Voiko äiti ITSE vieroittaa 9kk vauvan tissistä? Olen ihan LOPPU!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nouu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nouu

Vieras
Yöllä syö n. 8 kertaa tissiä. En jaksa enää tätä. Voinko nukuttaa vauvan esim. vaunuihin heijaamalla olohuoneesa ja pitää siinä yön, antaen vaikka vesipulloa kun vauva alkaa itkeä?? vauva varmaan kyllä huutaa tunteja...

Mä vieroitin lapseni 8 kk muutama viikko sitten yötissiltä ja yöruokinnalta koska aloin olla kanssa aika poikki. Mies nukkui yhden yön tytön huoneessa ja rauhoitteli muulla tavalla kuin ruokkimalla ja kahdessa yössä nukuimme heräämättä. Suosittelen! :)

Samasta syystä olen lopettanut 2x imetyksen. Sen jälkeen ollaan nukuttu hyvin.

Vähensin imetystä radikaalisti parin viikon aikana lisäämällä kiinteitä ja antamalla tuttelia/maitoa. Näin vähensin imemisen määrää. Vähensin myös imetyskertoja. Lopulta päätin viimeisestä imetyskerrasta, sen jälkeen en enää antanut rintaa. Pingoittunutta rintaa voi hieman hieroa suihkussa tyhjemmäksi. Kylmät kaalinlehdet rintaliiveissä.

Kannattaa lukea Elisabeth Pantleyn kirja. Irroittaa lapsen rinnalta ennen nukahtamista, antaa nukahtaa itse rauhallisena, tassuttaa tarvittaessa.

Siis väsymykseltäni en edes tajunnut kirjoittaa että siis tarkoitan sitä, kun yleensä neuvotaan että isä olisi lapsen kanssa yöt. Isä käy töissä eikä varmana jaksa nyt viikolla vierottaa. musta taas tuntuu, etten jaksa edes sinne viikonloppuun. Alkaa olla jo niin surkea olo että :(

[QUOTE="aap";24948466]Siis väsymykseltäni en edes tajunnut kirjoittaa että siis tarkoitan sitä, kun yleensä neuvotaan että isä olisi lapsen kanssa yöt. Isä käy töissä eikä varmana jaksa nyt viikolla vierottaa. musta taas tuntuu, etten jaksa edes sinne viikonloppuun. Alkaa olla jo niin surkea olo että :([/QUOTE]

No lopetat imettämisen piste. Mikä siinä nyt on niin vaikeaa. Annat tissin sijaan pulloa.
Kyllä sä ihan itse päätät milloin on tarpeeksi, oothan sä jo melkein vuoden imettänyt niin kyllä se riittää.
Mikä nykyajan naisia vaivaa.

Voit itsekin koittaa vierottaa. Minun kaverit ovat tehneet sen itse ja on onnistuneet ihan hyvin. Tarjoat tuttia etkä anna tissiä vaikka kuinka huutaisi. Meillä auttoi paremmin se ettei ottanut syliin tai viereen tai laulellut tai muuta. Tyttö itki aikansa ja väsyi sitten siihen ja nukahti lopulta. Yritä ainakin aluksi nyt itse ja jos ei onnistu niin sitten vloppuna uudestaan! Tsemppiä!

No lopetat imettämisen piste. Mikä siinä nyt on niin vaikeaa. Annat tissin sijaan pulloa.
Kyllä sä ihan itse päätät milloin on tarpeeksi, oothan sä jo melkein vuoden imettänyt niin kyllä se riittää.
Mikä nykyajan naisia vaivaa.

Mä suosittelen, ettet antaisi yöllä mitään ruokaa, korkeintaan vettä, koska vauva on jo niin iso että pitäisi pystyä nukkumaan yö läpeensä jo ilman ruokaa. Meilläkin tyttö taisi vaan heräillö ihan tavasta, koska tuo syömättömyys onnistuu nykyisin jo tosi hyvin ja päivällä ruokahalu kasvanut huimasti kun ei koko yötä roikkunut tissillä.

Mä suosittelen, ettet antaisi yöllä mitään ruokaa, korkeintaan vettä, koska vauva on jo niin iso että pitäisi pystyä nukkumaan yö läpeensä jo ilman ruokaa. Meilläkin tyttö taisi vaan heräillö ihan tavasta, koska tuo syömättömyys onnistuu nykyisin jo tosi hyvin ja päivällä ruokahalu kasvanut huimasti kun ei koko yötä roikkunut tissillä.

No kyllä ton ikäiselle vauvalle voi vielä antaa pulloa.

Yhteistyössä