Voiko joulunvietto puolisen vanhempien luona tuntua oikeasti kivalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyselyikäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minulla on ihana anoppi ja ihan ok. appiukko, joten mielelläni vietän sielläkin joulua. Me ollaan vietetty vuorotellen jouluja isovanhempien luona.

Tänä jouluna mennään mun vanhempien luo aatonaattona ja viivytään siellä pari yötä. Perjantaina tai lauantaina ajellaan anoppilaan pariksi yöksi. Olen kyllä isovanhempia jo varoitellut, että kovin montaa vuotta en ehkä jaksa tätä enää tehdä, kun molempiin mummoloihin on vajaa 300 km ja mummoiloiden välimatka on vielä reilu 150km. Ei lasten kanssa jaksa kovin paljoa ajella. Ensi jouluna meillä on jo kolme lasta, joten voi olla, että silloin tulee koti joulu... Nytkin tuntuu, että ei jaksaisi lähteä, kun näin alkuraskaudesta väsyttää kamalasti ja pahoinvointi jatkuu aamusta iltaan. Pakko kait se kumminkin on lähteä kun isovanhemmat odottavat, ei joulua tule kuulemma ilman pieniä lapsia...

Joka joulu ollaan anoppilassa ja ihan ok viihdyn. Lapsilla on leikkikavereita serkuistaan ja sinne tulee pukkikin. plussana ruoka on valmiina pöydässä. B) Toki minä autan minkä saan auttaa kun miehen siskot enimmäkseen touhuilee.

Omat vanhemmat ovat eronneet. Äidillä uus perhe ja uudet lapset. (julmasti sanottu, mutta totta.) Isäni haluaisi, että käydään myös hänen luonaan aattona. Mutten jaksa juosta monessa paikassa, joten käydään siellä sitten joulupäivänä syömässä.

Jos joku multa joskus kysyisi tai edes kuuntelesi niin kaikkein mieluiten olisin aaton kotona oman perheen kesken. Mutta se on vielä haave ja tilanteeseen olen sopeutunut. :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja eukko:
Minulla on ihana anoppi ja ihan ok. appiukko, joten mielelläni vietän sielläkin joulua. Me ollaan vietetty vuorotellen jouluja isovanhempien luona.

Tänä jouluna mennään mun vanhempien luo aatonaattona ja viivytään siellä pari yötä. Perjantaina tai lauantaina ajellaan anoppilaan pariksi yöksi. Olen kyllä isovanhempia jo varoitellut, että kovin montaa vuotta en ehkä jaksa tätä enää tehdä, kun molempiin mummoloihin on vajaa 300 km ja mummoiloiden välimatka on vielä reilu 150km. Ei lasten kanssa jaksa kovin paljoa ajella. Ensi jouluna meillä on jo kolme lasta, joten voi olla, että silloin tulee koti joulu... Nytkin tuntuu, että ei jaksaisi lähteä, kun näin alkuraskaudesta väsyttää kamalasti ja pahoinvointi jatkuu aamusta iltaan. Pakko kait se kumminkin on lähteä kun isovanhemmat odottavat, ei joulua tule kuulemma ilman pieniä lapsia...

kamalaa painostusta ettei joulu tule noille isovanhemmille ilman pieniä lapsia?! Tottakai tulee jos on tullakseen. Mikseivät isovanhemmat voi tulla teille?

Osaisin kyllä viettää joulua myös anopilla ja varmasti olisi ihan mukavaa. Meillä tosin vietetään jouluaatot kotona, koska en halua lasten kanssa ravata paikasta toiseen. Omat vanhempani viettävät juolua kanssamme täällä ja appivanhemmatkin piipahtavat kahvilla ja lahjoja jakamassa. Pyhinä sitten kyläillään mummoloissa. Tämä on vuosien saatossa toimivimmaksi muodostunut käytäntö.

Yhteistyössä