Voiko jossain sairaudessa/taudissa olla samankaltaiset oireet kuin raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitee*2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitee*2

Vieras
Mulla nyt useamman viikon, sanotaanko kuukauden ollu alavatsa aivan turvonnut (kuin kahdessa raskaudessa), voin illalla pahoin, polttelee alavatsaan ja selkään, maha sekaisin ja muutenkin kauttaaltaan melkein ympäri vuorokautisessa turvotuksessa.

Jos mä en söisi pillereitä ja menkat ei olis tulleet ajallaan niin olisin 100% varma että olisin raskaana.

Mutta kun mä syön pillereitä, otan jopa melkein samaan aikaan joka aamu.
Menkat tulleet. Mitään outoa niissäkään ei ole ollut kuin se et ne alko muutama päivää ennen oikeaa vuotoa tuhruttaa ruskeeta limansekaista vuotoa.

Niin että mikähän mulla vois olla?
Tietoa kellään?

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
No kyllä mä lääkärissä kävisin. Kuulostaa siltä, että jotain häikkää on.

no mä olen ensi kuussa menossa ihan tk:seen papaan/uusimaan e-pilleri reseptiä, mutta nyt olen tässä alkanut miettiä et jos menisinkin ihan yksityiselle jos tulevalla viikolla.

Lisättäköön et mun nuorimmainen on 6,5kk. Mutta en jaksaisi uskoa enää hormonien heittelyynkään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sukupuolitauti? klamydia?

Vasta testattiin noi kaikki silloin raskauden aikana (niinkuin ekassakin) ja mitään ei ollut. Ja elän vakituisessa suhteessa. Itse en ole pettänyt, enkä kyllä usko miehenikään.
Ja eikös klamydiassa kivut ole todella pahat? Mulla vaan sellaista polttelua ja jomotusta kuin menkoissa ja välillä.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Mä veikkaan, että kyseessä on joku suolistovaiva tai sitten esim. endo.

Okei.

Mä mieti myös kystia. Mun äidillä on niitä ollut ja niiden vuoksi pitänyt poistaa kohtu (ja munasarjat? ). Et voisko mullakin olla noita periytyvästi. (siis jos ne voi periytyä)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
[Lisättäköön et mun nuorimmainen on 6,5kk. Mutta en jaksaisi uskoa enää hormonien heittelyynkään.

:laugh: :laugh:
Mun on yli vuoden ja kyllä oon ihan hormonihöyryissä välillä.

Oletko varma et ne on vieläkin raskaudesta johtuvaa?

No en satavarma, mut menkatkin alkoi heittää nyt puolellatoista vuorokaudella, vaikka ne oli heti alettuaan säännölliset kuin kello.
Voihan mulla olla vaikka vaihdevuodet, mähän oon jo yli 30-vuotias. :D

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Melkein tekisin raskaustestin jos mulla olis selkeästi samanlaiset oireet kuin aina ennenkin kun olen ollut raskaana :wave: Tulis sekin sitten suljettua pois mahdollisten oireiden aiheuttajien joukosta pois.

voi ei :/

en saa kyllä mistään ainakaan tänään, enkä huomenna testiä.

Ja mitähän mihmettä me tehtäis jos mä olisinkin raskaana.. :/

Melkein tekisin raskaustestin jos mulla olis selkeästi samanlaiset oireet kuin aina ennenkin kun olen ollut raskaana :wave: Tulis sekin sitten suljettua pois mahdollisten oireiden aiheuttajien joukosta pois.

Eikö lähellänne ole esim. R-kioskia? Pystyisitkö kipaista esim. siellä tai jossain muussa kaupassa? Kyllä mielestäni sekin mahdollisuus kannattaa poissulkea..
Itse pähkäilen saman asian kanssa... oireita on mutta kun pillereiden taukoviikolla tuli vuoto. Joten en nyt tiedä voinko olla vaiko en...? Mutta kannattaa se testi käydä hakemassa ja miettiä sen jälkeen (tuloksesta riippuen) mitä teet :)

Alkuperäinen kirjoittaja toinen äitix2:

Eikö lähellänne ole esim. R-kioskia? Pystyisitkö kipaista esim. siellä tai jossain muussa kaupassa? Kyllä mielestäni sekin mahdollisuus kannattaa poissulkea..
Itse pähkäilen saman asian kanssa... oireita on mutta kun pillereiden taukoviikolla tuli vuoto. Joten en nyt tiedä voinko olla vaiko en...? Mutta kannattaa se testi käydä hakemassa ja miettiä sen jälkeen (tuloksesta riippuen) mitä teet :)

Tässä lähellä ei oo kun siwa ja pikkusen matkan päässä abc, mut ei sielläkään testejä oo. :/

Olisi kyllä todella outoa jos olisin raskaana kun ennenkin pillerit tehonneet.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen äitix2:

Tässä lähellä ei oo kun siwa ja pikkusen matkan päässä abc, mut ei sielläkään testejä oo. :/

Olisi kyllä todella outoa jos olisin raskaana kun ennenkin pillerit tehonneet.

No voihan tuo olla juurikin niistä pillereistä johtuvaa oireilua tai sitten jotain ihan muuta.. anteeksi, en osaa oikein muuta sanoa :(

Yhteistyössä