Voiko kaikkien ihmisten kanssa tulla mielestäsi toimeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tytsi-89

Aktiivinen jäsen
27.04.2007
20 996
11
38
Tätä ei tarvitse poistaa modet, haen ihan asiallista ja yleistä keskustelua aiheesta.

Siis onko suotavaa tulla kaikkien kanssa toimeen? Kaikista ei tarvitse tykätä ja voihan joku henkilö ärsyttääkin suunnattomasti, mutta onko mahdotonta yrittää olla ystävällinen ja asiallinen sellaisellekin henkilölle? Tuletteko yleensä toimeen kaikkien kanssa, edes kohtalaisesti? Kun on tilanne, että toinen haluaisi tulla toimeen ja toinen ei, onko noloa/itsensä nöyryyttämistä jos yrittää jonkinlaista sovintoa ja on ystävällinen, vaikka toinen toimisikin päinvastoin?

Mä taidan tulla kaikkien kanssa toimeen, ei ainakaan tule mieleen ihmistä, jonka kanssa en toimeen tulisi :) Jos joku ei siedä minua, en ikinä lähde mukaan vihanpitoon ja silloin tällainen henkilökin yleensä lopettaa, kun onhan se aika raskasta yksin harrastaa vihanpitoa =) On aika mukavaa tulla kaikkien kanssa toimeen, itse pidän useimmista ihmisistä :)

Siis mun mielestä kaikkien kanssa ei tarvitse tulla toimeen. Enkä itsekään harrasta riitelyä tai vihanpitoa, on vain ihmisiä joiden kanssa ei synkkaa, mutta aivan asiallisissa väleissä silti olemme, vähemmän vain tekemisissä.

Kaikkien kanssa voi (ja tarvittaessa täytyy) olla asiallisissa väleissä. Silti noista ihmisistä ei tarvitse pitää tai olla heidän kanssaan tekemisissä sen enempää kuin on pakko.

Ei tarvitse tulla kaikkien kanssa toimeen ja oikeasti uskon niin että sellaista ihmistä ei ole olemassa joka oikeasti tulisi kaikkien kanssa toimeen.
Itse tulen toimeen muutaman ihmisen kanssa, mutta suurimman osan kanssa en, enkä koe edes tarvetta.

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Siis mun mielestä kaikkien kanssa ei tarvitse tulla toimeen. Enkä itsekään harrasta riitelyä tai vihanpitoa, on vain ihmisiä joiden kanssa ei synkkaa, mutta aivan asiallisissa väleissä silti olemme, vähemmän vain tekemisissä.

Asialliset välit on mielestäni yhtä kuin toimeen tuleminen :)

Ei varmaan, itse ainakin vältän niitä joiden kans ei oikein synkkaa. Ja jos tavataan niin ihan asiallisesti juttu luistaa, ei kuitenkaan mitään syvällistä keskustelua.

tulen aika hyvin toimeen monien erilaisten ihmisten kanssa.

MUTTA.

jos en jostain henkilöstä pidä,pakkoko mun on hänelle olla ystävällinen? siis niinkuin normaaliystävällinen..

*v'ttuilua ei lasketa nyt mukaan :xmas: siihen kuuluu se yliystävällisyys*

Mulla ei tule mieleen yhtään ihmistä kenen kanssa en olisi tullut toimeen. En toki pidä kaikista ja olen huomannut ettei suinkaan kaikki pidä minusta. Siitä huolimatta saan ne välttämättömät asiat hoidettua. Mulla ei ole tapana jatkaa kinasteluja vaan antaa asioiden olla. Harva jaksaa yksin kinata.

Toimeen tuleminenhan tarkoittaa, että pystyy hoitamaan asioita sellaisenkin ihmisen kanssa, josta ei liiemmin pidä. Esim. työpaikalla tai koulussa pystyy tekemään hommia kaikkien kanssa, vaikka ei aina synkkaisikaan jokaisen kanssa yhtä hyvin.

Esim työtilanteissa on hyödyllinen taito se, jos osaa pitää liian mölyt mahassaan ja edes ulospäin vaikuttaa viileän kohteliaalta, sen sijaan että toisi jatkuvasti esille eriäviä mielipiteitään tai muuta negatiivista. Tämän olen itse oppinut kantapään kautta, mutta edelleen sammakoita lipsahtelee toisinaan kun joitakuita ei vaan meinaa pystyä sietämään.. -.-

Ei aina. No kohteliaisuussyistä voi ehkä juuri tulla toimeen tilanteen niin vaatiessa, mutta silloinkaan ei mielestäni voi puhua ystävällisyydestä vaa asiallisuudesta.

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Tätä ei tarvitse poistaa modet, haen ihan asiallista ja yleistä keskustelua aiheesta.

Siis onko suotavaa tulla kaikkien kanssa toimeen? Kaikista ei tarvitse tykätä ja voihan joku henkilö ärsyttääkin suunnattomasti, mutta onko mahdotonta yrittää olla ystävällinen ja asiallinen sellaisellekin henkilölle? Tuletteko yleensä toimeen kaikkien kanssa, edes kohtalaisesti? Kun on tilanne, että toinen haluaisi tulla toimeen ja toinen ei, onko noloa/itsensä nöyryyttämistä jos yrittää jonkinlaista sovintoa ja on ystävällinen, vaikka toinen toimisikin päinvastoin?

Mä taidan tulla kaikkien kanssa toimeen, ei ainakaan tule mieleen ihmistä, jonka kanssa en toimeen tulisi :) Jos joku ei siedä minua, en ikinä lähde mukaan vihanpitoon ja silloin tällainen henkilökin yleensä lopettaa, kun onhan se aika raskasta yksin harrastaa vihanpitoa =) On aika mukavaa tulla kaikkien kanssa toimeen, itse pidän useimmista ihmisistä :)

no en sano muuta ku että et tule kaikkien kanssa toimeen!!!

kaikkien kanssa ei tarvitse olla kaveri eikä kaikista tarvi/voi tykätä mutta kaikkien kanssa voi tulla toimeen.
Aikoinaan asiasta koulukiusattu ihminen. luokkakavereita ärsytti kun tulin juttuun aivan jokaisen kanssa enkä sulloutunut pieneen piiriin.

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:

Asialliset välit on mielestäni yhtä kuin toimeen tuleminen :)

NO, mä aloin miettimään tuota myös et miten tämän ymmärtää. Eli mä laskin toimeen tulemiseksi jo sellaisen, että voidaan puhua kaikista asioista ja viihdytään toisen seurassa, kun taas esim. työelämässä on paljonkin sellaista neutraalia toimeen tulemista. Itse en vaan ole riitelevää sorttia, mielummin olen hiljaa ja vetäydyin pois ihmisen seurasta, jonka kanssa ei samalle aaltopituudelle pääse.

Esim. appivanhempieni kanssa välimme ovat asialliset, emme riitele, huuda tai hauku, mutta emme silti toimeen tule. En viihdy heidän seurassaan, en pysty keskustelemaan heidän kanssaan, ajatusmaailmamme eroaa toisistaan niin täysin... Mutta koen olevani aikuinen ja haluan olla aikuisissa ja asiallisissa väleissä. Aikoinaan olen kyllä heitä näpäyttänyt ja sanonut pahastikin, mutta enhän minä heitä pysty muuttamaan, joten turhaa sekin olisi. Ymmärsitkö mitä ajan takaa?

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Kaikkien kanssa ei tartte tulla toimeen, eikä heitä tartte sillon edes yrittää miellyttää :whistle:

Mulla on harvoin tilanteita, joissa minä olisin se osapuoli, joka ei voi sietää sitä toista/tulla toimeen..siksi yritän olla ystävällinen sellaisellekin ihmiselle, joka ei minusta pidä, yleensä sen toisen inho/ärsytys laskee, kun on itse asiallinen ja ystävällinen =) Mielestäni se nolaa itsensä, joka ei edes yritä tulla toisen kanssa toimeen, vaikka toinen ei olisi tehnyt mitään ja yrittää olla kiltti. Kypsyyteen kuuluu se, että hyväksyy kaikki ihmisenä, vaikka ei synkkaisikaan hyvin, kaikissa on jotain hyvääkin.

Yhteistyössä