D
Destello
Vieras
Koska ap on piirtänyt siihen kaksi nuolta, jotka menevät samaan suuntaan?
Eikä tämä nyt ollut edes se pointti. Ymmärsinkö minä nyt väärin?
Ne kaksi nuolta kuvastavat niitä autoja, eli NannaIhanan auto on ensimmäinen nuoli kääntymässä vasemmalle, ja toinen nuoli se takaa tuleva auto, joka meinasi tulla kylkeen.
En nyt oikein jaksa ymmärtää, mitä ongelmaa tuossa asian ymmärtämisessä oikein on. Itse ainakin ymmärsin ihan muitta mutkitta, että kyse on normaalista taajama-alueella olevasta yhdestä tiestä, jossa on vasen ja oikea kaista (sanotaan nyt sitten että vastaantulijoiden kaista, ja se oma oikea kaista, kun me suomalaiset ajamme aina oikealla. En keksi äkkiä helpompaa keinoa vääntä rautalangasta), ja että ap:n takaa tuleva auto lähti ohittamaan silloin kun ap oli kääntymässä kotipihalleen. Takana olevan olisi kuulunut väistää. Muistaakseni Suomen liikennesäännöissä lukee, että risteysalueella (mukaanluettuna myös nämä kotitalon risteykset) ei saa ohittaa vasemmalta puolelta (eli vastaantulijoiden kaistan puolelta), vaan ohitus täytyy _aina_ tehdä oikealta puolelta. Eli käytännössä joko odotella että auto on kääntynyt, ja jatkaa matkaa, tai sitten ajaa risteysalueelle varten tehtyä levennystä pitkin oikealta puolelta ohi.
Kyse oli vain siitä, että ap päätti purkaa vitutustaan tänne kyseisestä tapahtumasta, mun mielestä ei siitä tarvi alkaa heti syytteleen et "sun vika, ja ku piirsit noin huonosti nii ei me ymmärretä et vika ei oo sussa".. Kun tuon asian taka-ajatuksen ja idean tajuaa kyllä ilman konkreettisia kuviakin.
NannaIhana, käys vielä ottaan oikeen kameralla kuva, ja vaikka lavasta tuo tilanne jonku naapurin kans uudelleen, nii saat sitte vääntää muille asian ratakiskosta, eikä rautalangasta