Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:Ei voi. Oli tosi tylyä seisoskella haltiakummina edessä papin täydellisesti ignoroimana. Eipä tullut sitten lastakaan syntymäpäivinä lahjoilla muistettua.
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:Ei voi. Oli tosi tylyä seisoskella haltiakummina edessä papin täydellisesti ignoroimana. Eipä tullut sitten lastakaan syntymäpäivinä lahjoilla muistettua.
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:Ei voi. Oli tosi tylyä seisoskella haltiakummina edessä papin täydellisesti ignoroimana. Eipä tullut sitten lastakaan syntymäpäivinä lahjoilla muistettua.
Miksi kostat papin reaktion lapselle, vai onko tässä tarinassa puolet kertomatta?
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Riippuu....
Kaksi kirkkoon kuuluvaa kummia pitäisi kuulemma olla. Tosin tuttavapiirissä on sellaisia, joiden lapsilla on kummina kirkkoon kuulumaton, eikä kukaan sitä tarkistanut.
Alkuperäinen kirjoittaja moi:Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Riippuu....
Kaksi kirkkoon kuuluvaa kummia pitäisi kuulemma olla. Tosin tuttavapiirissä on sellaisia, joiden lapsilla on kummina kirkkoon kuulumaton, eikä kukaan sitä tarkistanut.
Nykyään kyllä tarkistavat. Kysyvät henkilötunnuksen ja seurakunnan.
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Alkuperäinen kirjoittaja moi:Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Riippuu....
Voi olla.
Mutta mä olen menossa kummiksi ystäväni lapselle, kaksi kirkkoon kuuluvaa kummia tulee myös olemaan, ja pappi oli sanonut että mäkin kelpaan vaikka en kirkkoon kuulukaan.
Alkuperäinen kirjoittaja MaijaMehiläinen:Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Alkuperäinen kirjoittaja moi:Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Riippuu....
Voi olla.
Mutta mä olen menossa kummiksi ystäväni lapselle, kaksi kirkkoon kuuluvaa kummia tulee myös olemaan, ja pappi oli sanonut että mäkin kelpaan vaikka en kirkkoon kuulukaan.
Meillä on kuopuksella kaksi kirkkoon kuuluvaa ja kaksi ei, pappi kirjoitti kaikille todistukset, mutta kirjoihin tuli vain näiden kirkkoon kuuluvien nimet.
Ei meillä ollut mitään ongelmaa, mutta se kaksi kirkkoon kuuluvaa pitää olla.
Vaikka pappi olisi kummitodistuksen antanut et silti ole virallisesti kummi, jos et kuulu kirkkoon. Miksi suostut kirkolliseen tehtävään vaikka vakaumuksesi mukaa en arvosta kirkkoa ja sen tekemää työtä? Miksi valehtelet papille sekä kastettavan lapsen vanhemmille suostuessasi kummiksi? Itse olet valintasi tehnyt ja eronnut kirkosta tai sitten vanhempasi ovat tehneet sen valinnan ja jättäneet sinut kastamatta kirkollisesti.
Kukaan ei kiellä lapsella olemasta aikuisia kirkkoon kuulumattomia ystäviä, mutta kummeina he eivät voi toimia. Kummien vaatimukset on määritelty kirkkojärjestyksessä.