Voi v*tun v*ttu!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bad Virgin-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja fakta:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
mä en jaksa kahloa koko ketjua läpi, mutta eikös menettely yleisimmin oo se että siitä päästä aletaan karsia kuka on on lyhimmän aikaa ollu talossa. ei aina, mutta yleensä.
Teoriahan tuo on, mutta ei käytäntöä. Ne jäävät, jotka hommansa hoitavat.

Jaa no onpas suomessa sitten paljon lusmuilijoita :o

Tarkoitin irtisanomisia.
Yleensähän lomautukset koskevat koko porukkaa; joissakin paikoissa kaikki lomautetaan kerralla, toisissa firmoissa lomautukset porrastetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Farhan Maabaad:
Meillä on mies ollu lomautettuna 11.12 lähtien ja tän kuun lopussa selviää, jatkuuko työt enää ollenkaan... :/

Tsempit sinne miehen puolesta :hug:

Kiitti. =)

Kyllä tästä selvitään, vaikka miehelle tuliskin kengän kuva ahteriin, mutta sinniä tarvitaan.

Alkuperäinen kirjoittaja napinapi:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja lomautetun vaimo:
Se, että on tullut taloon viimeisimpänä ei automaattisesti tarkoita sitä että olisi epäpätevämpi! Voi olla paljon pätevämpi tyyppi kuin esim. ap:n mies... Tai sitten töihin jäävästä on muuten enemmän hyötyä työnantajalle.

Jos siellä tulee joku maksimaalinen ongelma,niin kyllä se kokeneempi miehistö osaa sen homman hoitaa nopeasti ennenkuin tulee isoja vahinkoja.

Mistä tiedät ettei uudet osaa?

No kun ei ne tiedä niistä järjestelmistä kaikkea..

No näköjään ne tietää, kun saavat jäädä töihin toisin kuin sun mies.
Että eipä aliarvioida uusia työntekijöitä ollenkaan!

Ja ehkä siinä työnantaja onkin sen verran inhimmillinen, että lomauttaa ne joilla on mahdollisuus päästä liiton rahoille..kun työssä täytyy se 10 kk kuitenkin olla. Tuoreimmat tulokkaat taitaisivat perheineen joutua "ihan oikeaan" ahdinkoon.

mä en jaksa kahloa koko ketjua läpi, mutta eikös menettely yleisimmin oo se että siitä päästä aletaan karsia kuka on on lyhimmän aikaa ollu talossa. ei aina, mutta yleensä.

Eipä ole faktaa tuokaan että ne jäävät jotka hommansa hoitavat.
Suurimmaksi osaksi valitettavasti vaikuttaa pärstäkerroin mikä eniten pomoa miellyttää.

Jaa no onpas suomessa sitten paljon lusmuilijoita :o

Tarkoitin irtisanomisia.
Yleensähän lomautukset koskevat koko porukkaa; joissakin paikoissa kaikki lomautetaan kerralla, toisissa firmoissa lomautukset porrastetaan.

Meinaatko, ettei työntekijän työtehtävät määrittele lainkaan, onko hänelle jatkossa töitä vai ei? Eli huonoiten hommansa hoitaneet pihalle vaan ja paremmat työntekijät jäävät, vaikkei heidän osaamisalueensa töitä olisikaan tarjolla?

Ei se aina mee niin että ketkä hommansa hoitavat että just ne sais jäädä, taikka ne jotka ollut muutaman vuoden vaan, nää jotka määräaikasia ja vaan hetken olleet tulee monesti halvemmaksi kuin pitempään olleet joille maksetaan parempaa palkkaa ku sijaisille/tuuraajille/ kausitekijöille jne....

Helppoa se on heittää porukka pihalle, en tiiä potkiko esim UPM heinolasta ketää ulos ainakin siellä tais ne neuvottelutkin olla, silti ne hakee sinne työntekijöitä parin kk:den ajalle .

Meilläki yt:t menossa. Ja jos tilanne on niin että joitain nimilistoja tms. päätöksiä on tehty ennen neuvottelujen alkamista, niin työnantaja on jo siinä rikkonut lakia ja pahasti. He ovat korvausvelvollisia!

Alkuperäinen kirjoittaja ffff:
Meilläki yt:t menossa. Ja jos tilanne on niin että joitain nimilistoja tms. päätöksiä on tehty ennen neuvottelujen alkamista, niin työnantaja on jo siinä rikkonut lakia ja pahasti. He ovat korvausvelvollisia!

Nää on hauskoja..korvausvelvollisia. Just. Jenkkityyliin joo, kukaan edes tiedä, mitä vaatisi, mutta pakkohan niiden on korvata jotain..

Valitettavasti trendi taitaa olla se että nämä kauemmin olleet saavat lähteä koska usein heillä on lomat tienattuna ja parempi palkkakin kun näillä justiinsa tulleilla. Saadaan aikaan enemmän säästöä.

Mieheni irtisanottiin marraskuun puolessa välissä ja työvuosia takana 12. Tässä sitä odotellaan että liitosta sais edes pientä tukea. MInä kun yritän omalla palkalla maksaa kaikki laskut ja saada ruokaa pöytään kuudelle hengelle. Täytyy sanoa että useamman kerran se olen ollut minä joka olen ollut syömättä jotta lapsille riittäisi ruoka.

Tsempit sinne ja toivotaan että kyse on lyhyestä lomautuksesta.

Mun mies päätti itse ilmoittautua vapaaehtoiseksi lomautettavaksi, kun töissä oli alettu puhua lomautuksista. Meilläkin lapsia 2 ja kolmas tulossa. Kuitenkin asiat on hyvin (ei velkaa ja mulla varmasti pysyvä työ) ja mies katsoi voivansa olla enemmän kotona ja lastensa kanssa. Kannatan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mitä ne lapset miehillä vaikuttaa? Äidithän niitä hoitaa jos sairastuvat.

No ei se nyt ihan noinkaan kyllä aina mene. Meillä esim. miehen on helpompi olla pois töistä kuin mun - paljon enemmän se on pojan sairasvahtina ollut kuin mä.

Ei kannata luutua vanhoihin stereotypioihin. Omasta asenteesta tuollaiset jutut on kiinni.

Eip' setyönantaja välttämättä tiedä ( eikä sille edes kuulu) onko jollaki perhettä. ne lomauttavat ja sillä siisti.Tottakai se harmittaa, mutta se on vaanelämää. vähemmäläkin tulee toimen kun siihen asennoituu

BV, ei oikeasti voi olla totta, että sun ukko lomautetaan ja vasta tulleet saa jäädä... jos noin on, niin luottamusmieheen yhteys ja asialliset perustelut sitten työnantajalta. Mielivalta ei saa pyörittää maailmaa, ei edes lama-aikana.

:hug: ja tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Eip' setyönantaja välttämättä tiedä ( eikä sille edes kuulu) onko jollaki perhettä. ne lomauttavat ja sillä siisti.Tottakai se harmittaa, mutta se on vaanelämää. vähemmäläkin tulee toimen kun siihen asennoituu

Meil ainakin miehen töissä yt.neuvotteluissa kaikki työntekijät haastateltiin, kyllä siinä selvis perheet ja muut ratkaisevat tekijät.

Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:

Meilläpäin jos kaikkia ei lomauteta, niin ensin kysytään vapaaehtoiset ja täällä niitä on erisyistä löytynyt aina riittävästi.

Voi ei, inhottava tilanne, mut toivotaan, et jos todella näin käy, se ei olis pitkäkestoista!

Meillä mies saa maanantaina tietää joutuuko irtisanotuksi, joten lomautus olis meille helpotus...

Elämä on vähän epäreilua välillä, mut etiäpäin sano mummo lumessa!

Alkuperäinen kirjoittaja myy:
Mun mies päätti itse ilmoittautua vapaaehtoiseksi lomautettavaksi, kun töissä oli alettu puhua lomautuksista. Meilläkin lapsia 2 ja kolmas tulossa. Kuitenkin asiat on hyvin (ei velkaa ja mulla varmasti pysyvä työ) ja mies katsoi voivansa olla enemmän kotona ja lastensa kanssa. Kannatan.

Mutta mä olen kotiäiti ja parin vuoden päästä lähden opiskelemaan,eli mies saa tienata meille leivän pöytään.

Alkuperäinen kirjoittaja Elopompelo:
BV, ei oikeasti voi olla totta, että sun ukko lomautetaan ja vasta tulleet saa jäädä... jos noin on, niin luottamusmieheen yhteys ja asialliset perustelut sitten työnantajalta. Mielivalta ei saa pyörittää maailmaa, ei edes lama-aikana.

:hug: ja tsemppiä!

Kiitos =)

Alkuperäinen kirjoittaja Hohtis:
Voi ei, inhottava tilanne, mut toivotaan, et jos todella näin käy, se ei olis pitkäkestoista!

Meillä mies saa maanantaina tietää joutuuko irtisanotuksi, joten lomautus olis meille helpotus...

Elämä on vähän epäreilua välillä, mut etiäpäin sano mummo lumessa!

Tuolla kyllä syntyy sota kohta :kieh:

Yhteistyössä