Voiko joulunvietto puolisen vanhempien luona tuntua oikeasti kivalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyselyikäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyselyikäinen

Vieras
Tämä taitaa olla pulma monelle perheelle, että missä joulu vietetään. Mun mies on ihan tyytyväisenä tulluit aina minun vanhempien luo, mutta kysynkin että jos menette puolisonne vanhempien luo jouluksi niin tunnetteko olonne oikeasti rennoksi ja kotoisaksi? Itse en varmaan osaisi olla rennosti puolison vanhempien luona.

En tuntisi, enkä menis. jo muutaman tunnin visiitti tuottaa tuskaa,oli päivä mikä tahansa. jouluna en mene sinne ollenkaan.
mun kotona mieheni on kuin kotonaan, et siellä ollaan mieluusti.

Mä olen anoppilassa kuin kotonani. 1-3 viikkoa me ollaankin siellä yleensä oltu. Hiton harvoin vaan käydään, mä kävin viimeeksi 2005 |O

Mieheni viihtyy vanhempieni luona.

Mielummin siellä, kun omien vanhempien luona. Omat vanhemmat eronneet, eikä oikein joulutunnelmaa kummassakaan kodissa. Äiti asuu vielä kerrsotalossa, joten en kyllä lähtis tämän poppoon kanssa sinne.

Alkuperäinen kirjoittaja kyselyikäinen:
Tämä taitaa olla pulma monelle perheelle, että missä joulu vietetään. Mun mies on ihan tyytyväisenä tulluit aina minun vanhempien luo, mutta kysynkin että jos menette puolisonne vanhempien luo jouluksi niin tunnetteko olonne oikeasti rennoksi ja kotoisaksi? Itse en varmaan osaisi olla rennosti puolison vanhempien luona.

en. Ihan suoraan sanottuna heidän joulunsa on ehkä vähän " tylsä" mut se voi olla et mies tuntee joulunvieton meillä taas liian haipakaksi.

anoppilassa joulu vietetään omien kesken, kun meillä taas kokoontuu lähisuku ( mumma, paappa, meidän perhe, mun venhemmat ja veli, mun täti perheineen ja eno kihlattunsa kanssa. )

lapsia on 4-6 ( riippuen tuleeki enon kihlatun muksut ) ja aikuisia on sit loput.

anoppilassa jopa isovanhemmat ovat kaksisteen kotona mikä on suht outoa, koska matkaa on muutama sata metriä ja harvoin nähdään. Lahjat viedään.

Olen ollut panevinani merkille, että on tuikitavallista että joulua vietetään vaimon vanhempien kanssa ja harvinaista että miehen. Näin se on meilläkin: me mennään mun appivanhempien luokse ja siskoni menevät meidän äidin luo.

Onneksi vaimon vanhemmat ovat mukavia ja viihdyn hyvin heidän seurassaan.

Alkuperäinen kirjoittaja quattroisä:
Olen ollut panevinani merkille, että on tuikitavallista että joulua vietetään vaimon vanhempien kanssa ja harvinaista että miehen. Näin se on meilläkin: me mennään mun appivanhempien luokse ja siskoni menevät meidän äidin luo.

niin onko se useimmiten näin?

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiPikkuInkkuli:
Anoppila on kuin toinen koti :D

Mun äidin luona on aina jotenkin "vieras" olo sekä mulla että miehellä :snotty:

Näin myös meillä. Mutta joulua emme vietä kummassakaan paikassa, vaan omassa kotona ja mun ja mieheni vanhemmat tulevat meille. Paljon helpompi näin, niin kaikki saavat olla ensimmäisen lapsenlapsen kanssa jouluna.

Appivanhemmat eronneita alkoholisteja.. joten aika luontevasti ollaan oltu joulu minun vanhemmillani. Tämä joulu ollaan nyt täällä omassa kodissa ja vanhempani tulevat tänne. Anopin luona kyllä käydään joka jouluaatto päiväkahvit juomassa, pari tuntia siellä viihdytään. Silloin sinne tulee yhtaikaa myös miehen sisarukset perheineen. Appiukko on niin toivoton tapaus että sinne ei halua kukaan eikä se halua sinne ketään. Meillä tämä järjestely toiminut hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen ollut panevinani merkille, että on tuikitavallista että joulua vietetään vaimon vanhempien kanssa ja harvinaista että miehen.

Meillä ainakin, mun (eli vaimon) vanhemmat asuvat parin kilsan päässä ja anoppi asuu tuhansien kilometrien päässä :D

En kamalasti viihdy, tulee ongelmaks että ollako miehen lapsuudenkodissa hänen isänsä kanssa. Tuleeko hänen äiti sinne vai ollaako miehen äidin luona ja tuleeko hänen uus miesystävä sinne.. Liikaa säätämistä eikä oo oikein joulutunnelmaa...

Meillä vuoroteltiin aatot.
Nyt ollaan kotona ja muut tervetulleita meille.

Me mennään anopin ja appiukon kiusaks aatoks ja ollaan siel yötä vaikka matkaa ei kotiin olekaan paljoa. Ei tee tuskaa ja ihan hyvin siellä viihdyn.
Ens vuonna sit tod. näk. mutsi tulee meille ja jos sais ympäri puhuttuu veljenkin sit meille tulevan perheensä kans.

Viime joulun vietin miehen vanhempien luona. Siellä oli ihan eri tunnelma mihin olin tottunut. Pöydässä oli hyvää ruokaa ja kaikki hienosti esillä, tunnelma vaan oli tajuttoman jäykkä! jouluruuan jälkeen kaikki aikuiset liukeni eri puolille taloa, ja siellä sitten omissa oloissa olivat kahviin asti. Sitten nopeesti paketit esille ja auki, ja sama jäykkyys jatkui.

Meillä kotona vietetään aikaa KAIKKI yhdessä, syödään pitkin päivää, istuskellaan yhdessä ja jutellaan, lapset touhuaa siinä, katsellaan jouluohjelmaa telkkarista, saunotaan, sitten tulee pukki, availlaan paketteja, ja sitten jäädään edelleen porukalla olohuoneeseen kunnes lähdetään nukkumaan.

En siis viihtynyt viime jouluna yhtään. Nyt mennään mun vanhempien luo, saas nähdä miten mies sitten siellä viihtyy..

en jaksanut lukea vastauksia mutta oma vastaukseni

vietän nyt toisen joulun sillä tavalla, että en vietä sitä siis jouluaattoa oman perheen kanssa, mennää miehen äidille ja tiedän, että siellä on ihan eri perinteet kuin minun kotona, että en osaa yhtään sanoa miltä tuntuu viettää joulu siellä, mutta kyllä mä luulen, että se jouluntunne tulee siellä anoppilassakin :) ja joulupäivänä mennään mun perheen luokse sitten. ihan hyvin viihdyn muuten anoppilassa.
ja seuraavana jouluna sitten vietetään se mun perheen luona.

Varmaankin. Juuri uutisoitiin tutkimuksesta, jonka mukaan lapsia vanhempien jälkeen eniten hoitaa äidin puolen mummo. Ja läheiset välit äidin puolen mummoon on tärkein yksittäinen tekijä, joka saa vanhemmat perustamaan suurperheen. Siis tilastollisesti katsottuna.

Yhteistyössä