Voiko tälläisiä naisia olla? ( miehen ex)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyksä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyksä

Vieras
Tausta tietoja: Minulla ja miehelläni on yhteinen lapsi, miehellä on edellisestä avioliitosta kaksi lasta joista maksaa elatusmaksuja 700e/kk.
Hänen ex vaimo on kovapalkkaisessa työssä ja hän on aina haukkunut minua koska teen matalapalkkaista työtä. Olen hänen mielestä roskasakkia.

Minulla on paljon varallisuutta (perintö) ja asumme omakotitalossa jonka omistan. Nämä seikat mahdollistavat sen, että voin tehdä työtä jota rakastan osa-aikaisena. Palkkani on 1400e kuussa bruttona. Emme ole koskaan miehen exälle kertoneet varallisuudesta koska hänelle se ei kuulu.

Pitkän kinumisen jälkeen suostuin tapaamaan miehen exän, hän halusi tavata ihmisen joka viettää aikaa lastensa kanssa (lapset eivät ole koskaan olleet meillä kotona).

No riemuhan repesi, kun hän tuli meille ja tajusi etten ole tyhjätasku. Nyt hän on raivona ettei mies maksa enenpää elareita, kerta minulla on niin paljon rahaa. On värin että hänen pitää kituutta ja meidän ei tarvitse.

Mitä helvetti liikkuu ihmisen päässä joka kuvittelee minun rahojen olevan hänen?
Nyt hän kiristää lasten tapaamisilla, jos ei makseta enenmmän ei mieheni saa tavata heitä.

Lastenvalvojalle, mars. Sinne selvittämään koko sotku porukalla ja luulen sen kääntyvän teidän eduksi.
Eihän sun varallisuus ja tulot voi vaikuttaa miehen elatusmaksuihin, joka on jo noinkin korkea?

no siis jos miehellä on tapaamisoikeus niin hänellä on oikeus nähä lapsia, vaikka sitten viranomaisten avulla. mitä niiden sopimuksessa lukee? jos on joka toinen viikonloppu niin hän hakee niitä silloin.

ja sun mies on siihen suostunut. ei oo vissiin ennen kiinnostunut taistella lasten puolesta kunnes nyt kun ex vaatii rahaa. sun mies maksaa ihan kivat elarit, että jotain hyvää sopassa.

ja sun mies on siihen suostunut. ei oo vissiin ennen kiinnostunut taistella lasten puolesta kunnes nyt kun ex vaatii rahaa. sun mies maksaa ihan kivat elarit, että jotain hyvää sopassa.

Kuule se, että yrittää sopia asiat rauhallisesti jotta lasten ei tarvitsisi olla riidan keskellä ei tarkoita ettei kiinnosta taistella. Se tarkoittaa, että yrittää säästää lapset aikuisten riidoilta. Kaikki eivät halua käyttää lapsia aseena, kaikki eivät halua raahata lapsia oikeuteen.

Alkuperäinen kirjoittaja nyksä;29054773:
Niitä ei ole millään paperilla koska tämä nainen ei ole suostunut tulemaan lastenvalvojalle sovittuihin tapaamisiin. Hän on tähän menessä määrännyt millon lapset näkevät isäänsä.

No mitä mies on mieltä tästä, eikö häntä yhtään suututa omasta tai sinun puolesta? Sano, että hänen pitää vaatia, että asiat järjestetään ihan virallisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja nyksä;29054792:
Kuule se, että yrittää sopia asiat rauhallisesti jotta lasten ei tarvitsisi olla riidan keskellä ei tarkoita ettei kiinnosta taistella. Se tarkoittaa, että yrittää säästää lapset aikuisten riidoilta. Kaikki eivät halua käyttää lapsia aseena, kaikki eivät halua raahata lapsia oikeuteen.

Ei lasten edessä tarvitse riidellä, kyllä ne "riitelyt" voidaan hoitaa ihan asianmukaisessa yhteydessä. Eikä lapsia tarvi käyttää aseena, jos niitä haluaa nähdä ja saada kotiinsa jne.

minkäikäisistä lapsista puhutaan? ja onko niillä yhteishuoltajuus? kyllä mä edelleen oon sitä mieltä että mies keksii keinon nähdä lapsia jos vaan haluaa yrittää. mitä ne lapset sitten mahtaa tuumia vuosien päästä kun isi asuu siinä hienossa talossa uuden perheensä kanssa ja äiti ehkä "aivopessyt" ettei isiä nyt kiinnosta. niitä perhesuhteita kannattaa luoda kun vielä lapset ovat pieniä eikä katkeria.

minkäikäisistä lapsista puhutaan? ja onko niillä yhteishuoltajuus? kyllä mä edelleen oon sitä mieltä että mies keksii keinon nähdä lapsia jos vaan haluaa yrittää. mitä ne lapset sitten mahtaa tuumia vuosien päästä kun isi asuu siinä hienossa talossa uuden perheensä kanssa ja äiti ehkä "aivopessyt" ettei isiä nyt kiinnosta. niitä perhesuhteita kannattaa luoda kun vielä lapset ovat pieniä eikä katkeria.

Kyllä se nyt on vaan niin, ettei miehen pitäisi joutua taistelemaan siitä, että haluaa nähdä lapsia. Kuten ei äidinkään. Yllättävän suurta valtaa voi ex-vaimo pahimmillaan käyttää lasten kautta. Sivusta olen seurannut niin pöyristyttäviä juttuja, että ei voisi uskoa todeksi. Harva jaksaa vuosia taistella moista tyrannimeininkiä vastaan, kun kuitenkin suurimman taakan kantavat lapset exän manipuloinnin kautta. Ihmiset ovat oikeasti ihan kauheita. Sekä miehet ja naiset!

Sulla ei nähtävästi ole käsitystä millasta on erota "sekopäästä". Mun ex-vaimo hakuu minua lapsille mulkuksi, kusipääksi, väittää etten rakasta lapsiani jne. jne. Tätä tapahtuu aina jos en hypi hänen pillin mukaan. Pakko on hyppiä muuten lapset joutuvat kuuntelemaan valheita minusta. Ei mikään oikeus voi pakottaa toista käyttäytymään asiallisesti. Tosiasia on ettei miehillä ole oikeuksia lapsiinsa.

Miltä susta tuntuisi jos sun pitäisi TAISTELLA jotta näät omia lapsiasi tai maksaa rahaa jotta näät heidät? Kuulostaa hyvin omituiselta sinun maailmasi. Toivottavasti sun ukkos ei ota susta koskaan eroa, taidat olla ihminen joka laittaa toisen kärsimään jos et saa tahtoa läpi.

mun ero lasten isästä oli suht siisti ja osataan nyt 10v jälkeen sopimaan lasten asioista. yleensä ex mies itse sopii lasten kanssa milloin ne näkee. toimii erinomaisesti. tiedän lähipiiristäni montakin tapausta kun nainen rajoittaa ja mies alistuu, taistelematta. tyytymättömiä ollaan mutta mitään ei tehdä. jotkut miehet ei vaan tunnu tajuavan että niilläkin on oikeuksia. tai sitten niitä ei tosi asiassa kiinnosta, syyttää vaan sitä naista joka on niin ilkeä.

ja joo. ei se aina näin ole. piis.

Sulla ei nähtävästi ole käsitystä millasta on erota "sekopäästä". Mun ex-vaimo hakuu minua lapsille mulkuksi, kusipääksi, väittää etten rakasta lapsiani jne. jne. Tätä tapahtuu aina jos en hypi hänen pillin mukaan. Pakko on hyppiä muuten lapset joutuvat kuuntelemaan valheita minusta. Ei mikään oikeus voi pakottaa toista käyttäytymään asiallisesti. Tosiasia on ettei miehillä ole oikeuksia lapsiinsa.

Kyllä ne miehetkin kuule osaa ihan saman pelin! Itse saan jatkuvasti olla altavastaajan asemassa.

meillä on jo sovittu asiat jos mies musta eroaa. lapset puoliks tai oikeestaan varmaan enemmän miehelle. kai mä sitten joudun kaivaa lompakkoa ja maksaa elareita. mulla on työ joka estää mun mahdollisuutta pitää lapset joka päivä mun luo. onneks pystyn luottaa siihen että mies osaa huolehtia lapsista yhtä hyvin kuin minäkin.

Kyllä se nyt on vaan niin, ettei miehen pitäisi joutua taistelemaan siitä, että haluaa nähdä lapsia. Kuten ei äidinkään. Yllättävän suurta valtaa voi ex-vaimo pahimmillaan käyttää lasten kautta. Sivusta olen seurannut niin pöyristyttäviä juttuja, että ei voisi uskoa todeksi. Harva jaksaa vuosia taistella moista tyrannimeininkiä vastaan, kun kuitenkin suurimman taakan kantavat lapset exän manipuloinnin kautta. Ihmiset ovat oikeasti ihan kauheita. Sekä miehet ja naiset!

Ei pitäisi joutua, totta. Mutta ap:n kaltaisessa tapauksessa, kun siihen tilanteeseen joutuu, on vaan taisteltava, että asiaan saa muutoksen.

ja koska nyt poikkasin aiheesta ja se oli pahapaha niin siirrytään siihen oikaan pulmaan. rahaan. jos ex haluaa lisää rahaa niin sopikaa asiat lastenvalvojalla tai jossain. ne voi laskea lasten tarpeet ja miehen osuutta. ja hoidatkaa se tapaamisjuttu samalla. lopetan nyt!

tsemppiä ap!

Ei pitäisi joutua, totta. Mutta ap:n kaltaisessa tapauksessa, kun siihen tilanteeseen joutuu, on vaan taisteltava, että asiaan saa muutoksen.

Joo joo, mutta ymmärrän senkin, että kaikki ihmiset eivät ole taistelijoita. Turha sitä on joka tilanteessa "lapsista luopujaa" syyttää, että ei varmaan tarpeeksi kiinnosta. Ihmiset ovat erilaisia ja toiset alistuvat vallankäyttöön toisia helpommin. Tää palsta on vaan niin kova tuomitsemaan suoralta kädeltä mitättömien taustatietojen perusteella. Se alkoi ärsyttämään. Jos monet miehet alistuvat ex-vaimon oikkuihin, niin löytyy niitä runsain mitoin naisia, jotka alistuvat miehen manipulointiin ja suoranaiseen väkivaltaan. Valitettavasti emme asu ihannemaailmassa, mutta vois sitä sitä antaa ymmärrystä ja tukea toisille eikä saman tien tuomita, että mitäs oot niin vätys.

Yhteistyössä