Voi VTTU mitkä lahjat!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt oon harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
No minusta ap:n anoppi voisi kunnioittaa sitä, ettei ap halua anopiltaan joululahjoja. Ihan turhaa tavaraahan anoppi oli nyt ap:lle laittanut.

toki, mut turha siitä on kamalaa mekkalaakaan nostaa jos toinen kaikesta huolimatta haluaa muistaa. musta olis mummona vähän hassua jos en oman lapseni perhettä saisi muistaa.. toki tuollaisen miniän voisin ilman lahjaa jättääkin :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Arjaana hei!

Mun mielestä noi sun mummin siskon antamat lahjat on hauskoja, voisin itekin antaa tollasia (ja yleensä annankin just samantyylisiä ). Onkohan se vesimies ?
Sulla ei ole huumorintajua, silläpä onneks on!! :D

Ite tykkään saada justiinsa ton tyylisiä ylläreitä. Onneks serkku aina antaakin hauskan paketin.

Äläs nyt kiukuttele mulle, "annoin" sentään sulle lahjaks ruoskan ;) :D Ja joo, noi vois olla huumorimielellä ihan vitsikkäitä juttuja, mutta kun mamma on niin tosissaan että! Ja kyllä se huumorinkukka täälläkin kukkii... =)

Alkuperäinen kirjoittaja akka:
olen sitä mieltä että jos ei voi eikä pysty antamaan kunnon lahjaa on parempi ettei osta lahjaa lainkaan. minusta esim. leivottu kuivakakku olisi tosi kiva tai pipareita kivassa purkissa. minä saan anopilta aina aika kivoja lhajoja, tiffany töitä joita tekee, poppanaliinoja itse tehtyjä, villasukkia. arvostan kovasti itse tehtyjä lahjoja.

Minäkin arvostan itsetehtyjä hyödyllisiä lahjoja. Itselläni ei niitä valitettavasti ole aikaa valmistaa. Parhaan kykyni mukaan yritän keksiä jokaiselle läheiselle lahjan, joka sekä ilahduttaa häntä, että sopii kukkarolleni. Mielestäni olisi aika kamalaa, jos 15v jäisi ilman lahjaa siksi etten keksi mitään. En myöskään usko että itsetehdyt villasukat yksinään ilahduttaisivat häntä mitenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja kidetär:
Tätä vähän vaikea selittää, mut tarkoitin et jos vaihtoehtona vaikka "ajatus tärkein" jotain krääsää, ja toinen vaihtoehto vaikka kaulakoru jota olet halunnut? Niin moniko silloin ottaisi "ajatus tärkein" lahjan?
Eikös aviomiehet osta ne kaulakorut eikä anopit?

No toi nyt oli vaan esimerkki vaihdetaan se nyt sit vaikka kännykkään tai Teema kahvikalustoon? ;)

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
toki, mut turha siitä on kamalaa mekkalaakaan nostaa jos toinen kaikesta huolimatta haluaa muistaa. musta olis mummona vähän hassua jos en oman lapseni perhettä saisi muistaa.. toki tuollaisen miniän voisin ilman lahjaa jättääkin :snotty:
Pienikin lahja on arvokas, jos sillä on tunnearvoa. Mutta ap ei halua anopiltaan joululahjoja, joten niillä anopin laittamilla lahjoilla ei ole hänelle myöskään mitään tunnearvoa. Jos mulla on joskus miniä, joka ei halua multa lahjoja, niin en mä sille sitten lahjoja hankikaan. Ei väkisin =)

Pienikin lahja on arvokas, jos sillä on tunnearvoa. Mutta ap ei halua anopiltaan joululahjoja, joten niillä anopin laittamilla lahjoilla ei ole hänelle myöskään mitään tunnearvoa. Jos mulla on joskus miniä, joka ei halua multa lahjoja, niin en mä sille sitten lahjoja hankikaan. Ei väkisin =)

sekai siinä onkin kun lahjan antaja voi nähdä asian niin toisin. mä ymmärrän et ap ei mitään halua, mut kai se mummo saa poikaansa ja lapsenlastaan muistaa. luulen kuitenkin et omasta mielestään on valinnut hyvät lahjat vaik saajien mielestä näin ei olisikaan.

sekai siinä onkin kun lahjan antaja voi nähdä asian niin toisin. mä ymmärrän et ap ei mitään halua, mut kai se mummo saa poikaansa ja lapsenlastaan muistaa. luulen kuitenkin et omasta mielestään on valinnut hyvät lahjat vaik saajien mielestä näin ei olisikaan.
No kyllä mäkin aion aikanaan antaa joululahjoja pojalleni ja lapsenlapselleni =) Mutta en miniälleni, jos miniä ei halua.

No kyllä mäkin aion aikanaan antaa joululahjoja pojalleni ja lapsenlapselleni =) Mutta en miniälleni, jos miniä ei halua.

niin.. mä sain vaan aiemmin sellaisen käsityksen ettei muutakaan perhettä saisi anoppi lahjoa (siis tässä ketjussa). mut mä olen voinut käsittää väärin. mä nyt joka tapauksessa keksisin noille epämieluisille lahjoille jotain muuta jos niitä omaan kotiin ei halua, vaik siitä vaivaa oliskin. joku muu voisi olla niistäkin tyytyväinen.

niin.. mä sain vaan aiemmin sellaisen käsityksen ettei muutakaan perhettä saisi anoppi lahjoa (siis tässä ketjussa). mut mä olen voinut käsittää väärin. mä nyt joka tapauksessa keksisin noille epämieluisille lahjoille jotain muuta jos niitä omaan kotiin ei halua, vaik siitä vaivaa oliskin. joku muu voisi olla niistäkin tyytyväinen.
Niin no, kyllä sulla taisi ihan oikea käsitys olla. Mutta mä en itse usko, että toi mun junnu tulisi mulle koskaan sanomaan, että en saisi ostaa hänelle ja hänen lapsilleen joululahjaa.

Minä itse annan lahjat saajillensa heidän tyylinsä ja persoonansa mukaan, en omien mieltymyksieni mukaan. Vaikka rahaa en paljon käyttäisi, niin ajatusta sitäkin enemmän. Lahjan saaja huomaa varmasti, että hän on ollut mielessäni ja lahja on sydämellä valittu. Tykkään muistaa kaikkia läheisiäni jouluna ja vierastan ajatusta, että "Ei aikuisille lahjoja". :)

Niin no, kyllä sulla taisi ihan oikea käsitys olla. Mutta mä en itse usko, että toi mun junnu tulisi mulle koskaan sanomaan, että en saisi ostaa hänelle ja hänen lapsilleen joululahjaa.

no en mäkään vaikka pieniä vielä ovatkin.. =)

Alkuperäinen kirjoittaja EpätoivoisenRento:
Meillä yks sukulaisperhe missä äiti on niin hienopieru et huh! Siihen talouteen on lapsille (muille ei tarvi onneks ostaa) niiiiin vaikea ostaa lahjoja, että pelkkä tieto lähestyvistä juhlista saa karvat pystyyn koko suvulta. ja itsestäni olenkin huomannut, että olen vittumainen ja ostan mahd. halpaa ja mieluiten vielä sellasta josta tiedän ettei äiti tykkää
:ashamed:

teen samoin, tosin kyse on vaan hyvin nirsosta äidistä...

Hassua. Aina sukulaiset tekee väärin. Ostavat lahjan-->huono/halpa/muuten ei miellytä Eivät osta-->Pihi, Julmuri(tällöin ei mainita ett on tullu sanottua, ettei lahjaa tartteta, ku ei sitä oikeesti tarkoteta)

On tää Joulun aika vaikeeta. Onneks se on vaan kerran vuodessa.

AP: Jospa anoppi ottaa teijän lahjasta vaarin ja tekee ens vuonna itestään samanmoisen kuvatuksen..:)

Alkuperäinen kirjoittaja Soraya:
Minä itse annan lahjat saajillensa heidän tyylinsä ja persoonansa mukaan, en omien mieltymyksieni mukaan. Vaikka rahaa en paljon käyttäisi, niin ajatusta sitäkin enemmän. Lahjan saaja huomaa varmasti, että hän on ollut mielessäni ja lahja on sydämellä valittu. Tykkään muistaa kaikkia läheisiäni jouluna ja vierastan ajatusta, että "Ei aikuisille lahjoja". :)
Mä just tuossa illalla paketoidessani mietin, että voisinkohan antaa yhden korun siskonpoikani morsiammelle. Jos sen korun antaisin, se ei olisi tämän nuoren naisen "tyylinen". Mutta siihen koruun kuitenkin liittyisi sellaisia ajatuksia, jotka mun ajattelutapani ja uskomusteni mukaan tuottaisi tytölle hyvää onnea elämässä ja joka suojelisi tyttöä elämänsä varrella. Kumpi siis parempi: antaa koru, joka lahjan antajan mielestä on yksi merkityksetön hopeahärveli, vai antaa koru, jolla on lahjan antajan mielestä merkitystä? Noh, mä laitoin sen korun omalle tyttärelleni pakettiin, vaikkei koru ihan mun tyttärenikään tyylin mukainen ole. Mutta mun tyttäreni kuitenkin tietää, mikä siinä korussa on se tärkein asia. Siskonpojan morsiammelle haen keskiviikkona lahjakortin kultasepänliikkeeseen.

Mä just tuossa illalla paketoidessani mietin, että voisinkohan antaa yhden korun siskonpoikani morsiammelle. Jos sen korun antaisin, se ei olisi tämän nuoren naisen "tyylinen". Mutta siihen koruun kuitenkin liittyisi sellaisia ajatuksia, jotka mun ajattelutapani ja uskomusteni mukaan tuottaisi tytölle hyvää onnea elämässä ja joka suojelisi tyttöä elämänsä varrella. Kumpi siis parempi: antaa koru, joka lahjan antajan mielestä on yksi merkityksetön hopeahärveli, vai antaa koru, jolla on lahjan antajan mielestä merkitystä? Noh, mä laitoin sen korun omalle tyttärelleni pakettiin, vaikkei koru ihan mun tyttärenikään tyylin mukainen ole. Mutta mun tyttäreni kuitenkin tietää, mikä siinä korussa on se tärkein asia. Siskonpojan morsiammelle haen keskiviikkona lahjakortin kultasepänliikkeeseen.
Kuulosti järkevältä. Tyttäresi ymmärtää lahjan "jujun". Tuntuisi surulliselta antaa lahja ihmiselle, joka ei osaisi arvostaa sitä, mitä siinä on ajateltu.

Mutta mä en itse usko, että toi mun junnu tulisi mulle koskaan sanomaan, että en saisi ostaa hänelle ja hänen lapsilleen joululahjaa.

mutta entä jos junnun vaimo hermostuisi siitä että miehensä saa henkilökohtaisen lahjan äidiltään eikä sitä teema-astiastoa, jota koko ;) perhe oli toivonut. Silloin olisi myös junnun ja lasten joulu pilalla. Tiedämmehän kaikki, miten varsinkin äidin mieliala vaikuttaa koko perheeseen.

Me saatiin anopilta viime jouluna palapeli mikä maksaa tos lähi lelukaupas (mistä varmasti ostanu ku on ainut) 1,50e. kaveri töissä ko. liikkeessä ja sano viel et hän itte hinnotellu ja ajatteli ettei kehtaa enempää laittaa ku niin rumia ei mee iknä kaupaks muute...
Voi juma et nauratti. Olin viel viimesilläni raskaana ja vauva synty heti joulun jälkee et siinähän sit vastasyntyneen kans jotai palapelejä koottais...Äly hoi älä jätä. Tää vuonna sano ettei "vaihdettais" joululahjoja. Mistä lähtien vanhempien kans on sovittu ettei "vaihdeta", meillä ainaki aina sanotaan et "meille ei tartte ostaa" mut tottakai ne on ostanu meille.

Kuulosti järkevältä. Tyttäresi ymmärtää lahjan "jujun". Tuntuisi surulliselta antaa lahja ihmiselle, joka ei osaisi arvostaa sitä, mitä siinä on ajateltu.
Näinpä =) Mä itse arvostan eniten lahjoja, jotka ovat antajiensa "näköisiä". Mä osaan kyllä ostaa itsekin itselleni sen, mitä mieleni tekee.

jatkoa ed. et kun mies oli lapsi/nuori jos ei mitään tarvinnu ei myöskään ostettu. Siis ei ressu ollu saanu joululahjoja vuosiin enennku alko mun kans. Sit ku ostettiin anopille toissajouluna ihana fleece-kerrasto kysyin kesällä ku tuli puhetta lahjoista et "oliks se sopiva se meän joululahja" tämä siihen et "en oo ehtiny viel kokeilla" niin pihi et säästää....

Viime jouluna laitettiin hieno asetelma jossa kynttilöitä mansetteja lasialunen jne jne. anoppi ei ees kattonu ku laitto muurin päälle ja totes et kiitos. Kiva kiitti! Vittu koko eilisen päivän väkersin pakettiin sitä. Ja tämä ei ees kommentoinu et hieno paketti tms..

Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
mutta entä jos junnun vaimo hermostuisi siitä että miehensä saa henkilökohtaisen lahjan äidiltään eikä sitä teema-astiastoa, jota koko ;) perhe oli toivonut. Silloin olisi myös junnun ja lasten joulu pilalla. Tiedämmehän kaikki, miten varsinkin äidin mieliala vaikuttaa koko perheeseen.
Noh, ehkä junnu sitten seuraavana vuonna sanoisi, että "mutsi hei. älä pliis osta mulle mitään joululahjaa, ettei se kotka taas pilaa koko joulua" ;)

Yhteistyössä