Voihan kenkä! Pitäiskö vielä jotain VÄLIKAUSIkenkiä hankkia, ja mitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie"

Vieras
Meillä on esikoisella aikoinaan ollut käytössä sellaisia vähän vartta sisältäviä välikausi goretex mitä lie -kenkiä, mutta en ole moisia koko syksynä missään nähnyt. Yhdessä lastenkenkäkaupassakin kun kävin kyselemässä, niin katsoivat mua kuin vähä-älyistä, ihan kuin eivät olisi ymmärtäneet mistä puhuin :D

Mutta siis kysymys kuuluu, että mitä hittoa mä tolle lapselle laitan jalkaan nyt, kun ilmat kylmenee, mutta ei ole pakkasta??? Nyt mennään ihan lenkkareilla ja kumppareilla vielä, mutta pitääkö sitä sitten siirtyä talvikenkiin suoraan? Onko tollaset välikausi-mitä-lie -kengät ihan turhia, kun niitä ei missään edes myydä enää?

Ihan hukassa!!!

[QUOTE="hhh";22123009]Ihan samaa tässä mietin. Mutta kaippa mennään kumppari-lenkkari -linjalla ja sit suoraan talvikenkiin.[/QUOTE]

No, onneksi en ole ainut, joka tätä pohtii :D Mten tämä voi olla niiiiin vaikeeta - aina! Ja toinen lapsi jo menossa :D

En tiedä. Samaa olen itsekin miettinyt, sillä esim. tänä aamuna meillä oli - 4 astetta pakkasta kun lapset hoitoon vein. Lenkkareita en ole ostanut ihan villasukkavaralla, kumppareihin sentään kyllä villasukkakin mahtuu.

Mutta meillä ratkaisu on toistaiseksi ollut lasten viime vuoden talvikengät jotka mahtuu vielä, mutta eivät välttämättä ole enää parhaat mahdolliset talvea ajatellen :)

Meillä on lapsilla käytössä nyt semmoset vaelluskengän tyyliset... Siis lenkkarin tyyliset, mutta korkeemmalla varrella. Nuoremmalla reimat ja vanhemmalla lassiet. Ja ihan citymarketista ostetut. Mä tykkään et noi on välikausikengät...

Minkä ikäinen? Meillä sskari menee lenkkareista suoraan talvikenkiin, konttaavalle jolla ei kumpparit pysy jalassa on hommattuna Tepsujen water free (?), jossa pieni varsi. Se on hyvä syyskenkä pienemmälle lapselle, vähän lämmittävää vuorta, vedenpitävä muttei jäykkä jalalle kuten monet 'varsinaiset' goret.

[QUOTE="vieras";22123073]Minkä ikäinen? Meillä sskari menee lenkkareista suoraan talvikenkiin, konttaavalle jolla ei kumpparit pysy jalassa on hommattuna Tepsujen water free (?), jossa pieni varsi. Se on hyvä syyskenkä pienemmälle lapselle, vähän lämmittävää vuorta, vedenpitävä muttei jäykkä jalalle kuten monet 'varsinaiset' goret.[/QUOTE]

2v ja 4,5v. Viime vuonna meillä olikin molemmilla noi Tepsujen välikausikengät. Mutta tänä vuonna ei enää onnistu isommalle, kun niitä tarramallisia ei saa enää Halosen myyjän mukaan koossa 28-29, eikä tuo tyttö vielä oikein osaa nauhoja solmia ja kurja, jos päiväkodissa pitäisi aina jonkun hoitajan sitoa kengät :(

Ja toisaalta en ehkä enää tässä vaiheessa vuotta ehkä haluaisi laittaa 70e/kenkäpari kenkiin, jotka menee ehkä 1kk:n ja sitten tulee pakkaset.

Sittarissa ainakin oli plussa-tarjouksessa Vikingin goretexit, semmoiset ostin koululaiselle sateisiin päiviin.
Muuten menee vielä vettä hylkivillä lenkkareilla, siistit kävelykengät on hakusessa mutta mä taas en ole sellaisia löytänyt mistään!

[QUOTE="mmm";22123148]Just tänään ostettiin Cittarista välikausikengät lapsille. Vikingin Goretexit ovat, lyhyempi varsi ja kengät kevyemmät kuin talvikengät. Jumalattoman kalliit... :([/QUOTE]

No tässäpä se, kun en tiedä onko järkeä laittaa sitä 2x70e siihen, että kenkiä tarvii sen 1-2kk...

[QUOTE="a p";22123159]No tässäpä se, kun en tiedä onko järkeä laittaa sitä 2x70e siihen, että kenkiä tarvii sen 1-2kk...[/QUOTE]

Minä toivon, että menisivät vielä keväällä. Saa nähä kuin käy.

Alkuperäinen kirjoittaja häh?;22123228:
Ai niin miksi ei sitten talvikenkiä nyt?
Meillä oli tänään -4 astetta puolille päiville saakka, eihän talvella ole yhtään sen kylmempi.

No esimerkiksi siksi, että meillä täällä etelä-Suomessa oli aamulla esim. +4 mutta iltapäivällä jo +13, eli ei mun mielestä ihan talvikenkäkeli kuitenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja häh?;22123228:
Ai niin miksi ei sitten talvikenkiä nyt?
Meillä oli tänään -4 astetta puolille päiville saakka, eihän talvella ole yhtään sen kylmempi.

No hitto! Missä päin Suomea?! Ei täällä Oulussa ainakaan.

Yhteistyössä