Voiko karies tarttua yhdestä sylkikontaktista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hammaspeikon pelkääjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No eikö tuo juttu ole sitten aikamoista vouhotusta, jos se voi lähteä poiskin vielä?

No, hampaiden harjauksella ongelmaa ei ole eikä tule. Sen sijaan jos se pesiintyy kauttaaltaan, niin ongelmia syntyy jo todella herkästi vaikka harjais. Kuten tuossa edellä sanottiin, niin useimmilla sitä on suussa vaikka ei välttämättä aktiivisena kantana, joten hamoaiden pesu on tärkeää.
Xylitol Sisun pureskelu aina syönnin jälkeen on viisasta jokaiselle jos ei pidä siitä että joutuu poran alle, kaikille ei auta tosiaan sekään

Mä hoidan hampaita niin hyvin kuin voi ja silti joka vuosi hammastarkastuksessa löytyy paikattavaa. Siis pesen aamuin illoin sähköhammasharjalla, lankailen hammasvälit 1x pvssä, syön vain 5 x pvssä, joka kerta ksylitolia päälle, ja vielä fluoritabuja imeskelen. Silti mulla on ihan sudet nää hampaat ja todellakin toivon ettei tyttöön karies tartu! En tiä onko mun syljen koostumus jotenkin otollinen myös reikiintymistä ajatellen. Niin vaan toivon ettei lapseni joudu kärsiin samoista hammaslääkärireissuista kuin mä.

Yhteistyössä