Voiko jotenkin nopeuttaa vatsan palautumista ennalleen synnytyksen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietoa, kokemuksia?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietoa, kokemuksia?

Vieras
Kun vatsalihasliikkeitä ei saa tehdä vasta kun se vatsalihasten välissä oleva rako on taas "umpeutunut", eikö? Siihenhän taitaa mennä yli puoli vuotta, ehkä vuosikin?

Entäs sitten jotkut syvät vatsalihasliikkeet, saako niitä tehdä mielin määrin ja onko niistä hyötyä?

Muokkaako keskivartalon käyttöön keskittyvät jumpat vatsaa?

Alotat niiden syvien treenaamisen saman tien. Oikeestaanhan ne onkin ne oleelliset vatsalihakset, ei ne joita ylösnousuilla muokataan. Hooveriin eli lankkuun vaan kiikkumaan ja staattisia pitoja.

Kyllä sen itse tuntee jos treenaa liian aikaisin ja liikaa. Kai tämäkin on ihmiskohtaista kuka on milloinkin valmis treenaamisen aloittamaan. Jos synnytys ollut kovin "raju" ja olo huono en tietenkään kehottaisi mitään vatsalihastreeniä aloittamaan...

Alkuun vainulenkkiä ja pikkuhiljaa juuri noita syviä vatsalihaksia ja lantionpohjalihaksia jumppaamaan.

ööh siis miten palautumaan...? Kaksi raskautta takana eikä tuo maha sen kummempi ole kuin ennenkään. Toki heti synnytyksen jälkeen oli pehmeämpi mutta muutaman päivän kuluttua normaali.
Mitä te läskistytte kymmeniä kiloja raskauden aikana...

On tässä kulunut jo melkein puoli vuotta synnytyksestä, mutta mahtava pömppis on vielä :)

Liikuntaa ei kyllä ole tullut harrastettua juurikaan, mutta syönyt olen terveellisesti ja paino on jo vähän aikaa ollut alle lähtöpainon. Mutta tosiaan pömppis vaan on (ja pysyy?) :)

Alkuperäinen kirjoittaja Huhhuh taas:
ööh siis miten palautumaan...? Kaksi raskautta takana eikä tuo maha sen kummempi ole kuin ennenkään. Toki heti synnytyksen jälkeen oli pehmeämpi mutta muutaman päivän kuluttua normaali.

:laugh:

No jos alle 50 kg varteenkin kasvaa sellainen mahtava vauvakumpu on ilmeisen selvää että siihen vatsan kohdalle jotain ylimääräistä jää :laugh:

Mulla kaks raskautta takana, ´"läskistyin" molemmissa n.25kg, silti olen erittäinkin hyvässä kunnossa :) Jotkut vaan tykkää että lapsi saa tarpeeksi ravintoa, eikä mieti sitä että apua lihoonko mä nyt ihan kauheesti.

No huhhuh itelles vaan. Vaikkei olisi itseään lihottanutkaan raskausaikana, niin vatsa voi venyä ällistyttäviin mittoihin mm. isokokoisen vauvan takia.

Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:

No jos alle 50 kg varteenkin kasvaa sellainen mahtava vauvakumpu on ilmeisen selvää että siihen vatsan kohdalle jotain ylimääräistä jää :laugh:
[/quot

mä painan alle ton 50kg eikä ole jäänyt ylimääräisiä

Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:

mä painan alle ton 50kg eikä ole jäänyt ylimääräisiä

Ei mullakaan kun aloitin hiljalleen urheilun ja liikunnan synnytyksen jälkeen. Ja ja silti ei vatsa tule koskaan näyttämään samalta kuin ennen lapsia. Ja kaikilla ei auta liikunnat ja syömisetkään. Toisella riippuu tissit ja yhdellä on tiikerinraitoja kroppaa koristamassa. Voi sitä nyt helkatti soikoon kysyä mitä vatsalle voipi tehdä jos olisi jotain tehtävissä?! Riippumatta siitä onko lihonnut 5 tai 25 kg raskauden aikana...

Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Jotkut kai vannoo korsetin nimeen. Ja totta kai ahkeraa rasvailua silloin kun korsetti ei ole päällä.

Ai rasvallako nää hommat nykyään hoidetaan:D. Saako jollain voiteella myös timmit reidet ja nätin hauiksen?

Yhteistyössä