Voiko näin tapahtua sattumalta, vai onko epäilykseni oikeita..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja catlady:
Se on rankkaa, kun on kiero anoppi. :/

Sillä se kierokin anoppi on jonkun äiti ja nimenomaan oman miehen äiti... Ja puolison äitiä ei kannata kovasti haukkua ja pohtia negatiivisia ajatuksia, sillä se raastaa puolison sydäntä... Ymmärtääköhän tästä kukaan mitään...?

On rankkaa olla miniä (ainakin joillakin)...

Minä en hauku anoppiani, vaan suhtaudun häneen asiallisesti. Anoppi sen sijaan haukkuu minua. Viime reissulla hän kertoi, että paistamani vihanneshöystön kuoret ovat myrkyllisiä. Ja että en pidä lastani sylissä, ja siksi hän ei viihdy muidenkaan (lähinnä kai anopin) sylissä. Lisäksi sain kuulla syytöksiä siitä, että jätän turvattoman lapseni yksin itkemään pimeään, enkä nukuta häntä. Lapsi siis lauleli huoneessa ja jutteli, sitten nukahti. Viime kesänä sain kuulla toistuvasti ilkeitä vihjauksia painostani (raskauskilot, jotka nyttemmin ovat hävinneet). Lisäksi anoppi korotti minulle ääntään ristiäisikirkossa ja ilman syytä ei puhunut minulle mitään herneitä perheelleemme maksaneessa ristiäisjuhlassa. Kun mies kysyi käytökseen syytä, anoppi kertoi olleensa huonovointinen. Vihamielisyys kuitenkin kohdistui vain minuun ja sukulaisiini.

Täytyy myöntää, että sinuna minä varmasti epäilisin anoppia. Hän ei välttämättä ole edes tarkoittanut pahaa piilottaessaan hälyn vaan on uskonut toimivansa vauvan parasta ajatellen, koska on huomannut, että te yhä vain nukutatte lasta ulkona, vaikka hän on niiiin monta kertaa sanonut sen olevan väärin -vaikka tiki anoppi toimi ihan tosi tökeröllä tavalla ja ajattelematta nenäänsä pidemmälle. Tai sitten on vain niin ikävä tyyppi, että kun ette toimineet hänen mielensä mukaan, hän yritti tuolla keinolla tietoisesti vaikuttaa toimintaanne. TAI sitten häly löytyi jostain, eksyi hyllyyn ja anoppi unohti mainita siitä... Liekö tuo selviää koskaan

no min olen kertomasi perusteella suht varma, et a on napannu hälyn, ja luullu sillä kontrolloivansa lapsenne ulkona nukuttamistanne (siis kun ette sitten nukuttaisi ulkona ). Vitsi vaan meni liian pitkälle, kun ostittekin uuden, eikä hän silloin voinut myöntää tekoaan.
Jos on rahasta tarkka, ja tajusi paljon noi hälyt maksaa, ei sen takia hävittänyt laitetta, vaan ajatteli että se "ilmestyy" sitten jostain esille.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täytyy myöntää, että sinuna minä varmasti epäilisin anoppia. Hän ei välttämättä ole edes tarkoittanut pahaa piilottaessaan hälyn vaan on uskonut toimivansa vauvan parasta ajatellen, koska on huomannut, että te yhä vain nukutatte lasta ulkona, vaikka hän on niiiin monta kertaa sanonut sen olevan väärin -vaikka tiki anoppi toimi ihan tosi tökeröllä tavalla ja ajattelematta nenäänsä pidemmälle. Tai sitten on vain niin ikävä tyyppi, että kun ette toimineet hänen mielensä mukaan, hän yritti tuolla keinolla tietoisesti vaikuttaa toimintaanne. TAI sitten häly löytyi jostain, eksyi hyllyyn ja anoppi unohti mainita siitä... Liekö tuo selviää koskaan

Ei selviä ei... Se tässä vaivaa, että jos anoppi piilotti sen hälyn, mitä muuta hän mahdollisesti kykenee/ tulee tekemään. Mutta toivottavasti olen vain vähän vainoharhainen ja anopilla ei ole osaa eikä arpaa asiaan. Kun mietin tätä juttua, voi olla että mieleen juolahtaa joku looginen selitys yllättävälle itkuhälärin löytymiselle. Tai sitten anoppi seuraavalla vierailukerralla (johon todellakin voi mennä piiitkä tovi viime reissun kärsimysten jälkeen) kertoo, mistä (loogisesta paikasta) hälytin löytyi.

Jos anoppi piilotti sen hälyttimen silloin aikasemmin, niin hän on voinut laittaa sen hyllyyn palauttaakseen sen noin, ilman että hänen täytyy tunnustaa pöllineensä sen. Jos hän on tarkka tavaroista niin hän ei varmaan halunnut heittää sitä pois, vaikkei hyväksykään sellaisia. Ja nyt ehkä omatunto pakotti hänet "palauttamaan" sen sinulle. Varmaan hän toivoi että sä löydät sen siitä ja otat sen sanomatta mitään. Jos olisit kysynyt niin hänellä olisi varmaankin ollut hyvä selitys asialle. Ja kun teillä kuitenkin on uudet hälyttimet niin tuon piilottaminen ei mitään hyödyttäisi, joten nyt oli varmaan hyvä hetki "palauttaa" se. Aikaa on kulunut katoamisesta, joten sen "löytyminen" ei ole enää iso juttu. Eli "hienosti" hoidettu anopilta. Siis JOS hän todella piilotti sen. Niin hän voinut juonia sen näin. Mun arveluni asiasta. Mutta tietenkin voi olla muukin selitys, kuten se että anoppi ei piilottanut sitä ja se on todella vain hukkunut ja nyt löytynyt jostain. Mutta oudolta tuntuu, miten se olisi kassista muuten kadonnut kuin jonkun ottamana? Onhan tietysti joku muukin voinut sen ottaa? Ilkeä anoppi sulla jos hän sen otti. Toivottavasti asialle on jokin muu selitys!

Alkuperäinen kirjoittaja miltäs kuulostaa?:
no min olen kertomasi perusteella suht varma, et a on napannu hälyn, ja luullu sillä kontrolloivansa lapsenne ulkona nukuttamistanne (siis kun ette sitten nukuttaisi ulkona ). Vitsi vaan meni liian pitkälle, kun ostittekin uuden, eikä hän silloin voinut myöntää tekoaan.
Jos on rahasta tarkka, ja tajusi paljon noi hälyt maksaa, ei sen takia hävittänyt laitetta, vaan ajatteli että se "ilmestyy" sitten jostain esille.

No, sekin tässä vaivaa, että anoppi ei ole rahasta niin tarkka. Tarkoitan, että hän saattaa tuhlata paljonkin -myös lapseemme- mutta toisaalta hän ei esim. heitä mitään toimivaa pois ja hamstraa vanhaa kamaa. Mutta en usko, että säästäväisyyttään olisi "antanut takaisin" hälytintä.

No mikset sä vaan kysynyt heti? Ihan vaan suoraan ja reippaasti tokaissut, että "Ahah, olettekin löytäneet hälyttimen"...kannattaako sitä vainoharhaa enää ruveta ruokkimaan omalla toiminnallaan????

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
No mikset sä vaan kysynyt heti? Ihan vaan suoraan ja reippaasti tokaissut, että "Ahah, olettekin löytäneet hälyttimen"...kannattaako sitä vainoharhaa enää ruveta ruokkimaan omalla toiminnallaan????

Ihan rehellisesti kai siksi, etten uskaltanut kuulla vastausta. Jos se olisi ollut selvä vale, se olisi ollut erittäin pelottavaa. Nyt kuitenkin pohdin asiaa, eli se vaivaa. Ja minusta oli niin hälytyskelloja soittavaa, että anoppi ei itse puhunut siitä hälystä mitään. Ja hän oli sen aikoinaan kissojen ja koirien kanssa etsityn hälyn siihen hyllyyn laittanut.

Mä olisin kysynyt asiasta heti, enkä olisi vain vaivihkaa sujauttanut häläriä kassiini. Tai ihmetellyt ääneen, että ai tuossako tuo onkin, mistäs se on löytynyt. Jos ette koskaan ota puheeksi noita outoja tapahtumia tai valeita, anoppi jatkaa samaan malliin. Voisi olla ihan ilmaa puhdistavaa kerrankin "käräyttää" nainen kunnolla, en tarkoita mitenkään tylysti ja nolaten, mutta siten ettei hänelle jää epäselväksi, että te tiedätte mitä hän on puuhaillut. Saattaisin sinuna ottaa puheeksi vielä sen itkuhälyttimenkin. Anoppihan se siinä joutuu kiemurtelemaan, ettekä sinä ja miehesi.

Yhteistyössä