Alkuperäinen kirjoittaja Soraya:
Minä itse annan lahjat saajillensa heidän tyylinsä ja persoonansa mukaan, en omien mieltymyksieni mukaan. Vaikka rahaa en paljon käyttäisi, niin ajatusta sitäkin enemmän. Lahjan saaja huomaa varmasti, että hän on ollut mielessäni ja lahja on sydämellä valittu. Tykkään muistaa kaikkia läheisiäni jouluna ja vierastan ajatusta, että "Ei aikuisille lahjoja".
Mä just tuossa illalla paketoidessani mietin, että voisinkohan antaa yhden korun siskonpoikani morsiammelle. Jos sen korun antaisin, se ei olisi tämän nuoren naisen "tyylinen". Mutta siihen koruun kuitenkin liittyisi sellaisia ajatuksia, jotka mun ajattelutapani ja uskomusteni mukaan tuottaisi tytölle hyvää onnea elämässä ja joka suojelisi tyttöä elämänsä varrella. Kumpi siis parempi: antaa koru, joka lahjan antajan mielestä on yksi merkityksetön hopeahärveli, vai antaa koru, jolla on lahjan antajan mielestä merkitystä? Noh, mä laitoin sen korun omalle tyttärelleni pakettiin, vaikkei koru ihan mun tyttärenikään tyylin mukainen ole. Mutta mun tyttäreni kuitenkin tietää, mikä siinä korussa on se tärkein asia. Siskonpojan morsiammelle haen keskiviikkona lahjakortin kultasepänliikkeeseen.