voiko lapsi syntyä aikaisemmin jos...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ensisynnyttäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ensisynnyttäjä

Vieras
Nii sellainen tilanne ku tänään neuvolassa sanoi et vauva on mahassa pää alaspäin ja tosi alhaalla jo.. Mulla viikkoja nyt 34+3. Onko ihan normaalia? Viittaisko tuo siihen suuntaan et vauva ois syntymässä aikaisemmin.. ?

Oon ensisynnyttäjä , niin kaikki asiat ei oo vielä ihan selvillä :)

kiinnittyminen on enemmän merkki lähestyvästä syntymästä.kyllähän lapsi aiemmin laskeutuu jo asemiin.
mulla tyttö kiinnittyi vasta vko ennen laskettua aikaa ja terkkari sanoi että yli menee ja reilusti.no,se meni 8 päivällä yli.

kai nää on aika yksilöllisiä juttuja mutta näin mulla

yksi lapsistani laskeutui ja kiinnittyi todella aikasin, mutta syntyi reilusti yliaikaisena...vauva tulee aina sitten kun se on kypsä, siinä ei ennustamiset auta.

mulla ei esikoisesta ollut mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä, mutta poika päätti tupsahtaa maailmaan rv36+1. edes vatsa ei ollut laskeutunut. synnytys vaan käynnistyi alusta alkaen kunnon suppareilla.

nyt odotan kakkosta rv37+1. vauva on rt ollut joulukuusta asti ja pää on painunut melko alas, reilu pari viikkoa sitten liikkui kuitenkin vielä vähän eli ei ollut kiinnittynyt. nyt vatsa on selvästi vähän tipahtanut, mutta luulen silti, että tämä vauva on masussa viihtyvää tyyppiä...

Täällä on oltu pää alaspäin jo 26 viikosta lähtien ja 30 viikosta lähtien varsin alhaallakin, pää ei ole kuitenkaan kiinnittynyt, edellisellä kerralla kiinnittyi vasta synnytyksen aikana. Ei merkkiäkään synnytyksestä ja viikkoja kasassa 38+2..

Esikoista kun odotin sanos äippäpolin lääkäri rv 33+4, kaveri on tosi alhaalla ja lähtökuopissa. Neuvolassa rv 34+1 kerroin tuosta kommentista, täti totes ei se vielä synny. No kaveri synty rv 35+2.

Mulla oli tuolloin äippäpolilla kohdun kaula enää 1,5 cm ja suu pehmeä, mutta kiinni.

Mulla oli tuo tilanne ja paikatkin alkoi ensisynnyttäjäksi pehmenemään tosi aikaisin. Mutta rv:lla 39+3 tyttö syntyi. Eli ei nyt yliajalle mennyt toki, mutta eipä kauheesti ennen laskettua aikaa tullut. =)

Uusimmat

Yhteistyössä