Voiko juustoa pakastaa??

Levoton Strutsi

Aktiivinen jäsen
23.11.2006
4 891
0
36
mulla olis jääkaapissa melkein 3,5 kilon 40 % edam mötikkä. Haluaisin jakaa sen 3 osaan ja heittää pakkaseen. olen kuullut ettei juusto mene siitä pilalle. Onko joku joskus pakastanut?? :attn:
Vie hirveän paljon tilaa jääkaapista =) muuten säilyttäisin siellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
onko kukaan siis pakastanu n. kilon könttiä? ja sulattanut sitten jääkaapissa? Hitsi kun se kuitenki homehtuu jos leikkaan siitä nyt kilon ja säilytän loppuja jääkaapissa..

Olen kuullut sanottavan juustosta, että se säilyisi jääkaappilämpötiloissa paremmin, jos isosta palasta leikkaa osan käyttöön ja se ison palan sitten siihen paljain sormin koskematta käärisi folioon. Ja sitten pussiin, mutta ei kyllä ainakaan parmesanin kanssa toiminut. Kokeile pienemmällä palalla, pakasta ja sulata ja kokeile, voiko sitä edelleen höylätä :)

Oon pakastanu kokoaista juustoa ei mee pilalle. Ainut että on vähän murenevampaa kun sulattaa, mut voi hyvin käyttää leivänpäällä jne. :) just ostin alella juustoo ja laitoin pakkaseen :)

Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Oon pakastanu kokoaista juustoa ei mee pilalle. Ainut että on vähän murenevampaa kun sulattaa, mut voi hyvin käyttää leivänpäällä jne. :) just ostin alella juustoo ja laitoin pakkaseen :)

Samanlainen kokemus, että vähän mureammaksi meni. Toi raasteeksi tekeminen voisi olla ratkaistu tähän pulmaan.

Opiskeluaikoina, kun oli tiukkaa, ostin usein iiiison köntin jotain edamjuustoa jostain supertarjouksesta ja pikoin sen palasiksi ja käytin sitten pakkasesta.

Yhteistyössä