Voiko soittaa 112 vai mihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pelokas äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pelokas äiti

Vieras
Tilanne on tämä nyt että meillä pikku paikkakunnalla on tk missä ilmeisesti on päivystys puolikin ja sinne numero x johon olen koittanut soittaa varmaan sen 3h nyt mutta sanoo vain että numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä.Mitään muuta numeroa ei ole tai on mutta niihin kun soittaa sanooa että palvelemme arkisin 8-16.00 joten mihin mä soitan ja kysyn mitä voi tehdä kun neiti tuli korkeaan kuumeeseen ma-ti välisenä yönä ja kuumetta oli koko tiistain sitten 38..keskiviikkona ja tänään ei mitään mutta tänään alkoi sellainen keuhkoputken tyylinen yskä todella kuiva ja äänikin melkein mennyt..ja nyt kuumetta korkeimmillaan ollut 39.5 =( Ja mietin että pitääkö tuota mennä käyttämään jossain ja mihin mä soitan.Lähin sairaala on 180km päässä..mietin että voiko soittaa 112 ja kysyä mitä teen vai mihin sitä voi soittaa??

Soita sinne lähimpään sairaalaan vaikkapa, ja kysy heidän mielipidettään. Ei tuo ole hätätilanne, joten 112 ei ole oikea paikka. Mutta soita nyt jonnekin, jos tauti oli jo poissa ja palasi taas :/

Eiks tuo ollut yksi niistä jutuista miksi täytyy sikalentsussa lähteä sairaalaan, eli oireet katoaa mutta tulevat takaisin. Soita sinne sairaalan päivystykseen.

Soita sinne sairaalan päivystykseen ja pyydä että saisit puhua sairaanhoitajan tai päivystävän lastenlääkärin kanssa lapsesi tilanteesta. Hätäkeskuksessa (112) eivät välttämättä osaa antaa varsinaisia hoito-ohjeita tai arvioida sairautta ja sen kulkua.

Pakko olla osoitettuna joku päivystyspaikka oman tk:n lisäksi. Jokin yhteispäivystys?
Sinnehän sitten vaan paikalle, ei tarvi soitella jos ei kerran vastata.
Jos kyseessä on pieni kunta, on se päivystys tosiaan varmaan jonkun sairaalan yhteydessä yhteisesti järjestettynä. Missä asut?

Hätänumeroon soitetaan myös löytyneet fillarit!! Joten rohkeesti sinne vain, jos muuta numeroa et tähän hätään löydä. Antavat korkeintaan vihasena sieltä oikean numeron!

Alkuperäinen kirjoittaja Lex:
Pakko olla osoitettuna joku päivystyspaikka oman tk:n lisäksi. Jokin yhteispäivystys?
Jos kyseessä on pieni kunta, on se päivystys tosiaan varmaan jonkun sairaalan yhteydessä yhteisesti järjestettynä. Missä asut?

Me asutaan Kittilässä ja olen numero tiedustelusta lähtien soittanut mikä olisi numero jos vaikka on väärä numero mut ei kun samaa nekin antaa..ottaa niin päähän kun ei muka voi olla puhelin auki.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Lex:

Me asutaan Kittilässä ja olen numero tiedustelusta lähtien soittanut mikä olisi numero jos vaikka on väärä numero mut ei kun samaa nekin antaa..ottaa niin päähän kun ei muka voi olla puhelin auki.

Siellä ei välttämättä ole tähän aikaan enää päivystystä. Meillä ainakin loppuu klo 20 ja sitten siirtyy isoon sairaalaan, teillä varmaan Rovaniemelle.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

Soita sinne sairaalaan, lasten päivystykseen jos siellä sellainen on :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja fieras:
Oman kotipaikkakunnan nettisivuilta tai terveyskeskuksen sivuilta pitäisi löytyä numero mihin soittaa jos eipäilee sikaflunssaa!

pitäisi ja pitäisi, ei ainakaan meidän kunnan sivuilla ole mitään tietoa...

Alkuperäinen kirjoittaja Pelokas äiti:
neiti tuli korkeaan kuumeeseen ma-ti välisenä yönä ja kuumetta oli koko tiistain sitten 38..keskiviikkona ja tänään ei mitään mutta tänään alkoi sellainen keuhkoputken tyylinen yskä todella kuiva ja äänikin melkein mennyt..ja nyt kuumetta korkeimmillaan ollut 39.5

Mulle ei kyllä tästä selvinny että minkäikäinen tää oletettu potilas on...vauva, vai taapero vai teini?

voi avuttomuus, tähänkö tää hysteria nyt johtaa??
Kaikki vaan soittamaan hätänumeroon flunssaoirestaan

Poliklinikka, päivystysvastaanotto
päivystysvastaanotto, ajanvaraus 0400 356 498

Kittilä toimii päivystysrenkaassa Kolarin ja Muonion kanssa joka kolmas vuorokausi, arkisin klo: 16.00 jälkeen sekä viikonloppuina ja arkipyhinä.

Päivystystapauksissa ottakaa aina ensin yhteys Kittilän terveyskeskukseen 0400 356 498

--
Onko tuo se numero mikä ei ole käytössä?
http://www.kittila.fi/web/index.php?id=160

Alkuperäinen kirjoittaja neuvot on:
Alkuperäinen kirjoittaja Pelokas äiti:
neiti tuli korkeaan kuumeeseen ma-ti välisenä yönä ja kuumetta oli koko tiistain sitten 38..keskiviikkona ja tänään ei mitään mutta tänään alkoi sellainen keuhkoputken tyylinen yskä todella kuiva ja äänikin melkein mennyt..ja nyt kuumetta korkeimmillaan ollut 39.5

Mulle ei kyllä tästä selvinny että minkäikäinen tää oletettu potilas on...vauva, vai taapero vai teini?

voi avuttomuus, tähänkö tää hysteria nyt johtaa??
Kaikki vaan soittamaan hätänumeroon flunssaoirestaan

Etkö käsittänyt, että lapsella oli oireet jo hävinneet ja tulleet takaisin? Ohje on että silloin otetaan välittömästi yhteyttä.

Terveyskeskuksessa on otettu uusi Influenssapuhelin käyttöön. Jos epäilet itselläsi sikainfluenssan oireita, ota ensisijaisesti yhteys virka-aikana tähän puhelimeen, numeroon 0400-977799.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Etkö käsittänyt, että lapsella oli oireet jo hävinneet ja tulleet takaisin? Ohje on että silloin otetaan välittömästi yhteyttä.

No juu, kaksplussan sivuihin voi luottaa jos ei muualta apua löydy
:laugh:

Yhteistyössä