M
miusta tuntuu...
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sef:Itseltäni tuli maitoa, mutta liian vähän.
Tämä todettiin siten, että sairaalassa vauva punnittiin ennen ja jälkeen syötön ja paino oli noussut juuri ja juuri riittävästi. Sairaalassa vauva kuitenkin sai jo lisämaitoa. Kotiin päästyämme jatkoin pelkällä imetyksellä, mutta vauva vain huusi. Vein vauvan neuvolaan, josta todettiin painon lähteneen laskuun joka johtui siitä, ettei maitoa tullut riittävästi. Meidät ohjattiin ottamaan rinnalle korvike. Ei kulunut kuin muutama viikko kun maitoa ei käytännössä juuri enää tullut.
Uskon tosin, että omalla kohdallani vaikutti myös se, että olin aivan sekaisin koko vauva-asiasta, enkä tehnyt muuta kuin elin vauvalle 24/7. Olin siis vauvan kansssa yksin ja toimin super-äitinä. En ehtinyt syömään, enkä juomaan, mikä varmasti vaikutti maidonkin vähenemiseen.
Itse olen ollut todistamassa useampaa tapahtumaa eläimillä, joissa emon maito ei riitä kaikille. Joten onko se nyt niin kumma, jos ihmisenkään maito ei aina riitä?
Ennen vanhaan ehkä joku toinen äiti, jolta tuli maitoa, ruokki sitten sen toisenkin äidin lasta, jolle ei maito riittävästi noussut?
Tää oli hyvä kommentti. Siulla varmaan tosiaan vaikutti stressaaminen ja oma syömättömyys/juomattomuus...
Onkohan jollain käyny näin, vaikka oiskin syöny ja juonu hyvin?