Voiko isä olla antamatta lasta äidille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Kertokaa nyt joku viisaampi! Tilanne on siis että asumme ex-mieheni vanhemmilla väliaikaisesti, koska muutimme toiselta paikkakunnalta tänne. Minä olen muuttamassa kuukauden sisään pois ja mies jäämässä tänne vanhemmilleen asumaan. Nyt mies onkin päättänyt että ei halua lapsemme muuttavan minun kanssani. Voiko hän oikeasti estää minua ottamasta lasta mukaan? Meillä ei vielä ole sopimusta lapsen huoltajuudesta. Miehen isä on alkoholisti, minusta tämä ei ole sopiva paikka lapsen kasvaa ja tietenkin haluan ottaa lapseni mukaan.

no lain mukaan isällä on aivan yhtä suuri oikeus ola lasten lähihuoltaja kuin äitilläkin. vaikka usein oikeudessa lapset äidille määrätäänkin. mutta kaiketi se menee silti niin että jos huoajuudessa on kiistaa niin lapset pysyvät paikoillaan niin kauan kuin toisin määrätään.

Oletteko naimisissa? Onko teillä yhteishuoltajuus? Ota yhteys lastenvalvojaan ja selitä tilanne.
Älkää nyt hyvät hölmöt uskoko kaikkea paskaa mitä miehet selittää!
Sanokaa vain että hankitte lapselle oikeuteen edustajan joka ajaa hänen asiaa ja olkaa myös valmiita menemään oikeuteen elatus- ja huoltajuusasioista.

lapsi asui isällään ennen kuin muutimme tälle paikkakunnalle. ja jos ihmettelette niin siksi minäkin muutin hänen vanhempiensa luokse koska en saanut heti asuntoa ja halusin olla lähellä lastani. mutta nyt haluan lapsen mukaani siksi koska mies meinaa jäädä vanhempiensa luokse asumaan ja tämä ei mielestäni ole hyvä paikka lapsen olla. juuri tuon alkoholismin takia mikä todellakin näkyy joka päiväisessä elämässä. jos mies asuisi omillaan minulle sopisi että lapsi jäisi isälleen.

[QUOTE="aapee";24261855]lapsi asui isällään ennen kuin muutimme tälle paikkakunnalle. ja jos ihmettelette niin siksi minäkin muutin hänen vanhempiensa luokse koska en saanut heti asuntoa ja halusin olla lähellä lastani. mutta nyt haluan lapsen mukaani siksi koska mies meinaa jäädä vanhempiensa luokse asumaan ja tämä ei mielestäni ole hyvä paikka lapsen olla. juuri tuon alkoholismin takia mikä todellakin näkyy joka päiväisessä elämässä. jos mies asuisi omillaan minulle sopisi että lapsi jäisi isälleen.[/QUOTE]

Eli isä on ollut lähihuoltaja. todennäköisesti et saa lasta mukaan jos lastenvalvojalle menette, koska lapsi ollut tähän asti isällään. sinulla pitää olla oikeasti todisteita mitä näyttää että isän luona asuminen vahingoittaa lasta, muuten et lasta saa.