Voi VTTU mitkä lahjat!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt oon harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Varmasti harmaa:
Me saatiin anopilta viime jouluna palapeli mikä maksaa tos lähi lelukaupas (mistä varmasti ostanu ku on ainut) 1,50e. kaveri töissä ko. liikkeessä ja sano viel et hän itte hinnotellu ja ajatteli ettei kehtaa enempää laittaa ku niin rumia ei mee iknä kaupaks muute...
Voi juma et nauratti. Olin viel viimesilläni raskaana ja vauva synty heti joulun jälkee et siinähän sit vastasyntyneen kans jotai palapelejä koottais...Äly hoi älä jätä. Tää vuonna sano ettei "vaihdettais" joululahjoja. Mistä lähtien vanhempien kans on sovittu ettei "vaihdeta", meillä ainaki aina sanotaan et "meille ei tartte ostaa" mut tottakai ne on ostanu meille.

Pitääkö miehesi palapeleistä?

miten anopin olisi pitänyt ilmaista asia? "ostetaan vain lapsille" (=te ostatte omalle lapselle ja appivanhemmat omille lapsilleen ja näiden perheille)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
mutta entä jos junnun vaimo hermostuisi siitä että miehensä saa henkilökohtaisen lahjan äidiltään eikä sitä teema-astiastoa, jota koko ;) perhe oli toivonut. Silloin olisi myös junnun ja lasten joulu pilalla. Tiedämmehän kaikki, miten varsinkin äidin mieliala vaikuttaa koko perheeseen.
Noh, ehkä junnu sitten seuraavana vuonna sanoisi, että "mutsi hei. älä pliis osta mulle mitään joululahjaa, ettei se kotka taas pilaa koko joulua" ;)

Onneksi on syntymäpäivät. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Alkuperäinen kirjoittaja Varmasti harmaa:
Me saatiin anopilta viime jouluna palapeli mikä maksaa tos lähi lelukaupas (mistä varmasti ostanu ku on ainut) 1,50e. kaveri töissä ko. liikkeessä ja sano viel et hän itte hinnotellu ja ajatteli ettei kehtaa enempää laittaa ku niin rumia ei mee iknä kaupaks muute...
Voi juma et nauratti. Olin viel viimesilläni raskaana ja vauva synty heti joulun jälkee et siinähän sit vastasyntyneen kans jotai palapelejä koottais...Äly hoi älä jätä. Tää vuonna sano ettei "vaihdettais" joululahjoja. Mistä lähtien vanhempien kans on sovittu ettei "vaihdeta", meillä ainaki aina sanotaan et "meille ei tartte ostaa" mut tottakai ne on ostanu meille.

Pitääkö miehesi palapeleistä?

miten anopin olisi pitänyt ilmaista asia? "ostetaan vain lapsille" (=te ostatte omalle lapselle ja appivanhemmat omille lapsilleen ja näiden perheille)

siis oli sanonu mun miehelle et "ei vaihdeta" siis mun mies=heidän lapsi. Siis me ja he ei vaihdeta. Ja ei, mun mies ei myöskään pidä palapeleistä ja ihmetteli kans sitä et osti vaik tietää ettei oo aikaa. Ja palapelien vieres "kunnon" palapelejä kaupas esim. Kaj Stenvall jne jne... jos palapelin halus ostaa olis ostanu semmosen. Ja HUOM! Ei tod. oo rahasta kii.

Alkuperäinen kirjoittaja varmasti harmaa:
siis oli sanonu mun miehelle et "ei vaihdeta" siis mun mies=heidän lapsi. Siis me ja he ei vaihdeta. Ja ei, mun mies ei myöskään pidä palapeleistä ja ihmetteli kans sitä et osti vaik tietää ettei oo aikaa. Ja palapelien vieres "kunnon" palapelejä kaupas esim. Kaj Stenvall jne jne... jos palapelin halus ostaa olis ostanu semmosen. Ja HUOM! Ei tod. oo rahasta kii.
Toi on muuten sellanen asia, että nyt, kun toi kolli on vasta 16 v, mun on aika ruveta lahjoittamaan omaisuuttani eri eläinsuojeluyhdistyksille. Kanadassa on yks susien suojeluyhdistys, johon varmaan saisin palamaan aika suuren määrän rahaa joka vuosi. Vielä olisi aikaa...ei tuu sitten sitä ikävää tilannetta, että miniä alkaisi miettiä mun rahavarojani :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja varmasti harmaa:
Toi on muuten sellanen asia, että nyt, kun toi kolli on vasta 16 v, mun on aika ruveta lahjoittamaan omaisuuttani eri eläinsuojeluyhdistyksille. Kanadassa on yks susien suojeluyhdistys, johon varmaan saisin palamaan aika suuren määrän rahaa joka vuosi. Vielä olisi aikaa...ei tuu sitten sitä ikävää tilannetta, että miniä alkaisi miettiä mun rahavarojani :laugh:

no hei....viilataampas taas ihan olan takaa. laitoin ton vaan ettette ala heti kommentoimaan tyyliin "ootko varma et jos niil ei ollu rahaa". Ku se palapeli makso ed. vaan 1,50E. Mitään muuta ei tullu. Tuskin oon ainoo miniä jota ihmetyttäis, et laittele sä vaa rahas sinne susiyhistyksille. Be my quest!

Ymmärrän AP:N mielipahan. :hug:
Eipä mekään kovin kummoisia lahjoja saatu mieheni vanhemmilta, nyt ovat jo molemmat pois nukkuneet. Krääsää tavallaan, mut olin silti aina "kiitos kovasti"...vanhojen ihmisten mieltä ei turhaan viitsiny pahoittaa, jouluna varsinkaan. Kun joskus muulloin tuli sanottua eriäviä mielipiteitä. Hmm...
Mun vanhemmat ostivat parempaa, siis käyttö tavaraa/vaatetta.

Alkuperäinen kirjoittaja var':
no hei....viilataampas taas ihan olan takaa. laitoin ton vaan ettette ala heti kommentoimaan tyyliin "ootko varma et jos niil ei ollu rahaa". Ku se palapeli makso ed. vaan 1,50E. Mitään muuta ei tullu. Tuskin oon ainoo miniä jota ihmetyttäis, et laittele sä vaa rahas sinne susiyhistyksille. Be my quest!
No sori, sun kirjoituksestasi vaan sai sen käsityksen, että jos anopilla on rahaa, silloin se ei saa laittaa sun perheellesi mitään edullista lahjaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja var':
No sori, sun kirjoituksestasi vaan sai sen käsityksen, että jos anopilla on rahaa, silloin se ei saa laittaa sun perheellesi mitään edullista lahjaa :D

Joo saa laittaa edullisen. ei sillä, mut jos luet noi mun aijemmat tekstit huomaat varmaan mitä tarkoitan. Koska tunnen mun aanopin pikkusen paremmin kuin sinä, joten tiedän että hän on vain pihi, joka ostaa aina halvimman mahdollisen. Ja ei se hinta vaan ajatus, tiedän. mutta tuossa lahjassa ajatuskin on kyllä mennyt...ihan sanonko mihin. itse en ostaisi palapeliä perheelle joka heti saa vauvan..
Mutta tämä tästä. Olis kerrottava sen kymmenen eri juttua joissa anoppini on "pihien kuningatar" mutta jätän ne toiseen kertaan...
Esim sen kun otettiin maitopurkki mukaan kun lähdettiin kotiin kun kaupat ei ollu enää auki, hän seuraavana kerralla kyseli tilalle purkkia takaisin. Omalta lapseltaan....että semmoista.

Alkuperäinen kirjoittaja Fatima von Gyllenbögel:
No kyllä mäkin aion aikanaan antaa joululahjoja pojalleni ja lapsenlapselleni =) Mutta en miniälleni, jos miniä ei halua.
Minä en. Ikinä en anna lahjaa vain osalle lapseni perheestä, varsinkaan niin, että ikäänkuin viestin vain omaa verta olevat perheenjäsenet omiksi sukulaisikseni tai peräti omaksi perheekseni. Todella ilkeää.

eikun keittiönoita tarkoitti lienee sitä et jos miniä ei lahjoja halua niin hän ei niitä myöskään ostaisi vaan kunnioittaisi sitä toivetta. tämän ketjun ap kun ei lahjoja olisi anopilta halunnut.

Minä en. Ikinä en anna lahjaa vain osalle lapseni perheestä, varsinkaan niin, että ikäänkuin viestin vain omaa verta olevat perheenjäsenet omiksi sukulaisikseni tai peräti omaksi perheekseni. Todella ilkeää.
Minä taas en pidä lainkaan ilkeänä sitä, että tekisin kuten miniäni toivoo. Ja kyse nyt on siis siitä, että miniäni olisi mulle sanonut - kuten ap on sanonut omalle anopilleen - ettei halua tältä lahjoja. Mun ex-appivanhemmat kääntyivät aikoinaan jehovan todistajiksi eivätkä sen jälkeen halunneet multa lahjoja. Kunnioitin heidän toivettaan. Niin aion myös tehdä myös muiden suhteen. Jos siis joku ei halua, että annan hänelle lahjan, niin kunniotan asionomaisen toivomusta.

Joo, mutta minä en mene aviopuolisoiden väliin.
No enhän minäkään aio mennä =) Jos jonain päivänä poikani sanoo mulle, ettei halua multa lahjoja, niin totta mooses mä kunnioitan myös oman poikani toivetta siinä missä kauempien sukulaistenikin.

Yhteistyössä