Voiko kylpylässä jossa ei ole ennen ollut eka-tokaluokkalainen tulla vielä "väärälle" puolelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oikein amerikkalaista meininkiä, kamala synti jos oma lapsi näkee äitinsä alasti. Vai ootteko jotain pervoja, jos ajattelette, että on kauheaa jos 7-v poika näkee tissinne?

Ainakin Nokian Eedenissä sääntö että alle 10-vuotiaat kylpylään vain vanhemman seurassa, joten jos on mukana vain "väärää"sukupuolta oleva vanhempi niin jo kylpylän sääntöjen mukaan pitää mennä vanhemman kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja Miksi ei!:
Mikä siinä nyt on niin kamalaa, jos eka- tokaluokkainen on "väärällä" puolella? Ketä se haittaa, jos ei tätä perhettä itseään, jonka lapsi siellä "väärällä" puolella... Ei minua ainakaan asia häiritse.

Mutta minuapa häiritsee.
Kuten myös niitä samanikäisiä tyttöjä, ihan varmasti !

Kylläpä on sitten ollut kotona ahdasmielinen kasvatus jos tuonikäiset jo itseään häpeilee!

Olipa tyttö tai poika, niin paikka on vanhempien mukana vieraassa (ja vaarallisessa) tilanteessa!

Heh. Ei tässä varmaan sitä mietitä, että poika ei voisi nähdä äitiään. Eiköhän suomalaiset siellä kotisaunassakin alasti käy :D :D Uimahalleissa ikäraja on siksi, ettei samanikäiset eri sukupuolta olevat ja vielä varsin herkässä iässä olevat törmäisi toisiinsa uimahallin suihkussa.

Mistäs te sitten tiedätte varmasti poikia suihkutiloissa nähdessänne minkäikäisiä he ovat että saavatko nähdä tissinne vai eivät??
Esim. meillä 9-v poika 125cm, ja tuttavaperheen eskarilainen 132 cm.
Että menettekö aina kysymään minkäikäisiä pojat ovat ja sitten käskette pois jo on "liian" vanha. Koska pituudesta ikää ei voi päätellä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksihän monet vastaajat tässä ketjussa puhuvat ikäänkuin ap. olisi kysynyt voiko poika tulla naisten puolelle, yhtä laillahan voi kyse olla siitä että on tyttö isänsä kanssa kylpylässä ilman äitiä.

No kyllä ne pedofiilit lastenkyttääjät useimmiten miespuoleisia on !! En ikinä anataisi miehen viedä kouluikäistä tyttöäni miesten puolelle äijien tuijotettavaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
niin, sitten sille lapselle tapahtuu jotain kun on yksin siellä toisella puolella ja kenenkä syy se on, vanhemman! Kyllä voi tulla, idiootit kun väitätte muuta.
tiedätkö, että nämä siveyden sipulit, jotka pyörtyy, jos pieni poika sattuu olemaan siellä naistepuolella, hyökkää oitis sen äidin tai isän kimppuun, joka on päästänyt lapsensa sille ns. oikealle puolelle ja sitten se siellä kaatuu ja loukkaa itsensä tai menee yksin uimaosastolle ja hukkuu. sillo se vanhempi onkin nääs vastuuton aikuinen, joka ei osaa huolehtia lapsestaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Ainakin Nokian Eedenissä sääntö että alle 10-vuotiaat kylpylään vain vanhemman seurassa, joten jos on mukana vain "väärää"sukupuolta oleva vanhempi niin jo kylpylän sääntöjen mukaan pitää mennä vanhemman kanssa.

Tämä tarkoittanee allasosastoa, jotta siellä olisi lapsella valvonta, näin olen asian käsittänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja auringonsäde pakkashangella:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
niin, sitten sille lapselle tapahtuu jotain kun on yksin siellä toisella puolella ja kenenkä syy se on, vanhemman! Kyllä voi tulla, idiootit kun väitätte muuta.
tiedätkö, että nämä siveyden sipulit, jotka pyörtyy, jos pieni poika sattuu olemaan siellä naistepuolella, hyökkää oitis sen äidin tai isän kimppuun, joka on päästänyt lapsensa sille ns. oikealle puolelle ja sitten se siellä kaatuu ja loukkaa itsensä tai menee yksin uimaosastolle ja hukkuu. sillo se vanhempi onkin nääs vastuuton aikuinen, joka ei osaa huolehtia lapsestaan.

Näin on, täysi peesi tälle!

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Mikä siinä nyt on niin kamalaa, jos eka- tokaluokkainen on "väärällä" puolella? Ketä se haittaa, jos ei tätä perhettä itseään, jonka lapsi siellä "väärällä" puolella... Ei minua ainakaan asia häiritse.

Ajattelisin, että varsinkin niitä sen ikäisiä tyttöjä, joita siellä hyvinkin voi myös olla. :xmas:

Mut suoraan sanottuna en mä itsekään tykkäis. =)

Siis tarkoitatko tolla viimeisellä kommentilla että sua häiritsee jos seitsemän-kahdeksan vuotias vieras LAPSI näkee sut alasti..vai mitä?

No, vastaan rehellisesti, että MINUA ei haitta pätkän vertaa tokaluokkalainen poika naisten puolella. Mutta... Mun neljäsluokkalaista TYTÄRTÄ haittaisi ihan satavarmasti! Ja hyvin ymmärrän, että haittaa...

Miksi aina puhutaan kouluikäisen pojan menosta naistenpuolelle? Kenenkään en ole koskaan kuullut kysyvän voiko kouluikäinen tyttö mennä miestenpuolelle? Ovatko tuon ikäiset pojat jotenkin avuttomampia kuin tytöt?

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:

Ajattelisin, että varsinkin niitä sen ikäisiä tyttöjä, joita siellä hyvinkin voi myös olla. :xmas:

Mut suoraan sanottuna en mä itsekään tykkäis. =)

Ehkäpä kannattaisi vähän löysentää pipon nyörejä jos alkaa ahdistua siitä että LAPSI näkee sinut alasti...

itsellä on 7v. tytär ja en kyllä pistäisi häntä miesten puolelle. En siitä syystä että alastomuus olisi jotenkin pahaa, mutta ton ikäiset saattavat kokea sen ahdistavana, kun paikalla on taatusti samanikäisiä. Sama juttu, todennäköisesti tyttöäni ujostuttaisi jos naisten puolella olisi samanikäisiä poikia. En usko että lapset osaa niinkään ujostella aikuisia, mutta ne muut lapset on eri juttu.

Kyllä voisi olla lapselle aikas nolo tilanne, jos vaikka joku vastakkaista sukupuolta oleva koulukaveri olisi samaan aikaan suihkutiloissa

Miksihän monet vastaajat tässä ketjussa puhuvat ikäänkuin ap. olisi kysynyt voiko poika tulla naisten puolelle, yhtä laillahan voi kyse olla siitä että on tyttö isänsä kanssa kylpylässä ilman äitiä.

No kyllä ne pedofiilit lastenkyttääjät useimmiten miespuoleisia on !! En ikinä anataisi miehen viedä kouluikäistä tyttöäni miesten puolelle äijien tuijotettavaksi.

Ei normaalit äijät tuijottele tuon ikäistä lasta jos tuijottelee niin tuijottelevat silloin pienempääkin koska 7-8 vuotias on vielä fyysisesti täysi lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja sipsi:
No, vastaan rehellisesti, että MINUA ei haitta pätkän vertaa tokaluokkalainen poika naisten puolella. Mutta... Mun neljäsluokkalaista TYTÄRTÄ haittaisi ihan satavarmasti! Ja hyvin ymmärrän, että haittaa...

Mistä vieraan paikkakunnan kylpylässä se tyttäresi tietää onko siellä oleva poika toka-, ekaluokkalainen vai alle kouluikäinen?
Tässäkin ketjussa esimerkki siitä kuinka eripituisia lapset voivat samanikäisenä olla, että käyttekö kysymässä ikää että tiedätte pitääkö ahdistua vai mistä tiedätte minkäikäinen on?
Ja kun tässä ketjussa siis kyse siitä että on vieraalla paikkakunnalla kylpylässä lomalla niin turha vastata että tietää kun on samassa koulussa tms.

Tuo on ihan totta. Mutta jostain syystä lasta itseään alkaa häiritä, vaikkei kukaan muu asiaan kiinnittäisikään huomiota. Ja ainakin lähipiirissä tyttöjä alkaa häiritä yllättävän nuorena.

Ei normaalit äijät tuijottele tuon ikäistä lasta jos tuijottelee niin tuijottelevat silloin pienempääkin koska 7-8 vuotias on vielä fyysisesti täysi lapsi.

Mistä vieraan paikkakunnan kylpylässä se tyttäresi tietää onko siellä oleva poika toka-, ekaluokkalainen vai alle kouluikäinen?
Tässäkin ketjussa esimerkki siitä kuinka eripituisia lapset voivat samanikäisenä olla, että käyttekö kysymässä ikää että tiedätte pitääkö ahdistua vai mistä tiedätte minkäikäinen on?
Ja kun tässä ketjussa siis kyse siitä että on vieraalla paikkakunnalla kylpylässä lomalla niin turha vastata että tietää kun on samassa koulussa tms.

kai on kyse siitä kokeeko oma lapsi sen toisen lapsen olevan samanikäinen.

ja kai ne muutkin luokkakaverit voi mennä sinne vieraalle paikkakunnalle kylpylään, MUTTA jutun idea taisi olla se että ala-aste ikäiset lapset ja varmaan vanhemmatkin lapset voivat kokea sen nolona/häpeällisenä jos toinne samanikäinen lapsi näkee heidät alasti.

omaa lastani ainakin hävettäisi jos joku samanikäinen näkisi hänet ihan alasti, tämä alkoi noin 7 vanhana, 5-6 vanhana ei ollut yhtään mitään juttua asian tiimoilta.

Eipä tarvii ikää tietääkään... En jaksa uskoa, että tokaluokkalainen nyt ihan kolme-nelivuotiaasta menisi kuitenkaan :) Ei vaan varmasti tykkäsi olla alasti vieraan pojan kanssa suihku- ja saunatiloissa, olisi tämä sitten luokkatoveri tai lomalla Utsjoelta :)

Itse muistan lapsuudesta pari vuotta nuoremman pojan, joka oli aina äiteen kanssa naistenpuolella uimahallissa, varmaan kolmannelle luokalleen saakka. Uivat vielä usein, itse olin uimaseurassa ja harjoituksia oli meilläkin joitain kertoja viikossa. Noloja oltiin-ja nolo oli poikakin...

Kaikki alta kymmenvuotiaat voivat olla väärällä puolella. Parempi olla väärällä puolella oman tutun aikuisen kanssa, kuin "oikealla" puolella yksin. Vaikka siellä väärällä puolella olisi kuinka paljon tahansa niitä pervoja aikuisia, jotka tästä tekevät haloon. Siellä on kuitenkin se oma turvallinen aikuinen mukana.

Luin nyt vasta ketjun läpi ja ihmettelen, että miksi ihmeessä te vanhemmat opetatte täällä saunomisen luvatussa maassa, että siinä alastomuudessa ja kimppa saunassa on jotain hävettävää. Siis, että jo ekaluokkalaiset ujostelee, että en minä voi kun on poikia... tai tyttöjä... Itse muistan ala-asteelta luokkaretkipäivän jolloin pulahdimme kaikki uimaan kun oli helteinen päivä. Niin ja kun niitä uikkareita ei ollut mukana, niin alasti mentiin. No viidennen-kuudennen luokan tytöillä oli teepaidat päällä.

Ei nyt ihan suoraan liity asiaan kun ei ole kyse kylpylästä mutta tässä suora kopio Salon uimahallin järjestyssäännöistä.

Alle 9-vuotiaat tai uimataidottomat lapset saavat tulla uimahallitiloihin vain täysi-ikäisen aikuisen seurassa. Uimataidotonta lasta ei saa jättää yksin mihinkään uimahallin tiloihin

Eli tämän mukaan on täysin sallittua ja etenkin jos lapsi ei osaa uida- ja turha ruveta täydellisten mammojen nyt meuhkaamaan että kaikki tuonikäiset osaavat uida-jopa määräys että ei saa olla missään uimahallin tiloissa yksin, koskee myös puku- ja pesutiloja.
Ja tuskin on ainoa uimahalli Suomessa jossa näin on.

Alkuperäinen kirjoittaja ja :
Luin nyt vasta ketjun läpi ja ihmettelen, että miksi ihmeessä te vanhemmat opetatte täällä saunomisen luvatussa maassa, että siinä alastomuudessa ja kimppa saunassa on jotain hävettävää. Siis, että jo ekaluokkalaiset ujostelee, että en minä voi kun on poikia... tai tyttöjä... Itse muistan ala-asteelta luokkaretkipäivän jolloin pulahdimme kaikki uimaan kun oli helteinen päivä. Niin ja kun niitä uikkareita ei ollut mukana, niin alasti mentiin. No viidennen-kuudennen luokan tytöillä oli teepaidat päällä.

Ei sitä niin tarvitse opettaakaan, että on häpeämistä. Tapana vaan on, että kumpikin sukupuoli käyttää omia vessojaan ja suihku- sekä pukeutumistiloja. Kyse on siitä, että lapsi opetetaan toimimaan oikein yhteiskunnassa.

Meillä ikäraja on 7-vuotta eli kouluikä. Perusteluna juuri tuo samanikäisten näkeminen alasti (ei siis vanhempien naisten :D ) Välillä noita vanhempia lapsia näkee niin miesten kuin naistenkin puolella ja yleensä kukaan ei kiinnitä asiaan huomiota.

Alkuperäinen kirjoittaja ja :

Itse muistan tuonkaltaisen ujostelun alkaneen siinä 8-10 vuotiaana. Esimerkiksi terveystarkastuksissa hoitaja otti seuraavan lapsen, kun edellinen vielä puki vaatteitaan ja kyllä niistä kalsareista ja rinnoista sitten puhuttiin välitunnilla. Ja oli noloa kaikille. Oikeasti.

Yhteistyössä