Voiko suhde toimia, jos kotityöt eivät mene tasan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pölyhuisku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
voi. mä teen mielellään kaikki kotityöt :] tosin mä oon kotona lapsen kanssa ja mies tienaa meille rahaa joten... voi olla et menee enemmän tasan sitten ku itsekkin oon töissä :D

Laiskuus on eräänlaista luovuutta:cool: ja kyky se on kotitöiden välttelyn kykykin. Haluan myös pitää kiinni illuusiostani, että ihminen, joka kykenee kestämään lievää kaaosta kotonaan on sisäsisesti harmoninen.
( tosin viimeaikoina uskoani tähän asiaan on koeteltu...:ashamed:)

• Tykkää
Reactions: vrs
Mun tapauksessa ei toimisi. En voi sietää ihmistä joka ei yhtään jälkiään korjaa. Jos astiat jää aina ruuan jälkeen pöytään tai likaiset vaatteet läjäksi siihen missä ne riisutaan niin silloin ko. tyyppi ei ole minun mies.

Mä arvostan kotitöissä oma-aloiteisuutta. Kun asiat hoitaa samantien pois, ei toisen tartte perässä kulkea. Jos pyykkikori on täynä - koneen voi laittaa pyörimään oli se nyt sitten minä tai mies. Jos lunta tupruttaa niin että ulos ei meinaa ovesta päästä, se kolaa joka ensin asian kanssa on kosketuksissa. Eli kun näkee jotain, jota pitäis tehdä, tekee sen pois. Ihan sama kumpi. Samassa konkursissahan sitä asutaan. Sama pätee lapseen, jos lapsella on paskat housussa, ne vaihtee se kun huomaa hajuhaitan... tai jos auton pissapojasta on neste loppu, ei siitä tarvitse tehdä anomusta miehelle vaan hakea nestettä ja täytää säiliö.

Eiköhän se ole jokaisen pariskunnan oma asia.
Ystäväni ei halua edes miehen tekevän kotitöitä vaan mielellään hoitaa itse kodin ja lapsen, minä taas heittäisin ukon mäkeen jos ei mitään tekisi.

Juuri näin, mutta kuvitelkaas, kun roolit ovat toisin päin; nainen on se, joka ei mitään tee. Laiska turhake, joska on miehelle enemmän haittaa, kuin hyötyä. Löytyisiköhän jostain jonkinnäköinen leiri, jossa motivoitaisiin tekemään kotitöitä? Tekemällä niistä mielekkäitä tms..

Itse en varmasti pystyisi elämään suhteessa jossa aina lasketaan että varmasti kotityöt tai joku muu asia varmasti menee täydellisesti tasan puoliksi (tai millä tahansa pilkun tarkasti sovitulla jaolla). Usein ihmettelen että siihen jotkut pystyy, mutta... heidän asiahan se on.

Alkuperäinen kirjoittaja pölyhuisku;25929290:
Juuri näin, mutta kuvitelkaas, kun roolit ovat toisin päin; nainen on se, joka ei mitään tee. Laiska turhake, joska on miehelle enemmän haittaa, kuin hyötyä. Löytyisiköhän jostain jonkinnäköinen leiri, jossa motivoitaisiin tekemään kotitöitä? Tekemällä niistä mielekkäitä tms..

Onko vaimon tehtävä olla miehelle hyödyllinen? Tsiisus nainen, sun tekstisi haisevat 50-luvulle.

[QUOTE="minttu";25929288]Mun tapauksessa ei toimisi. En voi sietää ihmistä joka ei yhtään jälkiään korjaa. Jos astiat jää aina ruuan jälkeen pöytään tai likaiset vaatteet läjäksi siihen missä ne riisutaan niin silloin ko. tyyppi ei ole minun mies.

Mä arvostan kotitöissä oma-aloiteisuutta. Kun asiat hoitaa samantien pois, ei toisen tartte perässä kulkea. Jos pyykkikori on täynä - koneen voi laittaa pyörimään oli se nyt sitten minä tai mies. Jos lunta tupruttaa niin että ulos ei meinaa ovesta päästä, se kolaa joka ensin asian kanssa on kosketuksissa. Eli kun näkee jotain, jota pitäis tehdä, tekee sen pois. Ihan sama kumpi. Samassa konkursissahan sitä asutaan. Sama pätee lapseen, jos lapsella on paskat housussa, ne vaihtee se kun huomaa hajuhaitan... tai jos auton pissapojasta on neste loppu, ei siitä tarvitse tehdä anomusta miehelle vaan hakea nestettä ja täytää säiliö.[/QUOTE]

Ekös ap aloituksessaan juuri sanonut, että nainen siivoaa astiansa ja vaatteensa ja vie koiriakin ulos? Miten täällä yhtäkkiä maalattiin tästä naisesta sohvaperuna, joka ei persettään nosta?

Alkuperäinen kirjoittaja pölyhuiksu;25929238:
En vain voi käsittää, miten joku voi olla niin saamaton tuollaisten itsestäänselvyyksien kanssa? Itselle kotityöt tulevat selkärangasta, äidiltä pienenä opittua. Mikä tässä naisessa sitten viehättää? Onko laiskuus jotenkin huumaava piirre? Jotain muuta tuon naisen on sitten osattava todella hyvin, jotta mies jaksaa sitä katsella...

Ehkä siinä naisessa tosiaan on paljonkin mitä sulta puuttuu. Sähän olet pelkkä kodinkone, tuskin sussa mikään muu viehättävää onkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25929308:
Onko vaimon tehtävä olla miehelle hyödyllinen? Tsiisus nainen, sun tekstisi haisevat 50-luvulle.

Meillä oli entisellä mökillämme Kotiliesi- lehtiä 50-luvulta. Niissä olevat mainokset olivat uskomattomia, ja aika hupaisia. Mainos, joka oli suunnattu perheen päälle, kuinka voi pitää pikku vaimon ja kodin hengettären virkeänä ja iloisena, neuvoi hankkimaan Upo- pesukoneen.

Meillä ei ole hengetärtä, eikä Upoa.

Alkuperäinen kirjoittaja pölyhuisku;25929290:

Haittaako sua myös, jos nainen tienaa enemmän kun mies? Haittaaks sua, jos nainen korjaa auton ja rikkinäisen putkivuodon? Haittaavatko sua muut sellaiset "normaali" roolista poikkeavat olotilat?

meillä varmaan suurimmaks osaks tekee työt meikä, siksi että olen kotona ja no molemmat ollaan aika suurpiirteisiä ihmisiä, vähän sinnepäin ym mutta silti pidän omaa siivoustani parempana kuin miehen :D meillä ukon hommat jää tiskaukseen ja roskien vientiin. tiskitkin hoidan välillä minä, ettei sekään ihan kiveen hakattua ole se työ hänelle. mulla yks kaveri jonka mies hoitaa melkein kaiken kotona. nainen niin laiska :D mutta kukin tavallaan.

meillä se olen minä joka tekee enemmän kotitöitä, usein se on ok mutta välillä se ottaa päähän jos mies ei tee mitään. imurointi ja pyykin pesu on miehelle ihan hirveä paikka, mutta välillä senkin on ne tehtävä.

no meillä tää ei oo mikään uusi trendi mut mulla sattuu olemaan korkeasti koulutettuna parempi työ ja mies on osapäivätöissä ja hoitaa suurimman osan kotitöistä. hän myös hoiti lapsia kotona kun he olivat pieniä. Kysymys oli siis lähinnä pelkästään rahasta.

[QUOTE="vieras";25930140]meillä se olen minä joka tekee enemmän kotitöitä, usein se on ok mutta välillä se ottaa päähän jos mies ei tee mitään. imurointi ja pyykin pesu on miehelle ihan hirveä paikka, mutta välillä senkin on ne tehtävä.[/QUOTE]meillä tuon hoitaa kone...:D tosin mieheni ei jaksa kumartua täyttämään konetta saati tyhjentämään sitä. mutta mitä sitten !?!? ei mua haittaa koska eipä tuo isoasia ole.
mies hoitaa muut kotityöt jos on viikolla vapaalla ja minä töissä ja jo se riittää minulle että ruoka on valmiina kun tulen töistä eikä tarvi alkaa sitä tehdä.

Yhteistyössä