Voiko hoitovapaalla tehdä näin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lemmenlaiva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lemmenlaiva

Vieras
siis että on hoitovapaalla työpaikastaan ja tekee toisessa paikassa sitten töitö hoitovapaalla. Eli kyseessaä eri alojen firmat, ei kilpailevista yrityksistä kysymys. lapsi hoidossa isovanhemmilla.

Sitten toinen kysymys:
Miksi kelan hoitovapaa anomukseen piti laitta mummun nimi, siis tieto siitä kuka hoitaa kun olen töissä? mitä se kelalle kuuluu??

Alkuperäinen kirjoittaja lemmenlaiva:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekka-Paula:
voi niin kai tehdä jos työnantajalle sopii noin. tohon toiseen en osaa sanoa mitään

mitä se työnantajalle kuuluu mitä mä hoitovapaalla teen??

sitä kun ne pitää sun työpaikkaa siellä ja jos sä teetkin muualla töitä... joissakin firmoissa ei tällänen sovi.

Alkuperäinen kirjoittaja lemmenlaiva:
siis että on hoitovapaalla työpaikastaan ja tekee toisessa paikassa sitten töitö hoitovapaalla. Eli kyseessaä eri alojen firmat, ei kilpailevista yrityksistä kysymys. lapsi hoidossa isovanhemmilla.

Sitten toinen kysymys:
Miksi kelan hoitovapaa anomukseen piti laitta mummun nimi, siis tieto siitä kuka hoitaa kun olen töissä? mitä se kelalle kuuluu??

viimeiseen kysymykseen. siihen olisi ihan hyvin voinut vain laittaa että hoidetaan kotona. rahat saat silti vaikka kuka sitä hoitaisi kunhan ei ole töissä. ja ekaan kyssään,se onnistuu että oot toisessa firmassa mutta kuulemma sivutulo verokortilla. näin olis mulla mennyt.

kyllä voi, niin minäkin teen, enkä kyllä kyselly edes työpaikalta voinko niin tehdä kun työt ei liity millään tavalla toisiinsa. ei siihen kai voi työnantajalla sanomista olla jos ei kyseessä kilpaileva yritys. ja ihan normi veroja mä oon ainakin maksellu mun hoitovapaa-ajan työstä, en mitään sivutuloveroja. mutta verotoimistoon pitää soittaa ja lasketuttaa omat verokortit kht:lle ja palkkatyölle kun kela katsoo muuten että kun käyt työssä niin silloin menis kht:sta sivutulokortin mukaan. näin kävi mulle, onneks ei ehtiny mennä ku kerran sivutulokortin mukaan kht:sta pidätystä.

Mun mielestä
-Kelalle ei ole kotihoidontuen kannalta muulla väliä kuin että lapsi ei ole kunnallisessa hoidossa ja että sinä et tienaa enempää kuin olet hakemuksessasi ilmoittanut, jos saat hoitolisää
-työnantaja on antanut sinulle vapaata lapsen hoitoa varten - ei toisen työn hoitamista varten. Eli minusta et voi tehdä toista työtä sopimatta siitä työnantajan kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja kenkele:
ja voihan molemmat vanhemmat olla töissä esin vuorotyö.kummatkin eri vuoroissa ja lapsi hoidetaan kotona,näin saa kotihoidontuen perusosan

Kyllä kyllä, ei sen perusosan kannalta ole mitään muuta väliä kuin että lapsi ei ole kunnallisessa päivähoidossa, ne ovat vaihtoehdot toisilleen.

Se on ihan sama millä verokortilla työtä tekee. Lopullisen veroäyrin määrää kuitenkin koko vuonna ansaittu summa. Saman summan ansainneet maksaa saman määrän veroa.

Muistaisin väitetyn, että työnantajalla vois olla sanomista toisesta työstä, vaikka oliskin eri alan. Vähän niinku siinä mielessä, että jos aamuisin jaat sanomalehtiä, illalla myyt nakkikioskilla, niin siinä välissä et ole tehokkaimmillasi lennonvalvojana.

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Muistaisin väitetyn, että työnantajalla vois olla sanomista toisesta työstä, vaikka oliskin eri alan. Vähän niinku siinä mielessä, että jos aamuisin jaat sanomalehtiä, illalla myyt nakkikioskilla, niin siinä välissä et ole tehokkaimmillasi lennonvalvojana.

kyllä varmasti tommosessa tapauksessa onkin sanomista. mut jos mullakin on 3 VUOTTA näiden töiden välillä niin ei se mun tehokkuuteen kyllä vaikuta :D

Alkuperäinen kirjoittaja tennari:

kyllä varmasti tommosessa tapauksessa onkin sanomista. mut jos mullakin on 3 VUOTTA näiden töiden välillä niin ei se mun tehokkuuteen kyllä vaikuta :D

Mutta mun mielestä tuo ei ole se pointti. Työnantaja on myöntänyt vapaata tiettyä tarkoitusta varten, eikä se tarkoitus ollut työn tekeminen toiselle työnantajalle. Varmasti on parasta sopia etukäteen, ettei tule jälkipuheita.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kela kysyy lapsen hoitajaa koska kotihoidon tuesta kertyy eläkettä ja niiden täytyy tietää ketä lasta hoitaa eli kenelle eläke kertyy.

Ketä lasta? No sitä kotihoidontuella olevan lasta! Käytä sanaa kuka!

Kotihoidontuki maksetaan vanhemmille. Ja kelaan ei tarvitse ilmoittaa, maksetaanko mummulle palkkaa vai ei. Se asia kuuluu verottajalle.
Enkä ole kuullutkaan, että kotihoidontuesta tulis eläkettä?! Tähän asti sitä on kertynyt vain työtulosta, eli palkasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Vaniljatäti:
Alkuperäinen kirjoittaja tennari:

Mutta mun mielestä tuo ei ole se pointti. Työnantaja on myöntänyt vapaata tiettyä tarkoitusta varten, eikä se tarkoitus ollut työn tekeminen toiselle työnantajalle. Varmasti on parasta sopia etukäteen, ettei tule jälkipuheita.

Nimenomaan. Jos haluaa olla pois yhdestä työstä, tehdäkseen toista, silloin haetaan virkavapaata.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kela kysyy lapsen hoitajaa koska kotihoidon tuesta kertyy eläkettä ja niiden täytyy tietää ketä lasta hoitaa eli kenelle eläke kertyy.

Kotihoidontuki maksetaan vanhemmille. Ja kelaan ei tarvitse ilmoittaa, maksetaanko mummulle palkkaa vai ei. Se asia kuuluu verottajalle.
Enkä ole kuullutkaan, että kotihoidontuesta tulis eläkettä?! Tähän asti sitä on kertynyt vain työtulosta, eli palkasta.

Anteeksi vaan kauheasti kirjoitus/ajatusvirhe. Ihan voit kelasta kysyä, niin kertyy eläkettä, ei tietenkään paljoa, mutta vähän. Minulta virkailija kysyi, KUKA lasta hoitaa ja syyksi eläkkeen kertymisen.

Nykyään kertyy eläkettä!!

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
En ole kyllä ikinä ilmoittanut työhöni missä työskentelen hoitovapaalla,muntietääkseni se ei kuulu heille.

Sä olet edelleen työsuhteessa siihen firmaan. Mun työsopparissa ainakin lukee, et kilpailevaan yritykseen ei saa samanaikaisesti tehdä töitä. Sitä sitten en tiedä, jos on ihan eri alaa se toinen firma.

Anteeksi vaan kauheasti kirjoitus/ajatusvirhe. Ihan voit kelasta kysyä, niin kertyy eläkettä, ei tietenkään paljoa, mutta vähän. Minulta virkailija kysyi, KUKA lasta hoitaa ja syyksi eläkkeen kertymisen.

Mun kotihoidontuesta ei kyllä kerry eläkettä mummolle. Mä saan tuen, mummo hoitaa lasta ilman palkkaa. Vai kertyykö mummolle vielä lisää eläkettä oman eläkkeen lisäksi, kun olen ilmoittanut, että mummo hoitaa.? Mutta mistä sitä eläkettä mummolle kertyy, kun en maksa palkkaa ja tuki jää omalle tilille.

En ole kyllä ikinä ilmoittanut työhöni missä työskentelen hoitovapaalla,muntietääkseni se ei kuulu heille.

Miksi olet HOITOvapaalla? Sun kuuluis olla VIRKAvapaalla, jos töitä haluat tehdä ja silti säilyttää työsuhteen toiseenkin firmaan.

Hoitovapaalla kuuluu hoitaa lasta...

Miksi olet HOITOvapaalla? Sun kuuluis olla VIRKAvapaalla, jos töitä haluat tehdä ja silti säilyttää työsuhteen toiseenkin firmaan.

Hoitovapaalla kuuluu hoitaa lasta...

mä en nyt ole tämä keneltä kysytään, mutta vastaan kuitenkin. minä olen hoitovapaalla, koska haluan kasvattaa/hoitaa lapset kotona. minä käyn töissä hoitovapaalla eri firmassa kuin missä vakkaripaikka on, koska tätä työtä voin tehdä viikonloppuisin ja vieläpä yöllä, mitä en normaalissa työssäni voisi tehdä. minusta olisi turha anoa mitään virkavapaita tämän takia, kun aikomukseni ei kuitenkaan ole lapsia yöllä hereillä pitää ja heitä kasvattaa. :whistle:

Yhteistyössä