Voiko lapsen viedä päivähoitoon kun nenä vuotaa ja on vähän flunssainen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiskä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiskä

Vieras
Ei siis kuumetta (lämpö 37,4 pepusta) ja jaksaa leikkiä. Aivastelee, nenä vuotaa ja tukkoinen on. Mietin vaan mitä päivähoidossa tykkäävät ja onko järkevää viedä...?

En veisi hoitoon lasta, joka aivastelee, nenä vuotaa ja on tukkoinen.
Pelkkä aivastelu tai nenän vuotaminen ei ole este, mutta kaikki kolme yhdessä osoittaa jo sen, ettei lapsi ole terve. Mun mielestä. Kipeä voi olla ilman kuumettakin.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Pelkkä aivastelu tai nenän vuotaminen ei ole este, mutta kaikki kolme yhdessä osoittaa jo sen, ettei lapsi ole terve. Mun mielestä. Kipeä voi olla ilman kuumettakin.

Tätä aivastelua, nenän vuotamista ja tukkoisuutta voi jatkua 2 viikkoakin! Sen ajanko pidän lapsen pois hoidosta? :o Ei varmaan työnantaja oikein hyväksy...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tätä aivastelua, nenän vuotamista ja tukkoisuutta voi jatkua 2 viikkoakin! Sen ajanko pidän lapsen pois hoidosta? :o Ei varmaan työnantaja oikein hyväksy...

Kuule, mä kerroin vaan miten mä tekisin.
Sinun työnantajastasi ja poissaoloistasi en tiiä, ja tuntuu että olet jo päätöksesi tehnyt, kun et hyväksynyt kieltävää vastausta :D

Meillä poika on hoidossa jos on muuten pirteä ja virkeä oma itsensä paitsi flunssa vaivaa. Jos väsähtää, on itkuinen, sylipulainen, leikit ei suju niin oli kuumetta tai ei, -luen lastani ja päätän ettei hän ole hoitokuntoinen flunssansa takia

Kuule, mä kerroin vaan miten mä tekisin.
Sinun työnantajastasi ja poissaoloistasi en tiiä, ja tuntuu että olet jo päätöksesi tehnyt, kun et hyväksynyt kieltävää vastausta :D

En ole sanonut että en hyväksy kieltävää vastausta... koko ajan mietin viedäkö vai ei. Mutta en ainakaan kahta viikkoa voi olla poissa töistä! Senpä takia mietinkin että onko sama jos vien lapsen hoitoon tänään kun joka tapauksessa parin päivän päästä viimeistään täytyisi töihin taas lähteä (saan siis vain 3 pv vapaata)... vaan mitähän päivähoidossa sanotaan tällaisista tapauksista?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
No enhän mä veisi hoitoon lasta jolla on lämpöä.

Ei ole lämpöä!

Onhan. Ei ehkä kuumetta, mutta toi 37,4 on lämpöä. Mulla jos olis kuumemittarin lukema 37 pilkku hilkku, olisin ihan työkyvytön.

No mittaapa pepusta niin sulla on AINA 37,jotain. Eli kainalosta mitattuna lapsella on 36,8 ja pepusta 37,4. Äsken mittasin. Eli ei ole lämpöä!

No enhän mä veisi hoitoon lasta jolla on lämpöä.

Ei ole lämpöä!

On mielestäni. Joka tapauksessa en veisi lasta hoitoon. Mutta sinä selvästi aiot viedä.

en vielä tiedä. sen vaan tiedän ettei ole kuumetta eikä lämpöäkään, jaksaa leikkiä ja touhuaakin koko ajan, nenä vaan vuotaa ja röhisee, pari kertaa on aivastanut, muuta ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä 37,4 on lämpöä! Mutta kuten joku ylempänä jo sanoi, olet jo päätöksesi tehnyt ja viet lapsen hoitoon.. Sama vaikka muut sanoisivat lapsesi olevan kipeä.

Ei ole lämpöä pepusta mitattuna! Outoa kun joutuu toistelemaan! Enkä siis vielä tiedä mitä tehdä, onneksi on aikaa vielä pari tuntia miettiä.

mä olen itsekin ollut töissä päiväkodissa ja voin kertoa että jos hoitajat arvailevat lapsen hoitokuntoisuutta ja keksivät laittaa mittarin lapselle niin ei tarvii ton enempää olla lämpöä.. jos siis muutenkin miettivät lapsen hoitokuntoa niin jos lämpö on koholla, kohta tulee puhelu että lapsi pitäisi hakea kotiin. Illalla lämpö voi olla helposti noussut jo 37,9 ja seuraavana aamuna on sitten se yli 38 eikä tarvii enää arvailla lapsen hoitokuntoa....

Ja olen vienyt lapsen päiväkotiin tuollaisessa kunnossa. Kuumetta kun ei ole, aamulla jos on mitattu, niin lapsi on vielä yönkin jäljiltä lämpöinen. Kyllä ne sieltä soittaa hakemaan, jos ei sitten jaksakaan olla ryhmässä.

Silloin kun lapsen yleiskunto sallii voi lapsen viedä hoitoon. Pepusta mitattuna ap:n ilmoittamat lukemat eivät ole kuumetta, jollain lapsella tosin voisi olla lämmön nousua, yksilöllisiä eroja toki on.

Valitettava tosiasia on, etteivät työssäkäyvät vanhemmat aina voi noudattaa haluaan pitää lapsi pois hoidosta osittain varmuuden vuoksi. Töistä ei voi itsekään olla pois, jos on nuhaa ja aivastelee saatika lapsen ko. oireiden vuoksi. Monessa työpaikassa vaaditaan lääkärintodistus lapsenkin sairaudesta ja lääkärit ei kyllä nuhasta s-lomaa kirjoittele.

Alkuperäinen kirjoittaja Sylviina:
Silloin kun lapsen yleiskunto sallii voi lapsen viedä hoitoon. Pepusta mitattuna ap:n ilmoittamat lukemat eivät ole kuumetta, jollain lapsella tosin voisi olla lämmön nousua, yksilöllisiä eroja toki on.

Valitettava tosiasia on, etteivät työssäkäyvät vanhemmat aina voi noudattaa haluaan pitää lapsi pois hoidosta osittain varmuuden vuoksi. Töistä ei voi itsekään olla pois, jos on nuhaa ja aivastelee saatika lapsen ko. oireiden vuoksi. Monessa työpaikassa vaaditaan lääkärintodistus lapsenkin sairaudesta ja lääkärit ei kyllä nuhasta s-lomaa kirjoittele.

Kiitos asiallisesta vastauksesta! :)

Me hoitotädit toivomme että lasta ei tuoda tukkosiena ja kovin nuhaisena hoitoon. Usein kunto on kuitenkin sellainen että ulkoilu ja pitkä päivä ovat liian raskaita pienelle jolla on kova flunssa tai edes pientä lämmön nousua.

Näin. Ja kiitokset vaan niille meidän päiväkodin äideille, jotka viime viikolla toivat muksunsa hoitoon "kun sillä vaan vähän nokka vuotaa ja on kränäinen, soittakaa sitten jos kuume nousee". Kiva kun tartutitte myös meidän muksun, johan tässä viikon verran oltiinkin terveitä.

Ja voisko sitä ajatella joskus sen oman lapsen jaksamistakin, jollei toisten lasten kohtalo kiinnosta? Varmasti kiva olla pitkä päivä päiväkodissa kipeänä.

Yleensä pieni nuha ei meillä ole ollut este päivähoitoon menosta. Toisaalta aikuinenkin voi jäädä kotiin, vaikka ei ole kuumetta, jos olo on sen mukainen. Järki käteen ohoi. Olon mukaan.

Tänään jäin poitsun kanssa kotiin, kun nokka valuu aika lailla.Toivottavasti nopeuttaa paranemista. Kuumetta en edes mitannut, mutta toivotaan että huomenna meidän räkänokka pääsee hoitoon. Mutta kyllä nuhallakin saa sairaslomalapun. Kaikille ei nouse kuume.

Oikeasti noi kyllä tarttuu päiväkodissa jo ennen oireiden näkymistä, että turha on muiden syyllistää ap:tä... Syksyisin sen lentsun saa ihan mistä tahansa.

Alkuperäinen kirjoittaja Sylviina:

Asiaa kirjoitit. Tosiasiahan on että todellakaan kaikilla vanhemmilla ei ole mahdollisuutta olla töistä pois joka kerta kun lapsi vähän nuhainen. Itse veisin hoitoon jos lapsen yleiskunto sen sallii ts. jaksaa touhuta ja leikkiä ja ruoka maistuu suunnilleen normaalisti. Niin ja kaikilla ei sitä hoitoapuakaan ole niin vaan saatavilla. Ja turha minusta syyttää toisia siitä että se oma lapsi on jatkuvasti kipeä. Tällä viittaan siihen kun joku mainitsi että nuhainen lapsi oli tuotu hoitoon ja oma lapsi oli heti sairastunut.

Meidän tarhan tädit valitti sitä usein, että lapsia tuodaan tarhaan kun eivät ole aivan terveitä. He olivat sitä mieltä / suhtautuivat siis niin, että prioriteetit järjestykseen - lapsi ensin, muut sitten. Jos ei uskalla olla töistä poissa, pyydä mies jäämään. Kukaan ei ole korvaamaton, se ei ole SINUN ongelmasi, saako työnantajasi sijaisen vai ei.

Yhteistyössä