Voiko mies pakottaa naisen aborttiin?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Mun mielestä ei kukaan mies voi vaatia naiselta tuollaista. Eihän se tapahtunut vahinko ole yksin naisen syytä. Siis jos tosiaan tapahtunut vahinko eikä nainen oli juoninut itteään raskaaksi.

Mä ainakin voisin tehdä niin tuollaisessa tilanteessa, että jos mies sanoisi abortin olevan ainoa vaihtoehto, että ei sitten tarvitte osallistua ollenkaan. Ihan pokkana sanoisin sossussa isyydentunnustuksessa, että en mä tiedä kuka on isä....vaikka tietäisin sen tasan tarkkaan.

minusta ei voi. minusta se on tappo jos jonkun sydän lyö se elää jo.
näin ollen jos vahinko käy niin ei voisi pakottaa.
ja tunnustaisin isän jos sitä jossain vaiheessa lapsen elämässä tarvii tietää kuka isä on niin hyvä se on olla tiedossa.

jokainen aikuinen ihminen tietää että seksistä voi syntyä lapsi.jos pitää otta vastuu. seksi on uhkapeliä.kuka pelaa, ei pelkää

Ei todellakaan voi. Jos mies ei missään tapauksessa halua isäksi niin olkoon ilman seksiä tai käyttäköön vaikka kaksinkertaista kortsua. Kyllähän jokaisen pitäs tietää että jos harrastaa seksiä niin seurauksenva voi olla lapsi, vahinkoja sattuu. Mutta jos nainen on juoninut ja tullut raskaaksi niin mun mielestä sillä ei ole oikeutta vaatia mieheltä isyyttä ja mitään muutakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mun mielestä ei kukaan mies voi vaatia naiselta tuollaista. Eihän se tapahtunut vahinko ole yksin naisen syytä. Siis jos tosiaan tapahtunut vahinko eikä nainen oli juoninut itteään raskaaksi.

Mä ainakin voisin tehdä niin tuollaisessa tilanteessa, että jos mies sanoisi abortin olevan ainoa vaihtoehto, että ei sitten tarvitte osallistua ollenkaan. Ihan pokkana sanoisin sossussa isyydentunnustuksessa, että en mä tiedä kuka on isä....vaikka tietäisin sen tasan tarkkaan.

ja sit saisit sellasen "lapsen parhaaksi"-herätyksen noin viikon päästä synnytyksestä ja paljastaisit isän sossulle elareiden ja perinnön toivossa.... näinhän tää tarinat tapaa mennä..... en sillä sano, et mies vois pakotta mua ikinä aborttiin, mut mun kohdalla lähtötilanne olis jo se et en sellasten surkimusten patjaksi edes alkais.

Alkuperäinen kirjoittaja niina:

ja sit saisit sellasen "lapsen parhaaksi"-herätyksen noin viikon päästä synnytyksestä ja paljastaisit isän sossulle elareiden ja perinnön toivossa.... näinhän tää tarinat tapaa mennä..... en sillä sano, et mies vois pakotta mua ikinä aborttiin, mut mun kohdalla lähtötilanne olis jo se et en sellasten surkimusten patjaksi edes alkais.

Ei menisi mun kohdalla jos tuollainen tilanne tulisi. Että turha yleistää.

Kyllä se lapselle vaan on vähän muutakin kuin "okei, et sitten osallistu ollenkaan". Tässä asiassa pitää ensisijaisesti ajatella lasta ja ei nyt pahalla mut sinun opintotuillako elätät lapsen yksin? Ei kuule se ole vaan reilua lapselle ei..

Samaa mieltä. Ei voi vaatia, mutta ei voi isäksi myöskään pakottaa. Jos vahinko käy ja nainen ei haluakaan lasta ja mies haluaa, ei siinä paljon mieheltä kysellä. Mikä taas on toisaalta epäreilua.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Kyllä se lapselle vaan on vähän muutakin kuin "okei, et sitten osallistu ollenkaan". Tässä asiassa pitää ensisijaisesti ajatella lasta ja ei nyt pahalla mut sinun opintotuillako elätät lapsen yksin? Ei kuule se ole vaan reilua lapselle ei..

No jos mä nyt tulisin raskaaksi, niin enhän mä enää lapsen syntyessä olisi opiskelija. :xmas: Saahan kunnalta sitten elatusmaksun. Eipä tarvittisi miehen rutista, että on pakotettu isäksi.

Olis parempi kuin tentin että nainen ei tekisi lapsia minusta voi pakottaa p.... jos mies ei halua lapsia nainen voi ihan hyvin suojautua kun mies jos nainen ei minusta olisi parempi jos naiset käytäs pikkasen enemän järkeä mutta näyttää siltä et nainnse ei oosa yhtään mutta siltä minus on että kun nainen tulee käskee hankkimaan uusi koti se mon suortlkt laite niin nainen sai nainen täytyy käs saamatta vitt mitään lapian ei

Olis parempi kuin tentin että nainen ei tekisi lapsia minusta voi pakottaa p.... jos mies ei halua lapsia nainen voi ihan hyvin suojautua kun mies jos nainen ei minusta olisi parempi jos naiset käytäs pikkasen enemän järkeä mutta näyttää siltä et nainnse ei oosa yhtään mutta siltä minus on että kun nainen tulee käskee hankkimaan uusi koti se mon suortlkt laite niin nainen sai nainen täytyy käs saamatta vitt mitään lapian ei
Sun vanhemmat olisivat voineet käyttää ehkäisyä.

Yhteistyössä