Voiko antibioottikuurilla ollessa juoda pari siideriä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "melissa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onko se huuhaata kun joskus sanottiin et ei siitä ole muuta haittaa kuin että antibiotin teho heikkenee jos ottaa alkoholia samalla? Eli ei sit pure tautiin kunnolla?

[QUOTE="vieras";23341472]Onko se huuhaata kun joskus sanottiin et ei siitä ole muuta haittaa kuin että antibiotin teho heikkenee jos ottaa alkoholia samalla? Eli ei sit pure tautiin kunnolla?[/QUOTE]

Mulle sanoi erikoislääkäri aikoinaan, että teho ei siitä miksikään muutu, vaan varoitus on sitä varten, että humalassa helpommin unohtaa ottaa sen lääkkeen ja silloin se ei vaikuta.

[QUOTE="vieras";23341472]Onko se huuhaata kun joskus sanottiin et ei siitä ole muuta haittaa kuin että antibiotin teho heikkenee jos ottaa alkoholia samalla? Eli ei sit pure tautiin kunnolla?[/QUOTE]

Sillä tehon heikkenemisellä tarkoitettiin sitä et kun kännissä unohtaa ottaa pillerin niin antibiootin teho heikkenee kun pitoisuus elimistössä laskee. Näin on mulle lääkäri perustellut sen että voi ottaa vaikka ois kuurilla. Oltiin juhlimassa yhdessä ja meinasin etten ota kun olin kuurilla ja vetosin tuohon etten voi ottaa kun ole kuullu et teho heikkenee. :)

Kefalexin kanssa voi huoletta ottaa.

Mulla oli kerran ab, jossa kiellettiin ehdottomasti. Antabusreaktio, jos olisi nautiskellut. Oli vissiin pari päivää kuurin jälkeenkin nollalinja. Hitto kun en muista minkä niminen se oli.. Kohtutulehdukseen kuitenkin otettiin toisen ab:n kanssa yhtäaikaa.

Yhteistyössä