Voiko mennä juoksulenkille, jos on vähän kurkku kipee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vierailija"

Vieras
missä menee se raja, ettei enää ole turvallista harrastaa liikuntaa? Mulla on tänään ollut aamusta asti kurkku kipeä, muttei juurikaan muita flunssan oireita. Vähän aivastelua ehkä.

ken tietäis?

Lenkille voi mennä niin kauan, kun tauti ei ole keuhkoissa. Itse jatkan normaalisti lenkkeilyä pienistä flunssista huolimatta, mutta jos on oikein kamala räkätauti, niin että yskiminen sattuu keuhkoihin, niin silloin ei kannata mennä.

Miten sen nyt sitten ottaa, kävin juuri viime viikolla lääkärissä rytmihäiriöiden vuoksi ja lääkäri kysyi että olenko urheillut sairaana - seurauksena voi olla sydänlihastulehdus.

Mä olen saanut lekurilta säännön tällaisen, hyvän muistisäännön..
jos epäröit juoksemista kun sulla on joku oire. Niin jätä pari päivä väliin ja kuuntele uudestaan itseäsi. :)
Hyvä keino. Ja juoksukunto edelleen samassa.

[QUOTE="vierailija";26031368]joo, tiedän, mutta olenko vielä sairas? Jos on pelkkä kurkkukipu..[/QUOTE]

No sen tiedät vain sinä itse. Ei pelkkä kurkkukipu nyt niin pahalta kuulosta, mutta jos tuntuu ettei puhti riitä kuin normaalisti niin käänny kotiin.

Itse en kurkkukipuisena menis, koska se on mulla aina (jonkunasteisen) flunssan alkumerkki. Muuten vähän tukkoisena voisin kyllä mennä, jos muuten olis olo ok.

Yhteistyössä