Voihan kökkö.....kallista on sairaslomalla oleminen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Tuli sitten miinusmerkkinen palkkakuitti viime viikolla ja tänään sitten lähdin soittelemaan. Mulle oltiin maksettu palkkaa tavallaan ennakkoon samalta ajalta ku olin saikulla ja nyt sitten on miinusta reilu 1000?.

Ja nyt katselin Kelan sairaspäivärahapäätöstä. Mulle jää käteen kuussa n. 700 ?,joka on alle puolet siitä mitä normaalisti saan palkkana.

Kaiken lisäksi tuo (ja äitiysrahapäätös) on tehty vuoden 2006 tuloista ja nyt viime vuonna mun tulot oli hitusen vaille 5000 ? enemmän. Mutta ei kuitenkaan tarpeeksi että olis 20% tulotaso muuttunut.

Sairaalalasku oli 300 ? ja rahaa tulee seuraavan kerran ties koska. Ai niin, sittenhän oli vielä se kahden viikon karenssi josta ei siis tuu penniäkään rahaa yhtään mistään...

Ja mä tiedän että täälläkin on monella vähemmän rahaa,mutta kyllä vaan aika kolahdus on kun tulotaso romahtaa radikaalisti ja laskuja pukkaa kuitenkin samalla tavalla...

Alkuperäinen kirjoittaja Josa:
Äitiyspäivärahaa varten olisit voinut viedä sen viimevuoden palkkatodistuksen, mä ainakin oon vienyt.

Siis oletko tilannut palkanlaskesta todistuksen vai miten? Siis näkeehän kaikista palkkakuitista edellisen vuoden tulot, mutta pitäiskö olla virallinen? Kävin äsken vaan Kelan sivuilla laskematta ja aikalailla vaikuttais päivärahaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
niinhän se on :|
Ei kannata olla sairaana,siis :( (ihan kun oliskin oma valinta)

No sanos muuta :( .No onneks ollaan varauduttu aina pahoille päiville, eli eipä tässä konkurssiin jouduta. Mutta nyt vaan on tottuminen paljon paljon pienempiin tuloihin. Aloin jo miettimäänkin että mistäs säästäis semmoinen 700?/kk vähintään...

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Äitiyspäivärahaa varten olisit voinut viedä sen viimevuoden palkkatodistuksen, mä ainakin oon vienyt.

Siis oletko tilannut palkanlaskesta todistuksen vai miten? Siis näkeehän kaikista palkkakuitista edellisen vuoden tulot, mutta pitäiskö olla virallinen? Kävin äsken vaan Kelan sivuilla laskematta ja aikalailla vaikuttais päivärahaan...

juu, ehottomasti kannattee viiä se viimevuojen palkkatodistus! ja kela kattoo kyllä ne viimisen kuuen kuukauen tulot ja tekevät sitte siulle edullisemman päätöksen.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

juu, ehottomasti kannattee viiä se viimevuojen palkkatodistus! ja kela kattoo kyllä ne viimisen kuuen kuukauen tulot ja tekevät sitte siulle edullisemman päätöksen.

Mutta siis mikä hiton palkkatodistus??? Mulle tulee kuukausittain tilinauha, mutta ei mulla ole mitään tietoa mistään palkkatodistuksesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

Mutta siis mikä hiton palkkatodistus??? Mulle tulee kuukausittain tilinauha, mutta ei mulla ole mitään tietoa mistään palkkatodistuksesta.

siulla on tarvittaessa oikeus saaha palkkatodistus työntantajalta. elikkä työnantaja/palkanlaskija kirjottaa siulle semmosen lapun (tai siis tulostaa sieltä järjestelmästä) missä on yhteenveto koko viime vuojen palakoista.

ja niitten on siis pakko semmonen siulle kirjottaa jos sie sitä pyyät.

Yhteistyössä