee" että ollaan ite kaikki hankittu eikä ole niin että anoppi osti vauvalle vaunut ja isä pinnasängyn ja appiukko auton yms.

Eipähän olla kenellekkään kiitollisuudenvelassa ja tavarat ostetaan sitten kun on varaa ja kaiken ei tarvii olla kalleinta ja hienointa =)

Ole ylpeä itsestäs että elätte omillanne ja tiedät että pärjäätte itsekkin ettekä muiden avustuksella =)

Toki ei siinä mitään pahaa ole jos joku niin elää mutta mun mielestä kaikki on helpompaa näin =)

jonka 10v hukkaa tavaroita? Puhetyyli on samanlainen.
Mutta tuohon tasapuolisuuteen, ei sellaista perhettä olekaan missä oltaisiin täysin tasapuolisia.
Voit joko pilata elämäsi olemalla katkera tai käyttää energiasi muuhun.

Itse valitsin jälkimmäisen ja otin etäisyyttä vanhempiini.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
jonka 10v hukkaa tavaroita? Puhetyyli on samanlainen.
Mutta tuohon tasapuolisuuteen, ei sellaista perhettä olekaan missä oltaisiin täysin tasapuolisia.
Voit joko pilata elämäsi olemalla katkera tai käyttää energiasi muuhun.

Itse valitsin jälkimmäisen ja otin etäisyyttä vanhempiini.

en ole sama.

ja aika kurjia vastauksia täälläkin tullut.
en mä itsekään kovin asiallisesti tähän ole kirjoittanut, mutta voisi sitä mun mielestä edes yrittää vähän ymmärtää ja koittaa tukea ennemmin kun alkaa mollaamaan ja syytteleen.
mulle on todella vaikeata myöntää että minä en jaksa enää.
tottakai mulla on elämässä hyviäkin asioita ja arvostan apua mitä saan, mutta tuntuu niin paskalta et toinen saa enemmän ja helpommalla. miksi ei voi tasapuolisesti auttaa molempia? en voi sille mitään, että katkeroidun kun jatkuvasti kuulen mitä kaikkea sisko on saanut ja siskon eteen on tehty. mun pitää aina alentua pyytämään, mut sisko saa pyytämättä. äh, raskasta. :(

Kyllä me ymmärretään, eikä mollata ja syytellä. Ota asia puheeksi vanhempiesi kanssa ja kerro miltä susta tuntuu. Ehkä he pitävät siskoasi heikompana tai sitten niiden täytyy nostaa itseään siskosi anopin silmissä. On vaikea olla samalla tasolla, jos anoppi antaa kaiken. Ja sehän on vain materiaa...

Ei muuta kuin opiskelet ap semmosen tutkinnon jolla saat hyväpalkkaisen duunin ja pääset ostamaan talot ja autot ja kaiken muun. Katsotaan oletko sitten onnellinen. Mun veikkaus on, ettet olisi sittenkään. Toivottavasti käsität sen itsekin ennen kuin pilaat välisi sukuusi kokonan katkeruutesi takia ja olet vielä onnettomampi. :hug:

Yhteistyössä