sekään avoliitto ole, vaikka onhan siitä helppo erota, mutta entäs jos toinen kuolee, ajatellaan vaikka mies, jonka nimissä on asunto, niin avovaimo joutuu siitä ulos, jos yhteisiä lapsia ei satu olemaan ja mitään ei silloin myöskään peri, sillä miehen sukulaiset perii kaiken, mikä on miehen ...ja onhan sekin vaara, että riitautuu omien lastensa kanssa, sillä avoleskellä ei ole sitä asumisoikeutta puolison kuoleman jälkeen, vaikka olisikin rahojaa asuntoon pannut, muttei välttämättä ole kaikki kuitteja tallessa. Asia erikseen onkin sitten nämä uusio-avoliittolaiset, jos esim, minä menisin naimisiin avomieheni kanssa, meidän olisi tehtävä tiukka avioehto, ettei mene puurot ja vellit sekaisin, koska kummallakin on omaa omaisuutta ja omia lapsia..ja sitten se asumisoikeus, minä lekottaisin täällä asua, vaikka miehen lapset omistaisivat talon, olisin siis rasite...siinä tapauksessa, ettei minulla olisi omistusasuntoa muualla...ja jos lapset olisi vielä alaikäisiä, niin siinä vasta rumba tulisi, kun miehen lasten äiti olisi lastensa holhooja..että kannattaa miettiä kaikki...mikään ei ole koskaan yksikertaista! Ei sekään, jos toinen puoliso kuolee kesken avioeroprosessin...sopikaa eronhakemisen jälkeen ositus, välittömästi, ettei syliin tipahda sellaista omaisuutta, mitä ette missään tapauksessa halua.