Voiko suhde toimia jos toinen haluaa naimisiin ja toinen ei.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietin vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sen vain haluaisin sanoa alkuperäiseen viestiin, että eiköhän miehesi ole jo sen ikäinen, että lapsuuden traumoista on aika päästä yli. Itseäni ärsyttää yli kaiken se, että henkilökohtaisiin ongelmiin ei haeta apua, vaan niitä käytetään milloin minkäkinlaisen käytöksen oikeuttajina. "Oli niin kurja lapsuus" jne. No, niinhän meillä kaikilla eli get over it.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaarina Kookoo:
Alkuperäinen kirjoittaja Yksi konsti:
Seurusteluaikaan ukko ei ollut oikein innostunut naimisiinmenosta. Neitsyt kun olin, sanoin ettei seksiäkään sitten heru. No selväähän on, että naimisiin mentiin. Liittoa on kestänyt jo 20 vuotta ja hyvin pyyhkii.
Naiset turhaan itkette, teillähän on valta. Neitsyt saa tahtonsa läpi takuulla.

Naiset ovat nykyään turhan "kainoja ja vaatimattomia", vaikka useimmilla on seksikokemuksia ennen vakituisempaa kumppania. Hyvä, että joku nainen edes on ollut uskalias ja sanonut suoraan, mitä ajattelee.
En ymmärrä, miksi naisen pitää itkeskellä, jos hän haluaa naimisiin eikä mies halua. Sanoo vaan suoraan, että "ota tai jätä", ja etsii toisen miehen, joka on parempi.

Alkuperäinen kirjoittaja uhkailu:
En ymmärrä, miksi naisen pitää itkeskellä, jos hän haluaa naimisiin eikä mies halua. Sanoo vaan suoraan, että "ota tai jätä", ja etsii toisen miehen, joka on parempi.

Jos panee miehen ratkaisemaan kommentilla "ota tai jätä", se ei todellakaan ole uhkailua ja kiristystä vaan ihan normaalia elämää. Jos et sitä kestä, et kestä mitään muutakaan normaalia elämään kuuluvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja uhkailu:

Jos panee miehen ratkaisemaan kommentilla "ota tai jätä", se ei todellakaan ole uhkailua ja kiristystä vaan ihan normaalia elämää. Jos et sitä kestä, et kestä mitään muutakaan normaalia elämään kuuluvaa.

Siis mikä ei sinusta ole mitä? Sekö, että elämässä joutuu tekemään päätöksiä ja ratkaisuja?
Et voi pitää naista, joka haluaa naimisiin, roikkumassa itsessäsi, jos et itse halua sitoutua. Nainen on fiksu ja rohkea, jos pistää sinut ratkaisun paikalle, jos itse olet niin saamaton, ettet pysty sitä sitoutumispäätöstä kohtuuajassa tekemään. Sitten nainen on vapaa jatkamaan elämäänsä sinusta riippumattomana. Valitettavasti nykyajan naiset ajattelevat liikaa miehen tunteita ja unohtavat omat tarpeensa. Naiset rohkeasti vaatimaan ratkaisuja mieheltä kohtuuajassa, jos he eivät niitä itse pysty tekemään. Normaalijärjellä ja psyykellä varustettu mies pystyy sen tekemään. Nahjus ei. Ja nahjuksia ei kannata kumppaniksi ottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja zdfg:
"Oli niin kurja lapsuus" jne. No, niinhän meillä kaikilla eli get over it.

Juuri näin. Kurja lapsuus on kyllä tosi huono peruste millekään. Kun en saanut punaista karkkia, vaikka halusin mustaa, olen sen takia nyt tällainen. Ja hehheh. Miehet pyörittävät vilpittömiä naisia kaikenlaisilla verukkeilla kuten nimimerkki uhkailu täällä pitää normaalia napakkaa keskustelua uhkailuna.

Moi minä olen seurustellu alle puolivuotta ja olen jo naimisissa,enkä tiedä teikö oikeen vai väärin. Tunsin kylläkin mieheni jo lapsdestani mutta silti et opettelemme vasta tuntemaan toisijamme.Joskus tuntuu siltä että, oltiinko liijan hätäsiä tässä asijassa,kuka tietää. Olemme kumminkin onnelisia ydessä ja puhallamme samaanhiileen.Seurustelin viellä entisen kanssa kun nykyiseen aviomiheeni tutustuin,mutta ex petti minua kaksi vuotta kokoajan.Rupesin vihamaan ja koston himo kasvoi.Lähdin ulkommaille nykyisen mieheni kanssa ja mentiin siellä kihloihin ja ilmoitin .et voit kerätä kappeesi ja muutaa pois sillä olen kihloissa ja muutamme siihen.Kaikkensa yritti et olisin purkanut kihlaukseni ja jatkannut sitä suhdetta,hän jopa soitti minun äitille ja yritti sieltä kautta saaha myötätuntoa että, sitä on loukattu.Hän vainoaa vielläkin minua sanoo rakastavansa minua vielläkin ja haluaa lapsen minun kanssa ja naimisiin.Tää se vasta helvettiä on kun ei pääse entisestä elämästa pois vaikka haluaisi.Onneksi miheni ymmärtää tilanteen mikä se on ja tietää että, minä rakastan vain sitä enkä ketään muuta.Ennen en saanut tehdä edes töitä kun lirtailin muka muitten miesten kanssa.Jos ammatiltani olen karauke emäntä niin siinä työssä täytyy olla pientä silmäpeliä et saa asiakaat tyytyväiseksi.Ei minunkaan elämäni ole ruurun laakereillä elämistä ollut mut pääasia on se et nyt tiedän sen että, minulla on rakas ja uskollinen.

Ei voi sano noin et valitse jos toinen ei halua naimisiin.Siinä kumminkin on montavuotta takana ja hyvin on menny.Kaikki eivät halua sitotua niin tiukassti toiseen että, olisi valmis menemää vihille.Se in pää asia suteessa et rakastaa tonen toistaan ja luottamus ja myös uskolisuus on niin se antaa pohjan vakaalle suteelle.Älä lannistu kyllä se päivä viellä tulee eteen sinullekin.

Kannataahan sitä yritää et ottaa kissan pödälle ja kyselee missä menää,onko aikomutakaan mennä naimisiin vai elää "sinkkuparisudetta".Itse seurustelin 4kk ja mentiin naimisiin ja olemme onnellisia,me molemmat halusimme et vikivala tedään toisilemme.

Alkuperäinen kirjoittaja iidaemilia:
Ei voi sano noin et valitse jos toinen ei halua naimisiin.Siinä kumminkin on montavuotta takana ja hyvin on menny.Kaikki eivät halua sitotua niin tiukassti toiseen että, olisi valmis menemää vihille.Se in pää asia suteessa et rakastaa tonen toistaan ja luottamus ja myös uskolisuus on niin se antaa pohjan vakaalle suteelle.Älä lannistu kyllä se päivä viellä tulee eteen sinullekin.

kyllä ap:n tilanteessa painaa varmasti muutkin asiat kuin "ota tai jätä". Heillähän on kaksi lasta, todennäköisesti yhteistä omaisuutta muutenkin ja aika pitkä historia takana. Varmastikin olisi liian kallis hinta maksettavaksi jos tässä tilanteessa tekisi joko-tai ja eroaisi.
Ja ap:hän sanoi viestissään ettei halua erota.

Tottakai siinä painaa muutkin en tarkoittanut et pitää valita eron ja ydessäelämisen kanssa vaan sitä tarkoitin että,onko ylipäätään tarkoitus mennä vihille millonkaan.Tiedän sen että, siinä tulee toiselle kaikenlaista mieleen mutta ei kannata lannistua puhumalla kaikki selviää ja varmasti siihenkin asijaan ratkaisu tulee.Miehet ovat hitaita ajatelemaan elämää niin pitkälle et pitäi vihille mennä.siinä menee aikaa.

Miehet harkitsevat ja päkäilevät onko oikea vai väärä ihminen jahon on rakastunut.Ex pyyti minua vihille mutta en suostunut sen takia kun se jäi kiini sättäilysta pari vuotta mä jaksoin katella sitä.Mä pyysin sitä vuosi sitten kihloihin vastaus oli ei viellä.Meni pariviikkoa kun jäi taas kiinii niin hätä tuli sille et jätän sen niin pyysi minua kihloihin "sanoin sille et en petturin kanssa mene ja se asija jäi siihen.

Tottakai siinä painaa muutkin en tarkoittanut et pitää valita eron ja ydessäelämisen kanssa vaan sitä tarkoitin että,onko ylipäätään tarkoitus mennä vihille millonkaan.Tiedän sen että, siinä tulee toiselle kaikenlaista mieleen mutta ei kannata lannistua puhumalla kaikki selviää ja varmasti siihenkin asijaan ratkaisu tulee.Miehet ovat hitaita ajatelemaan elämää niin pitkälle et pitäi vihille mennä.siinä menee aikaa.

Jotkut vaan täällä on sitä mieltä että ap:n pitäisi erota.

Siitä alkoi meidän riita,en voinut enää luotta ja siitä huolimatta rakastin häntä en tiennyt siinä vaiheessa mitä tekisin.Toivoin vaan että ,hän lopetaissi ja keskityisi minun mutta turha toivo,sillä sama linja jatkui niin kauan kun minun tunteen kuolivat kokonaan häntä kohti"riipuin hänessä pelkäsin yksinäisyyttä"mut ratkaisu oli tehtävä sillä minä kärsin koko ajan siinä suteessa."kyllä kaikki selviää aikanaan"

Ei täällä mielestäni kukaan ole erosta puhunut. Edelleen ihmettelen, että kyetään tekemään niin suuri päätös, kuin lasten hankkiminen ( vai onko niitä vain tulla tupsahtanut..), mutta naimisiinmeno osoittautuu aivan ylivoimaiseksi. Tai edes siitä keskusteleminen, ajallaan.

Kyllä minulle tulee väistämättä mieleen, ettei sitten kuitenkaan olla aivan varmoja, että kyseessä on ihminen jonka kanssa haluaa sitoutua pohjamutia myöten..pidetään ns takaporttia auki, varmuuden vuoksi.

Miksi ihmeessä pukkaatte lapsia ennen vihkimistä ?????? En ikimaailmassa olisi tehnyt niin. Lapset kuuluvat avioliittoon.

Turha enää itkeä vihille, kun kaikki on valmiina. Voi että, kun ette ajattele ollenkaan...

Minä olin parisutteessa mikä oli rakennettu "exmieheni"puoleta valheeliselle pohjalle.Kunnes kaikki selvisi minulle.Yritin että, siitä tulisi jotakin"annoin anteeksi montakertaa"eikä se auttanut vaan viha kasvoi minulle".Jatkoin suhdetta niin kauvan että,voisin kostaa sen teot mitä hän teki minulle ja niin käviettä,pääsin näpäyttämään sitä todella lujasti.Lähdin ulkomaille pariksiviikoa toisen miehen kanssa jonka olin tuntenut jo lapsuudesta saakka.

Koodi:

Avoliitto on voimassa "toistaiseksi". Avioliitto tarkoittaa, että sitoudutaan toisen kanssa elämiseen (toivottavasti) hyvin pitkäksi aikaa, jopa loppuelämäksi.

Vai voiko olla, että lapset ovat syy yhdessäpysymiseen ap:n kohdalla? Ellei avioliitosta voi edes keskustella? Mitä sitten kun lapset lentävät pesästä? Haluaako mies pitää takaportin auki, että viimeistään silloin on kaikesta vapaa? Onko oma puoliso siinä vierellä "ihan mukiinmenevä", mutta jospa joskus joku parempi löytyiskin..?

Alkuperäinen kirjoittaja yinyan:
...Niin, lapsia kyllä väsätään (elinikäinen sitoumus), mutta naimisiin on jostain syystä vaikea mennä....

Onneksi meillä ei ollut yteisiä lapsia,niin siitä oli helppo lähteä.Uusin seikailuihin joka muttu vakavaksi ja pappi sanoi aameen.Olen ensimäisen kerran elämässäni onnelinen,olen löytänyt sellaisen ihmisen rinnalleni joka kunnioitaa ja rakastaa ja olla tasa-arvoisi.Eikä jompikumpi ole astetta ylempänä niin kuin ennen.

Minä olin parisutteessa mikä oli rakennettu "exmieheni"puoleta valheeliselle pohjalle.Kunnes kaikki selvisi minulle.Yritin että, siitä tulisi jotakin"annoin anteeksi montakertaa"eikä se auttanut vaan viha kasvoi minulle".Jatkoin suhdetta niin kauvan että,voisin kostaa sen teot mitä hän teki minulle ja niin käviettä,pääsin näpäyttämään sitä todella lujasti.Lähdin ulkomaille pariksiviikoa toisen miehen kanssa jonka olin tuntenut jo lapsuudesta saakka.Rakastuimme toisimme ja menimme romattisesti kihloihin merenuumeissa.Ja nyt olemme onnelisesti jo naimisissa.Tultuani pois ulkomailta ex olisi antanut minulle anteeksi ja jatkanut siitä mihin jäätiin "eli mihinkään"sotki kaikki minun rakkaipien ihmisten välit ja viellä muutti naapuriin et saa kiusata vieläkin ja sitä jatkuu niin kauan et se löytää itselleen uuden.En rauhaa ei anna minulle.Haukku meidät luusereiksi ja sitä ratää. ei sekään ole kivaa.Miksi ihmiset ei voi vaan luovutta ja jättää rauhaan ja antaa jatkaa omaaelämää eteen päin???????

Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä niin ja näinpä näin:
Miksi ihmeessä pukkaatte lapsia ennen vihkimistä ?????? En ikimaailmassa olisi tehnyt niin. Lapset kuuluvat avioliittoon.

Turha enää itkeä vihille, kun kaikki on valmiina. Voi että, kun ette ajattele ollenkaan...

Voisit ajatella mitä suustasi päätelet.Lapset tulee rakkaudella tähän maailmaan eikä hetken huumasta.Ei vikiminen ole suomessa pakolista jos lapsia haluaa.Ei se sen onnelisemmaksi tee vaikka sä vihille olisit mennyt ennen kun lapsia ruvetaa harkitsemaan."taidat olla aika tikka piponen ja ehdoton"sillä ei pitkälle pötkitä tässä maailmassa"Turha sinun on pyhimystä näytellä näillä sivulla"elämää nähnyt ja kokenut.Ei elämä ruusulla tanssimista ole tikkuja sie pyllyyn saat tuolla ajatus tyylilläsi ei kukaan poika sua kauvaan kattele!!!!!!!!:)

Alkuperäinen kirjoittaja Voimassa toistaiseksi:
Avoliitto on voimassa "toistaiseksi". Avioliitto tarkoittaa, että sitoudutaan toisen kanssa elämiseen (toivottavasti) hyvin pitkäksi aikaa, jopa loppuelämäksi.

Vai voiko olla, että lapset ovat syy yhdessäpysymiseen ap:n kohdalla? Ellei avioliitosta voi edes keskustella? Mitä sitten kun lapset lentävät pesästä? Haluaako mies pitää takaportin auki, että viimeistään silloin on kaikesta vapaa? Onko oma puoliso siinä vierellä "ihan mukiinmenevä", mutta jospa joskus joku parempi löytyiskin..?

Avoliitto ei ole enää silloin voimssa jos(miespuolinen)on jo kauvan jatkanut pelleilyä toisen tunteella eikä ota mitään kontktia puolisoon.Lapset voivat vain pahoin semmoisessa liitossa jossa ei rakkautta ja huolenpitoa ole ollenkaan.;=)

Alkuperäinen kirjoittaja pit.:
Ei täällä mielestäni kukaan ole erosta puhunut. Edelleen ihmettelen, että kyetään tekemään niin suuri päätös, kuin lasten hankkiminen ( vai onko niitä vain tulla tupsahtanut..), mutta naimisiinmeno osoittautuu aivan ylivoimaiseksi. Tai edes siitä keskusteleminen, ajallaan.

Kyllä minulle tulee väistämättä mieleen, ettei sitten kuitenkaan olla aivan varmoja, että kyseessä on ihminen jonka kanssa haluaa sitoutua pohjamutia myöten..pidetään ns takaporttia auki, varmuuden vuoksi.
Ei kukaan halua elämmänsa mitään takaportteja vaan sitomusta turha tuommoisia on edes ajatella kaikki ihmiset tekee juurin kun parhaaksi tuntee ja paremmaksi kokee sen ,siinä voi olla vaikka minkalaisia syitä esim. vaikea ero ,kuolema jne.. kaikki taplaa omalla tyylillä tätä elämää:)

Yhteistyössä