Voi #%&¤/%/**&"#& !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermopeikko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermopeikko

Vieras
Siis menee just hermot.

Mies pääsi just töihin, mulla alko kesäloma ja kesätöistä tulee palkka vasta viimenen päivä! Nyt ois pitäny maksaa vuokra ja miehen palkka tuli pari päivåää sitte (tosin vaan muutamalta päivältä vasta kerkes tulla, joku 290e), oltiin haettu toimeentulotukea koska rahat ei riitä tämän kuun vuokraan (390e) kun mäkään en saa opintotukea! No maksettiin hirveä kasa laskuja, niissä oli eräpäivä jo joko mennyt tai juuri nyt menossa. Ja ruokaa ostettiin ku saakeli vieköön ei oo ollu rahaa ruokaan pariin viikkoon, ollaan jollain kaapista löytyneillä purkkihernekeitoilla pärjätty ja porukoilla käyty syömässä.
Miehen tilillä nyt joku 100e. Mulla saatanan pari senttiä.

Niin sossusta nyt ei ne osaa sanoa maksaako vuokran vai ei! Koska viime kuussa mun vanhemmat oli laittanu mun tilille rahaa jne niin nekin nyt lasketaan tuloiksi. ELI EI VÄLTTÄMÄTTÄ MAKSA VUOKRAA! V*TTU SANON MÄ!

Ja tässä kaupungissa on sitten vissiin semmonen tapa että suomalaisia ajatellaan viimeseks! Maahanmuuttajat ajelee hienoilla autoilla jne vaikkei käy töissä, sossusta suunnilleen heitellään rahaa päälle!
Menee vähän hermot.

MITÄ IHMETTÄ me nyt tehään jos ne ei voi yhtä vuokraa maksaa??!!

niin just, sen kyllä ymmärrän että ne lasketaan tuloksi mutta kun ne "tulot" on ollut about 100e yhteensä (sillon tällön lainattu rahaa ruokaan kun ei oo ollut yhtään).

ja minkä takia niille mamuille sitte maksetaan? Pitäskö munkin muuttaa jonnekin ulkomaille ja hankkia joku afrikan kansallisuus ja sen jälkeen tulla takas Suomeen että saisin jonkinlaista toimeentulotukea sillon kun sattuu olemaan tiukkaa?

Mulla oli ihan sama ongelma joka kesäkuu, kun opiskelin. Tosin sossu ei kertaakaan edes luvannut harkitakaan sentinkään antamista, kun laskivat tuloiksi kesäkuun viimeisenä päivänä tulevan palkan. Mä sitten joka kesäkuu sumplin vuokraisännän kanssa vuokran maksun niin, että sain maksaa sen parissa erässä, vähän alkukuusta ja loput sitten loppukuussa kun palkka tuli. Tekihän se sen, että joka kesä oli tiukkaa kesä- ja heinäkuukin vielä, mutta minkäs teet.
Ei sossusta tavallinen ihminen saa rahaa. Pitää olla joko maahanmuuttaja tai sitten päihteiden/mt-ongelmien takia syrjäytynyt, niin sitten tulee rahaa ovista ja ikkunoista.

Alkuperäinen kirjoittaja t:
Voi kyynel ja kolme kaveria.

No kai nyt itekin valittaisit ja ois hermot kireellä kun ei tiiä millä keinolla vuokran maksaa!

Ois jo vaan ens kuu niin sais jotain tolkkua tähän asiaan ja ois sitte rahaaki...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No kai nyt itekin valittaisit ja ois hermot kireellä kun ei tiiä millä keinolla vuokran maksaa!

Ois jo vaan ens kuu niin sais jotain tolkkua tähän asiaan ja ois sitte rahaaki...

Jaa, aina on ollut jotenkin varaa maksaa omat vuokrat ilman sossun tai porukoitten apuja. Opiskeluaikoinakin.

Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
Mulla oli ihan sama ongelma joka kesäkuu, kun opiskelin. Tosin sossu ei kertaakaan edes luvannut harkitakaan sentinkään antamista, kun laskivat tuloiksi kesäkuun viimeisenä päivänä tulevan palkan. Mä sitten joka kesäkuu sumplin vuokraisännän kanssa vuokran maksun niin, että sain maksaa sen parissa erässä, vähän alkukuusta ja loput sitten loppukuussa kun palkka tuli. Tekihän se sen, että joka kesä oli tiukkaa kesä- ja heinäkuukin vielä, mutta minkäs teet.
Ei sossusta tavallinen ihminen saa rahaa. Pitää olla joko maahanmuuttaja tai sitten päihteiden/mt-ongelmien takia syrjäytynyt, niin sitten tulee rahaa ovista ja ikkunoista.

jeps . niinpä...
Pitääpä soitella vuokranantajalle jos ei muu onnistu...
Kivat muutenkin kun ei oo rahaa melkeen ostella ees vaatteita tms ja olen raskaana 23. viikolla, alkaa paidat käydä vähän lyhyiksi ja kireiksi. Pari vähän pidempää löysää tunikaa menee vielä just ja just ja sit joku huppari.

Ja jos nyt joku kommentoi että miksi tämmöseen rahatilanteeseen ollaan lapsi saamassa, niin lapsihan ei kyllä vielä ole syntymässä ja ensikuussa meidän rahatilanne on jo paljon parempi!

Jaa, aina on ollut jotenkin varaa maksaa omat vuokrat ilman sossun tai porukoitten apuja. Opiskeluaikoinakin.

No sitten ymmärrän. Sä et vaan siis satu tietämään millaista on olla täysin PA. Joten voit pitää mölyt mahassas.

Tämä on niin totta. Kannattaa jättää ensi vaaleissa äänestämättä kaikki sosiaalitantat ja somalien hyysääjät. Peruille vain äänet.

ja minkä takia niille mamuille sitte maksetaan? Pitäskö munkin muuttaa jonnekin ulkomaille ja hankkia joku afrikan kansallisuus ja sen jälkeen tulla takas Suomeen että saisin jonkinlaista toimeentulotukea sillon kun sattuu olemaan tiukkaa?

että jos mamuilla on hienot autot niin ei valtio niitä oo maksanu...

Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:

Tämä on niin totta. Kannattaa jättää ensi vaaleissa äänestämättä kaikki sosiaalitantat ja somalien hyysääjät. Peruille vain äänet.

Niinpä.
Mulla ei muuten oo siis mitään maahanmuuttajia vastaan mutta minkä helkkarin takia niille maksetaan niin v*tusti rahaa? Miksei niille laiteta samalla lailla tukia kuin meille suomalaisille? Tai sitten meille suomalaisille yhtä paljon tukia kuin niille? En ymmärrä.
Tännekin tulee koko ajan uusia maahanmuuttajia. Ja useat niistä jotain "elintasopakolaisia". Luulis että niille siinä tapauksessa riittää että on katto pään päällä ja ruokaa pöydässä. Mutta tuolla ne ajelee uudet kalliit vaatteet päälllänsä hienoilla uusilla ja kiiltävillä bemareilla ja audeilla ja mersuillansa peräkanaa johonkin yökerhoihin ostelemaan drinkkejä. Ja kaikilla suomalaisilla ei oo rahaa varmaan puoliakaan niiden rahamäärästä.

Eikö noi päättäjät ollenkaan ajattele? Suomalaisilla menee Suomessa huonommin kuin just jollain somaleilla.
Hohhoi.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
ensimmäisenä pitää maksaa asuminen. ja sitten muut.

Niin sitähän mä tässä teenkin! Yritän saada asumiseen rahaa. Ja oon pessyt vuorotellen noita kahta paitaa jotka vielä just ja just menee päällle, ja niin tuun tekemäänkin tässä vielä niin kauan että saa edes vuokran maksettua ja jostain vähän lisää rahaa.

Ne tuet tulee ihan samoin perustein alkuperäisestä kansalaisuudesta huolimatta. Voithan muuten muuttaa vaikka jonnekin sisällissodan runtelemaan maahan, jos ajattelet, että siellä olisi asiat paremmmin. Mut sitten ei varmaan äitikään auttaisi kun olisi ehkä jäänyt pommin alle...

alkaa myymään omaisuutta ja siitä koota vuokrarahat. ja vaatteet kyl saa heittää mielestään tyystin tollasessa tilanteessa. mä oon aina maksanut kaiken omillani, opiskeluaikanakin. sehän on tiedossa toi kesäkuun ongelma, joten siihen on pitänyt varautua edeltäkäsin. niin se vaan menee.

Alkuperäinen kirjoittaja se täytyy:
alkaa myymään omaisuutta ja siitä koota vuokrarahat. ja vaatteet kyl saa heittää mielestään tyystin tollasessa tilanteessa. mä oon aina maksanut kaiken omillani, opiskeluaikanakin. sehän on tiedossa toi kesäkuun ongelma, joten siihen on pitänyt varautua edeltäkäsin. niin se vaan menee.

joo mutta millä ihmeellä siihen voi varautua kun tässä on viimeset kuukaudet ollut niin tiukkaa ettei oo voinu kyllä mistään säästää tätä vuokraa varten?
ja joo, tottakai mä mietin ekaettä saa ruuat ja vuokrat ja laskut maksettua, mutta mietin kyllä todellakin että sen JÄLKEEN sais vaatteita ostettua, edes yhen paidan ettei tarvi alasti ruveta kulkemaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:
Ne tuet tulee ihan samoin perustein alkuperäisestä kansalaisuudesta huolimatta. Voithan muuten muuttaa vaikka jonnekin sisällissodan runtelemaan maahan, jos ajattelet, että siellä olisi asiat paremmmin. Mut sitten ei varmaan äitikään auttaisi kun olisi ehkä jäänyt pommin alle...

Joo aivan vissiin tuleekin samoin perustein.

Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:

Joo aivan vissiin tuleekin samoin perustein.

Mä ymmärrän kyllä, että sulla on tiukkaa ja se ahdistaa, mutta onko sulla oikeesti mitään faktatietoa mamuille maksettavista tuista?? Niitä bemareita ja audeja ei ihan tukirahoilla osteta...

Yhteistyössä