Voiko kaikkien ihmisten kanssa tulla mielestäsi toimeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Musta on hienoa ehkä jopa ihailtavaakin, että yrittää tulla toimeen. Mutta liika on liikaa.

Kyllä mun mielestä jo itsensä ja sen toisenkin osapuolen kannalta on jossain vaiheessa luovuttaakin ja siirtyä eteenpäin, jos toinen yksinkertaisesti ei vaan tahdo. Se on sitten oma asiansa/häpeänsä jos ei tahdo pitää asiallisia välejä toisiin. Itsekin olen ollut täällä palstalla vastaavassa tilanteessa ja aikani kun yritin asiaa selvittää ja sopia niin sitten luovutin ja olen antanut takaisin samalla mitalla jos on ollut tarvetta. Pääosin kuitenkin kannatan sitä metodia, että jos en tule jonkun kanssa juttuun niin kartan tätä henkilöä niin IRL kuin palstallakin. Siten pääsee helpoimmalla ja välttää turhat konfliktit.

Mutta eihän tätä tuohua kannata liian vakavasti ottaa. Et sä mitenkään epäonnistunut ole jos ei kaikkien kanssa tule toimeen. Toimeen tulemiseen tarvitaan molemmin puolinen tahto ja kaikilla ei yksinkertaisesti lyö kemiat yhteen. Ei sitä ihan joka asiaa kannata murehtia ja harmitella.

Koeta keskittyä ihmisiin, joiden kanssa tulet toimeen, äläkä niihin joiden kanssa et tule tai jotka eivät tule sun kanssasi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Tätä ei tarvitse poistaa modet, haen ihan asiallista ja yleistä keskustelua aiheesta.

Siis onko suotavaa tulla kaikkien kanssa toimeen? Kaikista ei tarvitse tykätä ja voihan joku henkilö ärsyttääkin suunnattomasti, mutta onko mahdotonta yrittää olla ystävällinen ja asiallinen sellaisellekin henkilölle? Tuletteko yleensä toimeen kaikkien kanssa, edes kohtalaisesti? Kun on tilanne, että toinen haluaisi tulla toimeen ja toinen ei, onko noloa/itsensä nöyryyttämistä jos yrittää jonkinlaista sovintoa ja on ystävällinen, vaikka toinen toimisikin päinvastoin?

Mä taidan tulla kaikkien kanssa toimeen, ei ainakaan tule mieleen ihmistä, jonka kanssa en toimeen tulisi :) Jos joku ei siedä minua, en ikinä lähde mukaan vihanpitoon ja silloin tällainen henkilökin yleensä lopettaa, kun onhan se aika raskasta yksin harrastaa vihanpitoa =) On aika mukavaa tulla kaikkien kanssa toimeen, itse pidän useimmista ihmisistä :)

no en sano muuta ku että et tule kaikkien kanssa toimeen!!!

Kyllä tulen :) Et tunne minua niin et voi tietää mitään ihmissuhteistani. On kyllä ollut ihmisiä, jotka eivät tule minun kanssani toimeen, mutta se on ollut yksipuolista, minulla ei ole ollut mitään heitä vastaan =)

IRL voi tulla toimeen kaikkien sellaisten kanssa, joiden kanssa on pakko olla tekemisissä. Siis työpaikallakin on oikeastaan pakko tulla kaikkien kanssa toimeen. Harvoinpa esimerkiksi hoitoalalla pystyy itse valitsemaan työkaverin, jonka kanssa iltavuoroa tekee.

Toisaalta tällaisilla nettifoorumeilla on mun mielestä ihan turhaa taas koettaa tulla toimeen kaikkien kanssa. Jos joku ei jostain tykkää ja on sen suoraan sanonut, niin ei silloin ei-tykätyn mun mielestä kannata yrittää kääntää sen ei-tykkääjän päätä. Sehän on ihan sama, mitä joku nikki jostain toisesta ajattelee. Ja jos toisen mielikuvat toisesta ovat väärät, niin ei sillekään mitään voi. Joku yliystävällisyys ja persuksen nuoleminen voi ärsyttää toista vaan enempi. Eli jos mä oisin sinä tytsi, jättäisin esimerkiksi tuon CH:n kokonaan huomioimatta. Paitsi tietty jos kyseinen henkilö tulee sun ketjuusi veetuilemaan, niin silloin ei tarvitse ohittaa olankohautuksella (vaikka se viisainta silloinkin ehkä olisi).

Tulen toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa. Haluan olla ystävällinen niille v'ttumaisillekin, sillä he, jos ketkä, tarvitsevat sitä. Itselläni on sellaiset lehmän hermot, että niitä ei helposti paukuteta.

Kaikkien kanssa ei voi tulla toimeen. Sen olen oppinut.

Luulin ennen, että se on heikkoutta omalta puoleltaan, jos ei jonkun kanssa tule toimeen. Tai että siihen oikeasti voisi jotenkin vaikuttaa.

Mutta erään henkilön tavattuani yksinkertaisesti TIEDÄN, ettei kaikkien kanssa vaan voi tulla toimeen. Kemiat ei vaan synkkaa. ...sitä on kun toinen puhuu omenista ja toinen käsittää mustikka. :/

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Kaikkien kanssa ei tartte tulla toimeen, eikä heitä tartte sillon edes yrittää miellyttää :whistle:

Mulla on harvoin tilanteita, joissa minä olisin se osapuoli, joka ei voi sietää sitä toista/tulla toimeen..siksi yritän olla ystävällinen sellaisellekin ihmiselle, joka ei minusta pidä, yleensä sen toisen inho/ärsytys laskee, kun on itse asiallinen ja ystävällinen =) Mielestäni se nolaa itsensä, joka ei edes yritä tulla toisen kanssa toimeen, vaikka toinen ei olisi tehnyt mitään ja yrittää olla kiltti. Kypsyyteen kuuluu se, että hyväksyy kaikki ihmisenä, vaikka ei synkkaisikaan hyvin, kaikissa on jotain hyvääkin.

No vaikka näin :laugh: :laugh:

Mielestäni se nolaa itsensä, joka ei edes yritä tulla toisen kanssa toimeen, vaikka toinen ei olisi tehnyt mitään ja yrittää olla kiltti. Kypsyyteen kuuluu se, että hyväksyy kaikki ihmisenä, vaikka ei synkkaisikaan hyvin, kaikissa on jotain hyvääkin.

Fiksuuteen ja kypsyyteen kuuluu myös se, että ymmärtää lopettaa ajoissa. Itseään ei tarvitse ehdoin tahdoin tyrkyttää ja markkinoida sellaiselle ihmiselle, joka ei sinusta pidä! (tyyliin huomaa mut, mä oon oikeesti ihan jees) Se tosiaan vaan ärsyttää toista lisää. Sitä paitsi, ei kaikkien kanssa tarvitse olla tekemisissä (etenkään tässä virtuaalimaailmassa) saati kaikista tarvitse pitää, vaikka toisen hyväksyisikin ihmisenä.

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Mielestäni se nolaa itsensä, joka ei edes yritä tulla toisen kanssa toimeen, vaikka toinen ei olisi tehnyt mitään ja yrittää olla kiltti. Kypsyyteen kuuluu se, että hyväksyy kaikki ihmisenä, vaikka ei synkkaisikaan hyvin, kaikissa on jotain hyvääkin.

Fiksuuteen ja kypsyyteen kuuluu myös se, että ymmärtää lopettaa ajoissa. Itseään ei tarvitse ehdoin tahdoin tyrkyttää ja markkinoida sellaiselle ihmiselle, joka ei sinusta pidä! (tyyliin huomaa mut, mä oon oikeesti ihan jees) Se tosiaan vaan ärsyttää toista lisää. Sitä paitsi, ei kaikkien kanssa tarvitse olla tekemisissä (etenkään tässä virtuaalimaailmassa) saati kaikista tarvitse pitää, vaikka toisen hyväksyisikin ihmisenä.

pätee myös toiselle puolen, vaikka joku ehdoin tahdoin tyrkyttäis niin ei tarvii välittää tai ainakaan alkaa ilkkumaan siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:

pätee myös toiselle puolen, vaikka joku ehdoin tahdoin tyrkyttäis niin ei tarvii välittää tai ainakaan alkaa ilkkumaan siitä.

Juu, onhan se noinkin, ainakin virtuaalimaailmassa. IRL se on vaikeampi juttu; itse jouduin viisi vuotta kestämään exääni, joka ei ottanut uskoakseen suhteemme olevan ohi, vaikka sen ihan suoraan olin sanonut. Roikkui minussa ja sai jopa äitinsä vakuuttamaan minulle, että hän on ihan hyvä tyyppi. Sen takia minua pikkuisen aina kiehuttaa tällaiset "roikkumistapaukset"...mutta oikeassa olet, tietty asiallinen pitää olla puolin ja toisin.

Mielestäni kaikista ihmisistä ei tarvitse pitää, mutta toimeen voi tulla. En lähde millekkään kovin syvälliselle linjalle ihmisten kanssa, joiden seurassa en viihdy. Tätä tapahtuu erittäin harvoin, koska useimmiten kuitenkin ihmisissä on paljon myös erittäin hyviä puolia. Ja en varmasti miellytä itsekkään kaikkia ihmisiä. Mielestäni sellanen "ei olla ton kaa kuuluu hiekkalaatikolle" ja ainakin pitää voida tervehtiä vaikka toisen pärstä miten ärsyttää.

Kaikkien kanssa pitää yrittää tulla toimeen mikäli itsestä riippuu. Sitten jos se toinen koko ajan fittuilee ja ilkeilee, niin sit saa sanoo takas ja pitääkin sanoa.

voi.mutta minä mieluummin välttelen ihmisiä joista en pidä.

muoks.osaan siis olla ihan asiallisesti vaikken jostain pitäskään,mut en vaan taho kuluttaa aikaani semmosten ihmisten seurassa kun on paljo ihmisiä joista pidän.

Kyllä pitää voida asiallisesti hoitaa asiat kaikenlaisten ihmisten kanssa, jos on pakko.
Mutta muuten noin niinkun "ei pakon edessä" voi toki välttää paikkoja / aikoja, joissa on ihmisiä joiden kanssa tietää heti olevansa napit vastakkain, ellei siis osaa pitää niitä asiallisia välejä.

Mäkään en halua riidellä tästä asiasta mutta mua vaan ihmetyttää että onko pakko olla edes väleissä ihmisen kanssa joka on tehnyt elämästä helvetin aikoinaan, mä en voi enkä halua olla kyseisen ihmisen kanssa missään tekemisissä en edes jutella koska mulla ei ole mitään puhuttavaa hälle, olen vain neutraali ja menen pois jos nään hänet jossakin mutta onneksi ei tartte nähdä, ei olla edes törmätty kaupoissa, huh mikä helpotus.
Mä tiedän että joku ei varmaan ymmärrä miksen voi olla asiallisissa väleissä kyseisen ihmisen kanssa mutta en vaan voi, mä olen kerran laittanut välit poikki niin miksi ruveta hieromaan veistä haavassa niin sanoakseni, ei ole mitään järkeä.

Yhteistyössä