Voiko suhde jatkua pettämisen jälkeen onnellisena??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ikuinen epäilys on ainakin minulle jäänyt,aina epäilen,luottamus meni eikä se takaisin tule,Aikaa kulunut kaksi vuotta ja jatkuvasti se vaivaa mieltäni,ihan joka ikinen päivä.

Miksi ei voisi? Riippuu aivan petturista ja siitä kuinka hän saa itsensä "koottua" pettämisen jälkeen. Oletushan täytyy olla se että se oli ainoa ja viimeinen kerta pettää..

Ei kokemusta, mutta naamastasi voi olla tapahtunut herkästikin luettavissa. Vähän kiinni siitä kuinka kivikasvo sinä osaat olla ja kuinka herkkävaistoinen on puolisosi.

Itseäni petetty kerran, olen vielä kyseisen miehen kanssa, ja olen onnellinen. Tuttavani petti miestään, kertomatta koskaan tätä miehelleen.. kaipa ne on onnellisia, vieläkin ovat yhdessä. Riippuu tietysti ihan omista tunnontuskista. Jos itse pettäisin, en voisi elää sen asian kanssa. Mulla olisi hirveet tunnontuskat asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja pp:
Voi jatkua onnellisena.Riippuu pettäjästä.

buaaahhhh!!!!*räkättää silmät kyynelissä*...ei todellakaan....riippuu pettäjästä...miten pettäjät voi erota toisistaan!!!!!!!!!!EI JUMA!!!!!BUAAAHHHHHAHHHH!!!!!!

Joo, siis itse olen pettänyt eikä mies tiedä. Koko ajan pettäessä oli paska oli ja sen jälkeen hirmu pitkään. En kertonut siis miehelleni. Vannoin itselleni etten enää petä. Kunnes sitten, yli vuosi tapahtuman jälkeen petin taas, eri miehen kanssa. Siitä ei mennyt enää kuin muutama kk kun taas oli uusi mies. Asiasta kärsin, mutten osaa lopettaa. Siksi mietin, pitäisikö lopettaa parisuhde.

Voi jatkua! Me molemmat petettiin, mies pahemmin. Selvitettiin asia, nyt muistelen kokemuksena sitäkin asiaa. Ollaan naimisissa, 1 lapsi, todella onnellisia. Eilen mies juuri kysyi: rakastatko minua? :) :heart:

Petin miestäni suhteen ollessa vielä lapsenkengissään, hän halusi jatkaa suhdetta tästäkin huolimatta. Luottamus palautui vuosien saatossa, 15 vuotta ollaan oltu avoliitossa tämän pettämisen jälkeen.

tein joskus sen ison virheen, että petin. Luottamuksen palauttaminen on ollut hidas prosessi, mutta sen arvoista. En allekirjoita "kerran petturi, aina petturi". Omasta puolestani voin sanoa, että ikinä en tekisi samaa uudestaan. Satutin pahasti puolisoani, ja kärsiä sain myös itse.

Tärkeämpi juttu olisi mielestäni selvittää miksi sinä petät eikä murehtia sitä että mitä mies tykkää. Etköhän tajua itsekin että et sinä yhtäkkiä salamaniskusta muutu ja kaikki paha pyyhkiydy pois. Aina pettäjien kannattaisi miettiä sitä miksi pettää ja mitä pitäisi tehdä että ei enää pettäisi. Onko parisuhteessa jotain vikaa -> korjaa parisuhdetta tai pahimmassa tapauksessa eroa. Onko omassa päässä/itsetunnossa vikaa -> terapiaa? Jne.

En oikein usko että ihmiset vain joku kaunis päivä lakkaavat pettämästä ja kaikki menee kukkaisesti, pitää sen eteen jotakin tehdä.

ap:lle.
kyllä kannattais olla reilu toista parisuhteen osapuolta kohtaan, ja päästää mies menemään.
älä ajattele vain itseäsi.
hän ei sua ansainnut, ja tiedä vaikka löytäis arvoisensa rakkauden sun jälkeen.

Petin 8 vuotta, enkä ihmeemmin siitä kärsinyt. Sama naimisissa ollut mies oli kuvioissa kokoajan ja nähtiin viikoittain. Suhde loppui kun minä halusin lapsia ja toinen mies ei. Nyt aviomiehen kanssa odotellaan vauvaa syntyväksi. Enkä kadu pätkääkään, täytyyhän tätä elämää vähän elääkin, että on sitten vanhainkodissa se kertoja eikä kuuntelija. Tosin jos mies tulee samaan, niin olen silloinkin hyvin hiljakseen...

Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
Tärkeämpi juttu olisi mielestäni selvittää miksi sinä petät eikä murehtia sitä että mitä mies tykkää. Etköhän tajua itsekin että et sinä yhtäkkiä salamaniskusta muutu ja kaikki paha pyyhkiydy pois. Aina pettäjien kannattaisi miettiä sitä miksi pettää ja mitä pitäisi tehdä että ei enää pettäisi. Onko parisuhteessa jotain vikaa -> korjaa parisuhdetta tai pahimmassa tapauksessa eroa. Onko omassa päässä/itsetunnossa vikaa -> terapiaa? Jne.

En oikein usko että ihmiset vain joku kaunis päivä lakkaavat pettämästä ja kaikki menee kukkaisesti, pitää sen eteen jotakin tehdä.

Tiedän, että olen pettänyt, koska omasta parisuhteesta en ole saanut sitä mitä haen. Lähinnä mietin tässä, että voinko itse päästä asian yli vai petänkö jatkossakin aina kun menee tarpeeksi vaikeaksi parisuhde? Tai oikeastaan kaikki nuo pettämiset ovat tapahtuneet sen vaikeimman ajan jälkeen, kun jo menee vähän paremmin.

Alkuperäinen kirjoittaja appu:
ap:lle.
kyllä kannattais olla reilu toista parisuhteen osapuolta kohtaan, ja päästää mies menemään.
älä ajattele vain itseäsi.
hän ei sua ansainnut, ja tiedä vaikka löytäis arvoisensa rakkauden sun jälkeen.

En ajattele nyt itseäni, jos ajattelisin, olisin lähtenyt jo aikaa sitten. Kyllä meillä on enemmän niin, että ajattelen lapsia. En voi sanoa ajattelevani miestä, sillä silloihan en pettäisi. Mutta vaikeista ajoista huolimatta mies on se, joka meitä enemmän yhdessä pitää. Mietin, että olenko ajautunut pettämään kun en uskalla muuten erota?

Yhteistyössä