Voiko exä saada tuomion vuosien päästä pahoinpitelyistä(?) ja mahdollisista raiskauksista?? Entä voisiko nuo asiat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lilleroinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lilleroinen

Vieras
vaikuttaa lapsen huoltajuuteen?? Erosta on jo pari vuotta... Vasta nyt pää alkaa kestää asioiden käsittelyä siltä ajalta kun oltiin vielä yhdessä.

Ex suuttui tosi pienistä asioista. Esim. kun tuli kotiin töistä ja jos ei ollut hänen makuun tarpeeksi siistiä, niin raivostui ja pakotti mut siivoamaan siinä ja heti paremmin "jälkeni". Jos en jaksanut, sanoin että siivoan sitten myöhemmin, niin töni mua esim. päin huonekaluja ja läimäytteli/veti tukasta/joskus ihan löikin ja pakotti siivoamaan vaan. No, minä tosin siinä vaiheessa vain itkin enkä pystynyt tekemään mitään muuta ja jonkin ajan päästä ex oli sitten kuin ei mitään. Anteeksi ei kyllä koskaan pyytänyt.

Kerran en ajanut hänen mielestä tarpeeksi hyvin autoa, joten käski mun pysäyttää. Sen jälkeen työnsi/ heitti mut kovakouraisesti ulos autosta ja jätti parin km:n päähän kotoa ja jatkoi yksinään sinne minne oltiin alunperin yhdessä menossa. Soitti mulle vasta parin päivän päästä ja oli taas kuin ei mitään.

Nää raiskaukset(?) taas oli toinen baari-illan jälkeen kun itse en olisi jaksanut. Ex sanoi että no kylä me nyt jaksetaan ja riisui multa pöksyt. Vastustelin ja sanoin että ei en halua nyt, oikeesti, mutta hän vaan teki sen. Pari kertaa taas heräsin yöllä siihen, että ex työnty mun sisään :( Se oli niin kammottavaa etten meinannut uskaltaa nukkua sen jälkeen. Sanoin kyllä etten halua sellaisia, mutta ex oli sitä mieltä että sehän on ihan kivaa yöllä ja kun toinen nukkuu ja herää sitten siihen että pannaan :(

En tiedä onko nämä riittäviä asioita siihen, että eksän voisi tuomita jostain??? Pelkään myös sitä, että jos näihin asioihin vedoten yritän vaatia yksinhuoltajuutta, niin sitten ex saattaa vedota siihen että mula oli masennusta raskausaikana/lapsen synnyttyä ja masis tosin varmasti johtui mm. noista oloista missä exän kanssa elin...

Erosin eksästä kun tiesin olevani raskaana. Lapsen halusin kuitenkin pitää, koska aborttikin tunti pahalta vaihtoehdolta. Ikää mulla oli tuolloin 22v ja eksän kanssa oltiin reilu vuosi yhdessä... Päätin heti etten halua eksää elämääni enää kun olen äiti ja en olisi halunnut häntä lapsenikaan elämään, mutta eksäpä halusi lapsen hänen elämäänsä....

Alan olla jotenkin sinut asian kanssa, mutta koska ex on arvaamaton melkolailla (edelleen mm. tappelee baarireissuilla, oikein haastaa riitaa ja rähinöintiä) niin en pidä ajatuksesta että poika hänen luonaan majailee. Tosin mun tietääkseni on ihan hyvin poikaa hoitanut, mutta silti....
Poika hänellä siis on joka toinen viikonloppu ja joskus muutenkin.

Jos haluan näitä asioita viedeä eteenpäin (niin kannattaisko se???) niin minne otan yhteyttä. Olen sossun asiakas jo muutenkin joten sossun tädinkö kanssa otan puheeksi vai miten?
Nykyään mulla on kaikki aika ok. Käyn töissä ja poika on hoidossa, joskus on masentuneita ja saamattomia päiviä ja asiat pyörii mielessä mutta siitä käyn psykiatrilla juttelemassa... Mitään lääkitystä tms. en käytä ja alan olla parantunut masiksesta aikalailla.

Ei kannata alkaa asiaa viedä juridisesti eteenpäin. Turhaa sotkua. Itseäsi voit hoitaa. Ja anna pojan tavata isäänsä. Parempi huono kuin ei ollenkaan ja pianhan hän osaa kertoa, mitä isän kanssa tapahtuu.

Nuo mahdolliset rikokset vanhenevat 5 vuodessa, mutta onko sinulla mitään todisteita, lääkärintodistuksia ym. ja voitko todistaa, että ex-miehesi on ne teot tehnyt. Pelkkä rikosilmoitus ja sinun väitteesi tapahtuneista näin pitkä ajan kuluttua voidaan katsoa myös kiusanteoksi ja kunnianloukkaukseksi, ellei ole näyttöä.