Voiko rintasyöpä kehittyä vuodessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "peloissaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"peloissaan"

Vieras
Kävin noin vuosi sitten rinnan ultraäänessä, jossa sanottiin, että on todennäköisesti vain mastopatiaa, mutta pitää tulla uudestaan puolen vuoden tai vuoden kuluttua, jos patti edelleen on siellä. Mulla on se patti ollut siellä edelleen ja rinta muutenkin kipuilee. Lisäksi on nyt tullut luukipuja kylkeen ja oikeaan käteen. Pelottaa, että se patti olikin syöpä joka on nyt jo levinnyt kaikkialle :(

Jos, olisi ollut syöpää niin olisiko se varmasti näkynyt ultraäänessä tai voisiko sinne tulla syöpä vuodessa? Epäilyttää, kun pyysivät tulemaan uudestaan. Pitäisi varmaan varata aika sinne, mutta rahaton kun olen, niin milläs menen.

Olen 23-vuotias.

No julkisella puolella raha tuskin on este hoitoon pääsylle, etenkin kun on nuori ihminen kyseessä. Itse ainakin menisin viivana, koska rintasyöpä on varhaisessa vaiheessa todettuna hyvinkin helposti hoidettava sairaus eikä suinkaan tappava. Jos odottelee, niin suurempi todennäköisyys on sille että kehittyy metastaaseja ja ennuste on siinä vaiheessa jo huonompi.

minullakin tuommoista, olen kyllä melkein 50 v jo, kipuilee ja kyhmyiset. Mutta juuri kuukautisten loppupäivinä ja heti kuukautisten jälkeen rinnat ovat pehmeät, kunnes taas muuttuvat koviksi ja kyhmyisiksi kierron edetessä. Kerran otettiin ultraamisen yhteydessä neulanäyte. Mene vain tutkimuksiin, se raha kannattaa ottaa vaikka mistä.

Julkisella puolella on tullut käytyä, eivätkä suostu tekemään mitään, koska "ei näin nuorella voi olla mitään". Eli yksityinen olisi varmaankin ainut vaihtoehto. Mietin vaan, että pystyvätkö sieltä yksityiseltä laittamaan lähetettä julkisille puolelle ultraan?

Kävin gynekologilla joulukuussa ja hänkin tunsi sen patin ja sanoi, että kannattaa käydä tutkituttamassa, mutta julkisella puolella ei kuitenkaan suostu tekemään mitään.

Pelottaa myös, kun näitä kipuja joka puolella tuntuu luissa, että jos se olisikin syöpä, niin se olis varmaan levinnyt jo aika pitkälle :(

Paljonko yksityinen maksaa? Mieti nyt kuitenkin kaksi kertaa jos elämä on kiinni sadasta eurosta, niin lainaisko sen jostain vaikka? Miten vanhemmat? Löytyykö apuja sukulaisilta?

kyllä minäkin menisin, vaikka joutuisin maksamaan, Mutta periaatteessa sinun pitää saada tutkimus julkisella puolella, koska sinulla on selvä patti, jonka gyne myös on todennut. Pyydä gyneltä kertomus paperilla ja marssi sen kanssa terveyskeskukseen, vaadi että pääset hoitoon !!!!

Rintasyöpä voi kehittyä vuodessa. Itse tiedän tapauksen, jossa kasvain kasvoi 7cm alle vuodessa. Toisaalta syöpä ei yleensä ole kipeä. Tuntemuksia voi olla (painetta yms.), mutta varsinaista kipua harvemmin.

Suosittelen kuitenkin menemään heti tutkimuksiin ihan oman mielenrauhasi vuoksi.

Mene yksityiselle plastiikkakirurgille. He ovat ne henkilöt, jotka tutkivat ja leikkaavat rintojen kasvaimia. Käynti maksaa alle 100e Kela-korvauksien jälkeen. Yksityispuolelta voit saada lähetteen julkiselle.

Olen töissä kirurgian vuodeosastolla, ja paljon leikkauspotilaita tulee yksityissektorilta. Pääasiassa meidän kirurgitkin ovat niitä samoja, jotka pitävät privaattivastaanottoa ja leikkaavat sitten julkisella.

Yhteistyössä