Voiko sossu periä takaisin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysymys

Vieras
Olen saanut toimeentulotukea joulu ja tammikuussa. Viimeisimpään päätökseen tuli että pitäisi selvittää mahdollisuus hoitolisään. en siis ole saanut hoitolisää ollenkaan ja marraskuulta asti olisin kuulemma voinut saada. Nyt sitten hain muutosta hoitolisään ja voisin saada takautuvana lisät mahdollisesti tän kuun lopussa. En siis ole laittanut uutta toimeentulohakemusta tälle kuulle koska jos kelasta takautuvasti saan niin toimeentulotuelle ei siis olisi tarvetta. Kuitenki pelkään että voiko sossu periä kelalta takaisin noilta edellisiltä kuukausilta kun en ole lisää saanut. Jos sossu perisi rahat takaisin niin jäisin sitten ilman rahaa :/ vai voiko sossu ottaa ne mukaan vaan tuleviin laskelmiin. Kysykää jos jäi epäselväks. Oon huono selittään asiaa :) iskee paniikki pian..

Siellä lukee sitten erikseen jos se huomioidaan. Jos ei lue ei huomioida. Nyt kun sitä saat, tuskin enää myönnetään toimeentulotukea tai se määrä ainakin vähennetään seuraavassa tuessa.

mulla peri työttömyystuen joka tuli takautuvasti. olisin siis ollut kivassa kierteessä. onnek sain töitä. hain siis kesäkuussa työttömyystukea(toukokuun tuki) mut päätös viivästyi kesän takia joten jouduin hakemaan sossusta rahaa. heinäkuussa kun työttömyystuki tuli oli lapussa 'miinus sosiaalitoimisto ja sama summa kuin työttömyystuki. maksetaan 0euroa.' kiitos. olisin siis joutunut taas meneen sossuun ja yytään rahaa kunnes kesäkuun työttömyystuki olisi tullut josta olisi taas miinustettu se sossun tuki. onneks siis pääsin töihin.

en sit tiiä miten tuosta kierteestä pääsee pois. mut tietääkseni siis voivat periä takas takautuvien avustusten takia. muutenhan moni jättäis juurikin hakematta jotain tukea, nostais sossusta rahaa ja hakis takautuvasti tuet, olis pois sossusta kuukauden ja taas takas.

Yhteistyössä