Voiko ihastuksen tunteita tukahduttaa ja miten???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toivoton.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toivoton.

Vieras
Puran tämän nyt tänne, koska en voisi KUVITELLAKAAN sanovani tätä koskaan ääneen!

Minulle on muodostunut ihana ystävyyssuhde erään miespuolisen henkilön kanssa. Soittelemme melkein päivittäin ja puhumme piiiitkiä puheluita kaikenmaailman asioista. En ole koskaan voinut puhua kellekään yhtä suoraan ja kaunistelematta ja tästä ihmisestä on tullut minulle tosi tärkeä henkinen tuki.

Ja nyt sitten asiaan. Vihaan itseäni, koska olen alkanut aavistella itsessäni ihastuksen tunteita tätä miestä kohtaan. Huoh. Nyt se on sitten tunnustettu. Yäk. Olen läheisyydenkaipuinen ja rakkautta janoava rasittava ämmä :( En oikeasti HALUA tuntea tällaisia tunteita häntä kohtaan. Olen niin vihainen itselleni siitä, että tulkitsen jollain sairaalla tavalla hänen ystävällisyytensä väärin. Haluan siis oikeasti olla hänen kanssaan ystävä, en mitään muuta. Koska ystävyys on sitä mitä nyt tällä hetkellä elämässäni kaipaan.

Olen kahden lapsen yh, ja hän on lapseton, mutta parisuhteessa.
Jos jollain on keino tukahduttaa nämä tunteet, niin kertokaa ihmeessä!!

Kannattaa katsoa vaikka Kauniita ja rohkeita ja miettiä haluaako olla kuin Brooke, joka menee joka ihastuksen perässä, ei väliä kuka kärsii :) Sitten näet silmissäsi Brooken aina kun meinaat soittaa tälle ihastuksellesi ja sen ajatuksen voimalla jätät soittamatta.

No siis pointti onkin se, että se on aina hän joka soittaa. En voi sanoa että lopeta soitteleminen :D varsinkin kun olemme jutelleet siitä kuinka ainutlaatuista tämä uusi ystävyytemme on. Hän kokee pystyvänsä puhumaan myös minulle.

Ja huomio! En siis HALUA tuntea näin! En IKINÄ tekisi sitä kenellekään, että havittelisin varattua miestä! Se on periaatteeni.
Inhoan vain itseäni näistä tunteista, koska haluan ihan oikeasti olla vain ystävä!

Tätä se on! Yäk! Aikuiset ihmiset eikä osata olla erossa toisten ukoista. Kuka voi olla niin naivi että kuvittelee miehen ja naisen oikeasti kykenevän pelkkään syvään ystävyyteen jos päivittäin soitellaan. Heh heh!

Siis pitäisi lopettaa koko ystävyys vai?? En haluaisi sitäkään, koska kukaan ei oikeasti koskaan ole tajunnut minua näin hyvin. Olisi sääli lopettaa hyvä ystävyyssuhde vain minun typerien tunteideni takia. Osaan kyllä olla niin, ettei kukaan huomaa että tunteissani saattaa pilkahdella muutakin kuin ystävyyttä.
Enkä ikinä ottaisisitä riskiä että menettäisin tämän ystävän yrittämällä häntä tai jotain :D Ja kuten sanoin, minä en sekaannu varattuihin miehiin, en ikinä. Kunnioitus tätä miestäkin kohtaan on niin suuri, etten voisi ajatellakaan mitään sellaista.

Näille tunteille ei vaan taida voida mitään :( Jospa se ajan kanssa menisi ohi... Minulla on ollut aika raskasta viime aikoina ja ehkä siksi tunteeni tuntuvat voimakkailta kun on joku joka jollain tapaa välittää ja kuuntelee. En tiedä..

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Tätä se on! Yäk! Aikuiset ihmiset eikä osata olla erossa toisten ukoista. Kuka voi olla niin naivi että kuvittelee miehen ja naisen oikeasti kykenevän pelkkään syvään ystävyyteen jos päivittäin soitellaan. Heh heh!

Heh.. Taisit nyt oikeasti käsittää vähän väärin. Tunnen siis miehen entuudestaan oman exäni kautta. Itse asiassa niinkin läheisesti, että hän on sukua lapsillemme. HÄN soittaa minulle, eikä TODELLAKAAN ajattele minusta mitään muuta kuin ystävyyttä. Minä en todellakaan havittele häntä, enkä tekisi sellaista koskaan, kenellekään! Minulla on niin suuri kunnioitus parisuhdetta ja muita naisia kohtaan, etten ikinä olisi niin typerä että menisin kolmanneksi pyöräksi mihinkään suhteeseen. maailma on ihan varmasti vapaita miehiä pullollaan.

Tunteilleni en vain voi mitään ja siksi kysyinkin että miten voisin tukahduttaa ne ihastuksen tunteet, vai voiko niitä ylipäätään tukahduttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Heh.. Taisit nyt oikeasti käsittää vähän väärin. Tunnen siis miehen entuudestaan oman exäni kautta. Itse asiassa niinkin läheisesti, että hän on sukua lapsillemme. HÄN soittaa minulle, eikä TODELLAKAAN ajattele minusta mitään muuta kuin ystävyyttä. Minä en todellakaan havittele häntä, enkä tekisi sellaista koskaan, kenellekään! Minulla on niin suuri kunnioitus parisuhdetta ja muita naisia kohtaan, etten ikinä olisi niin typerä että menisin kolmanneksi pyöräksi mihinkään suhteeseen. maailma on ihan varmasti vapaita miehiä pullollaan.

Tunteilleni en vain voi mitään ja siksi kysyinkin että miten voisin tukahduttaa ne ihastuksen tunteet, vai voiko niitä ylipäätään tukahduttaa.
Hei!
Tiiät sä, mulle on käyny samoin.
Molemmilla meillä oli sit loppupeleissä tunteita toisiamme kohtaan. Tällä miehellä joka mulle soitteli vielä enemmän ku mulla.
Mies oli se joka uskolti ties monennenko puhelun jälkeen ottaa asian puheeks ja nosti ns kissan pöydälle.
Kertoi olevansa rakastunu muhun, mutta molemmat tajuttiin ettei siitä mitään tulis.
Oltiin kanssa sukulaisia lapsieni kautta.
Nyt ollaan ihan vaan kavereita ja jutellaan normaalisti ku nähään ja ollaan ku tuota keskustelua ei oltais käytykkään.
Silti välillä ajattelen, että joo me oltais oltu hyvä pari ja vieläköhän se tuntee mua kohtaan niin niinkuin muutama kuukausi sitten.
Tajuan kyllä hyvin selvästi että jutusta ei tule mitään. Miehen oli vaikeampi tajuta.
Sukulaisuus (vaikke me olla verisukua ) on iso este asialle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Hei!
Molemmilla meillä oli sit loppupeleissä tunteita toisiamme kohtaan. Tällä miehellä joka mulle soitteli vielä enemmän ku mulla.
Mies oli se joka uskolti ties monennenko puhelun jälkeen ottaa asian puheeks ja nosti ns kissan pöydälle.
Kertoi olevansa rakastunu muhun, mutta molemmat tajuttiin ettei siitä mitään tulis.
Nyt ollaan ihan vaan kavereita ja jutellaan normaalisti ku nähään ja ollaan ku tuota keskustelua ei oltais käytykkään.
Silti välillä ajattelen, että joo me oltais oltu hyvä pari ja vieläköhän se tuntee mua kohtaan niin niinkuin muutama kuukausi sitten.
Tajuan kyllä hyvin selvästi että jutusta ei tule mitään. Miehen oli vaikeampi tajuta.

Ei ole mitään sellaista muuta sukulaisuutta kuin verisukulaisuus joka estäisi parisuhteen. Esim. veljen vaimo ei ole mitään sukua.

Alkuperäinen kirjoittaja ei ees lapsia:

Hei!

Ei ole mitään sellaista muuta sukulaisuutta kuin verisukulaisuus joka estäisi parisuhteen. Esim. veljen vaimo ei ole mitään sukua.
Eihän toi ex-miehen veli tms. oliskaan mikään ns. virallinen este, mutta on se vähän moraalinen.
Ois outoa selittää lapsille että ollaan yhdessä teidän sedän kanssa, tai isän serkun jne.
Eio vaan sopinut mun ajatusmaailmaan, vaikka ihana mies oliskin.

Juuri tämä on se syy, miksi en ikimaailmassa sanoisi kenellekään tätä ääneen! En halua pilata ystävyyttämme sillä, että hän mahdollisesti miettisi vielä pitkänkin ajan päästä onko minulla vielä tunteita häntä kohtaan.
Olen ollut aistivinani jonkinlaisia tunteita myös hänen puoleltaan, MUTTA olen vain laittanut ne oman vinksalleen menneen aistini piikkiin.
Olen olut tosi raskaassa elämäntilanteessa nyt jonkin aikaa ja tämä mies on ollut minulle suurena tukena ja siksi uskon että tunteeni ovat vähän sekaisin. Olen ehkä vain niin onnellinen että on edes yksi ihminen maailmassa joka välittää minusta sellaisena kuin olen, vaikkakin ystävänä. Olen ollut niin kauan haukkumisen ja alistamisen kohteena, että ehkä siksi koen tämän ystävällisyyden niin voimakkaasti.

En halua analysoida hänen tunteitaan, vaikka jotkin asiat ovat saaneet minut tosissaan miettimään. Mutta jos mietin asioita mitkä hänen käytöksessään viittaisivat samankaltaisiin tunteisiin, niin sillähän ruokin vain omia tunteitani. Ja en halua tunteideni voimistuvan vaan hiipuvan.

Soittelette koko joka päivä ja puhutte piiiitkiä puheluita.
Sinä yh ja mies parisuhteessa, eikä halua varmasti muuta kuin ystävyyttä.
Menee multa ohi, että miksi soittelee sulle joka päivä, jos vaan ystävä haluaa olla.
Ja tietääköhän vaimo varmasti teidän joka päiväisistä piiiiitkistä puheluista, joissa tunnette sielujen sympatiaa??
Kyllä se mies on sinusta kiinnostunut 100 varmasti!
Sinusta on nyt kiinni, että haluatko pitää hänet "ystävänäsi" ja kiduttaa henkisesti ja vaarantaa hänen parisuhteensa..
Vai otatko etäisyyttä ihan reilulla kädellä.

Alkuperäinen kirjoittaja anna palaa:
Miksi pitäisi tukahduttaa tunteet? Kerranhan täällä eletään ja jos tunteita on, pitää uskaltaa antaa mennä, myöhemmin kuitenkin harmittaa!

Olen kanssasi samaa mieltä, mutta tässä tilanteessa ei voi vain antaa palaa. Ensimmäinen syy on se, että hän on parisuhteessa. Pelkästään se tieto estää minua ajattelemasta mitään sen enempiä. Toisena syynä on juuri se, että hän on sukua lapsilleni.
Ja enhän edes tiedä olenko ylipäätään tulkinnut häntä oikein. Joistain jutuista saattaisi päätellä että hänellä voisi olla myös tunteita, mutta ne saattavat olla tosiaan vain omaa villiä mielikuvitustani.

En tosiaan halua menettää häntä ystävänä, ja olen 100% varma, että jos tunteeni paljastuisivat niin näin kävisi. Prkl tunteet!
Täytyy vain yrittää ottaa etäisyyttä ja harrastaa vähän itsetutkiskelua..
Minulla ei ole ollut ketään kohtaan näin voimakkaita tunteita sen jälkeen kun aikoinani ihastuin exääni.

Soittelette koko joka päivä ja puhutte piiiitkiä puheluita.
Sinä yh ja mies parisuhteessa, eikä halua varmasti muuta kuin ystävyyttä.
Menee multa ohi, että miksi soittelee sulle joka päivä, jos vaan ystävä haluaa olla.
Ja tietääköhän vaimo varmasti teidän joka päiväisistä piiiiitkistä puheluista, joissa tunnette sielujen sympatiaa??
Kyllä se mies on sinusta kiinnostunut 100 varmasti!
Sinusta on nyt kiinni, että haluatko pitää hänet "ystävänäsi" ja kiduttaa henkisesti ja vaarantaa hänen parisuhteensa..
Vai otatko etäisyyttä ihan reilulla kädellä.

Kuulostaa kyllä aika karulta. Ja täytyy myöntää että nyt kun sanoit sen noin, niin ajattelisin varmasti itse ihan samalla tavalla jos ulkopuolelta asiaa katsoisin. Hmm. Näin minä asian olen kuitenkin ajatellut.
Meinasin ensin alkaa selitellä tässä syitä miksi hän minun mielestäni haluaa vain ystävyyttä, mutta sitten kun oikeasti aloin miettiä tätä asiaa tuolta näkökannalta niin pisti miettimään!
Olemme siis olleet paljon tekemisissä silloin kun olin vielä exäni kanssa yhdessä ja tunnen hänen naisystävänsäkin. En ole tullut edes ajatelleeksi sitä, että tietääkö hän puhelinkeskusteluistamme.
Olenkohan minä tosiaan vain sinisilmäinen? Voisiko hänellä olla muka taka-ajatuksia?? :O

Yhteistyössä