Voiko kylpylässä jossa ei ole ennen ollut eka-tokaluokkalainen tulla vielä "väärälle" puolelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Alkuperäinen kirjoittaja Miksi ei!:
Mikä siinä nyt on niin kamalaa, jos eka- tokaluokkainen on "väärällä" puolella? Ketä se haittaa, jos ei tätä perhettä itseään, jonka lapsi siellä "väärällä" puolella... Ei minua ainakaan asia häiritse.

Ajattelisin, että varsinkin niitä sen ikäisiä tyttöjä, joita siellä hyvinkin voi myös olla. :xmas:

Mut suoraan sanottuna en mä itsekään tykkäis. =)

Siis tarkoitatko tolla viimeisellä kommentilla että sua häiritsee jos seitsemän-kahdeksan vuotias vieras LAPSI näkee sut alasti..vai mitä?

Itse asiassa tarkoitan. En tarkoita mitenkäänpäin seksuaalisessa mielessä, mutta ei. Se vaan ei olisi musta mukava tilanne. Eri asia, jos lapsi on tyttö (viitaten tuohon korostettuun lapsi sanaan). ...katso me ihmiset ollaan vaan erilaisia.

Ja varsinkaan ajatus ei ole musta hyvä, kun ajattelen tilannetta niin kuin se oikeasti tapahtuisi:
mun seurana mitä todennäköisemmin ois just tuon ikäinen tyttölapsi. Tiedän, et se tyttö, jonka kanssa mä siellä oisin, ei ainakaan välittäisi siitä, et tuon ikäinen poika siellä myös olisi, kun ujostelee muutenkin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja dfirtgijkopå:
Minkä ikäisenä kouluissa nykyään on pojille ja tytöille eri pukuhuoneet liikuntatunnilla?

Silloin kun itse olin lapsi, oli ainakin alusta asti (koulussa)...

Peesi. Eri pukuhuoneet oli lapsuudessani koulussa.

No eikö tuota sitten voisi käyttää sääntönä uimahalleissa ja kylpylöissäkin. Joku syyhän noihin rajoihin koulussakin on.

Minkä ikäisenä kouluissa nykyään on pojille ja tytöille eri pukuhuoneet liikuntatunnilla?

No eikö tuota sitten voisi käyttää sääntönä uimahalleissa ja kylpylöissäkin. Joku syyhän noihin rajoihin koulussakin on.

Luulempa, että monissa uimahalleissa tämä onkin sääntönä, mutta sitten on näitä äitejä, jotka saavat mielestään viedän pikku Nico-petterinsä naisten puolelle, jos itse niin haluavat. Säännöistä viis..

Uinninvalvojana vastaan, että EI tässä rajoituksessa ole kysymys vanhempien tisseitä tai munista. Ei ollenkaan. Kyse on siitä, että tommoset noin eka-tokaluokkalaiset tytöt alkaa jostain syystä (ei johdu kasvatuksesta, vaan tulee luonnostaan) nolostella alasti samanikäisten poikien seurassa. Uimaanhan voi tulla yhtäaikaa poikia ja tyttöjä samalta luokalta vaikkapa... Tämä tappaa joskus tyttöjen innostuksen uintiin. Ei kehdatakkaan mennä uimaan enää.

Rajoitus on suuntaa-antava, siitä joustellaan perustellusti. Suuntaa-antavia rajoituksia pitää olla, kun vanhemmat eivät ymmärrä aina ajatella asiaa kaikkien kannalta.

Pääsääntöisesti perheitä ohjeistetaan toimimaan niin, että kouluikäiset olisivat jo "omilla puolillaan".

Uinninvalvojana vastaan, että EI tässä rajoituksessa ole kysymys vanhempien tisseitä tai munista. Ei ollenkaan. Kyse on siitä, että tommoset noin eka-tokaluokkalaiset tytöt alkaa jostain syystä (ei johdu kasvatuksesta, vaan tulee luonnostaan) nolostella alasti samanikäisten poikien seurassa. Uimaanhan voi tulla yhtäaikaa poikia ja tyttöjä samalta luokalta vaikkapa... Tämä tappaa joskus tyttöjen innostuksen uintiin. Ei kehdatakkaan mennä uimaan enää.

Rajoitus on suuntaa-antava, siitä joustellaan perustellusti. Suuntaa-antavia rajoituksia pitää olla, kun vanhemmat eivät ymmärrä aina ajatella asiaa kaikkien kannalta.

Pääsääntöisesti perheitä ohjeistetaan toimimaan niin, että kouluikäiset olisivat jo "omilla puolillaan".

Kiitos sinulle, vieras uinninvalvoja, asiallisesta vastauksestasi! Juuri noin se ainaskin meidän 4- luokkalaisen kanssa menee. uinnit jisi varmasti, jos siellä alkaisi olla vieraita poikia yhtä aikaa. Sen verran alkaa jo fyysistä kehitystä hiljalleen tulla...

Kysyin tokaluokkalaiselta tytöltä, haittaako sitä ku 1-2 luokkalaiset pojat tulee tyttöjen puolelle. Tyttö vastasi 'ei haittaa' Sitte kerto yhestä luokkakaveristaan 'x ei uskalla mennä yksin poikien puolelle, ku se on niin kamalan ja ujo arka.

Alkuperäinen kirjoittaja Lapsen vastaus:
Kysyin tokaluokkalaiselta tytöltä, haittaako sitä ku 1-2 luokkalaiset pojat tulee tyttöjen puolelle. Tyttö vastasi 'ei haittaa' Sitte kerto yhestä luokkakaveristaan 'x ei uskalla mennä yksin poikien puolelle, ku se on niin kamalan ja ujo arka.

Niin ja se, ettei sinun tytärtäsi tämä haittaa niin on sitten tietenkin kokototuus, ettei ketään saa haitata? :)

Voi luoja, mikä oli pointtisi?

Minä kysyin tokaluokkalaiselta pojalta, että haittaisko, jos teidän luokan tyttö tulis miesten puolelle suihkuun ja saunaan samaan aikaan. Poika katso mua pitkään ja kysyi: "Miksi tulis? Haittais. Lähtisin pois. Mutta ei meidän luokalla niin hulluja tyttöjä ole, jotka tulis miesten puolelle."

Hieno homma! Vastauksesta päätellen saunominen vastakkaisen sukupuolen kanssa on luonnollista teille, kunpa näin olisi kaikkien kohdalla.

Alkuperäinen kirjoittaja no aivan varmasti:
Kaikki alta kymmenvuotiaat voivat olla väärällä puolella. Parempi olla väärällä puolella oman tutun aikuisen kanssa, kuin "oikealla" puolella yksin. Vaikka siellä väärällä puolella olisi kuinka paljon tahansa niitä pervoja aikuisia, jotka tästä tekevät haloon. Siellä on kuitenkin se oma turvallinen aikuinen mukana.

Mahtaa olla kivaa alle 10-vuotiaalla tytöllä, jolla kehitys kenties jo alkanut, mennä sinne miesten puolelle! Tai olla naisten puolella kun siellä on poikia. Koulussa sitten kertoilevat muille kaikenlaisia juttuja ne pojat....

Ja jos tosiaan on niin luonnollista että kouluikäisetkin ovat väärällä puolella niin miksei sitten myös koulun liikuntatuntien pukuhuoneissakin?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Voi ei... lapsihan tuo eka-tokaluokkalainen vielä on! Minä kyllä ottaisin mukaan "väärälle puolelle", sanoisivatpa muut sitten mitä tahansa.

Hitsit, kun mua ärsyttää tämä lasten "seksualisoiminen"...

Mielestäni huomioon pitää ottaa ennemminkin yhteisön mielipide, eikä ainoastaan omasi.

Minä en haluaisi, että samalle puolelle tulee esim. joku pieni miehenalku ja mielestäni minulla on oikeus kokea niin! Jättäisin siis itse menemättä, olisiko se oikein?

ASutaan ulkomailla ja uimahallin saannoissa lukee etta kun lapsi alk 7-v oikeelle puolelle mut jotenkin kauhistuttaa kun poika joutuis yksin sinne ja kun noita pedofiileja on taalla niin paljon. Lasten sisahallissakin on vessojen oviin asetettu vavontakamerat just tan takia.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Mikä siinä nyt on niin kamalaa, jos eka- tokaluokkainen on "väärällä" puolella? Ketä se haittaa, jos ei tätä perhettä itseään, jonka lapsi siellä "väärällä" puolella... Ei minua ainakaan asia häiritse.

Mutta minuapa häiritsee.
Kuten myös niitä samanikäisiä tyttöjä, ihan varmasti !

Eilen oltiin uimahallissa ja siellä oli n.8 vuotias poika samalla puolella. Kyllä meidän eskarilaistyttöä selvästi hävetti olla samaan aikaan siellä. Yritti peitellä itseään yms. Mun mielestä olis vielä pahempi, jos ois samanikäinen tyttö ja vaikka samalla luokalla koulussa. Varmana hävettäisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Tähtisumu:
ASutaan ulkomailla ja uimahallin saannoissa lukee etta kun lapsi alk 7-v oikeelle puolelle mut jotenkin kauhistuttaa kun poika joutuis yksin sinne ja kun noita pedofiileja on taalla niin paljon. Lasten sisahallissakin on vessojen oviin asetettu vavontakamerat just tan takia.

No sitten ette voi varmaan mennä, ellei ole joku miespuolinen kaveri pojalle omalle puolelleen :/

Mä en ymmärrä tätä ihmisten ajattelutapaa, että mennään vaikka "väkisin" uimahalliin, vaikka rikottaisiin sääntöjäkin. On äärettömän itsekästä ajatella, että kyllä meidän perheen pitää saada uida hallissa vaikka mikä olisi.

Tämä loppuosa ei ollut Tähtisumu pelkästään sinulle.

No, 7-8 -vuotiaita alkaa itseään yleensä häiritä. Poikia ei ehkä ihan niin paljoa, tyttöjä todella herkästi. Muuten, ajatelkaapa juttu toisin päin. Minkäikäinen tyttö saa mennä isänsä kanssa miesten puolelle? Meillä tuttavaperheen mies käy säännöllisesti lastensa kanssa uimahallissa ja tytön ollessa 6- vuotias hän siirtyi käymään yksin naisten puolella.

anteeks, hyvä teksti, mut siis hihitytti kun tuosta lopusta sais kuvan että kun laps täytti 6 niin se ISÄ alkoi käydä naisten puolella!
ei saa pahastua, pelastit mun aamun :)

Kysyin eskarilaiselta, haittaisiko häntä jos olisi saman eskarin poikia uimahallin saunassa naisten puolella. Tyttö katsoi minua pitkään ja vastasi, miksi haittaisi? Sanoin että no kun sitten se poika näkee sinut saunassa alasti. Tyttö tokaisi, että no onhan se itsekin nakuna!

Neljäsluokkalainen tyttö sanoi, että häntä haittaisi jos poika olisi vanhempi kuin tokaluokkalainen. "Pienet pojat" ei kuulemma haittaa.

Mulla vanhin lapsi on 6v poika, enkä todellakaan uskaltais häntä laittaa yksin miesten puolelle. Tietysti tilanne saattaa olla eri vuoden päästä, mutta nyt tuntuu kaukaiselta ja kamalalta ajatukselta. Me ei olla montaa kertaa uimahallissa käyty ja toki jos olis tottunut niihin sääntöihin ja toimintatapoihin, niin minäkin osaisin ehkä luottaa, mutta en nyt. Taatusti mulle on tärkeämpää lapseni turvallisuus kuin vanhemmat tytöt, jotka häpeilee pientä poikaa tai varsinkaan aikuiset naiset!

Alkuperäinen kirjoittaja Niin...:
Alkuperäinen kirjoittaja Tähtisumu:

No sitten ette voi varmaan mennä, ellei ole joku miespuolinen kaveri pojalle omalle puolelleen :/

Mä en ymmärrä tätä ihmisten ajattelutapaa, että mennään vaikka "väkisin" uimahalliin, vaikka rikottaisiin sääntöjäkin. On äärettömän itsekästä ajatella, että kyllä meidän perheen pitää saada uida hallissa vaikka mikä olisi.

Tämä loppuosa ei ollut Tähtisumu pelkästään sinulle.

Niin voi kaydakin etta uiminen jais sitte valiin, mika olis kyl harmittava juttu koska ei vois jatkaa uintitunnellakaan kayntia joita uimahallissa jarjetetaan. Itsekin huomasin etta 5-v alkaa ujostella jos pukuhuoneessa on ikaisiaan tyttoja, varsinkin samalla luokalla olevia niin menee pylvaan taakse vaihtamaan uikkareita. Poika siis parjais kylla siella miesten puolella mutta ne pedofiilit olis ainoa syy minka takia pelkaisin laskea hanta yksin sinne miesten puolelle.

Suututtaa kun muutamien tommosten sairaiden takia joutuu miettimaan minne voi lasten kanssa menna harrastuksiin |O

Alkuperäinen kirjoittaja +:
Eka-toka luokkalaisia ei varmasti hävetä olla vastakkaisen sukupuolen nähen alasti, jos aikuset ei oo opettanu lasta häpeämään.

Aikuiset ja aikuiset. Onhan se kouluakin hallinnoiva osa aikuisia täynnä. Se nyt vaan on niin, että kun opetetaan eri puolille hoitaamaan riisumiset ni lapsi sen sisäistää, että niin kuuluu olla. Ja saattaa alkaa ujostelemaan.

Se haittaa niitä samanikäisiä toista sukupuolta olevia. Yleensä aina näissä on kysymys siitä, että poika tulisi äidin mukana naisten puolelle... no minkä ikäinen tyttö voisi mennä miestenpuolelle... onko siinä eroa?

Yhteistyössä