Voiko tämmönen ero olla naiselle ok?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Meiju_mut_ei_Suvas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Meiju_mut_ei_Suvas

Vieras
Mun kaverin avioliitto kariutui vuosi sitten. Pariskunta meni naimisiin 7 vuotta sitten lyhyehkön tuntemisen jälkeen (joulukuussa tapas, häät oli heinäkuussa). Mies oli tuolloin 24v ja nainen 32v. Kaksi lasta tehtiin melko pian, lapset nyt 5 ja 3. Poika ja tyttö. No nyt mies on siis jotain vähän yli 30v ja nainen jo melkein 40v. Ukko sitten jätti, tarkkoja detaljeja en tiedä, mutta "sovussa erottiin". Mies muutti kaksi viikkoa eron jälkeen 20v naisen luo asumaan. He menivät sitten naimisiin kesän alussa.

Voiko tämmönen juttu olla naisen kannalta ok? Tai tietysti se voi olla, mutta luulisin että aika helkkarin harvoin. Mies ja nainen eivät oikein koskaan riidelleet, ainakin mies oli kaverilleen sanonut, että "Ei me riidellä koskaan, ei olla sen tyyppisiä. Mun kanssa ei voi riidellä koska en suutu koskaan."

Että semmosta. Kannattasko välillä riidellä...

Olen eronnut aikoinaan miehestä, jonka kanssa sai riidellä sydämensä kyllyydestä. Eron jälkeen mua ei kyllä liikuttanut yhtään kenenkä luokse muutti tai milloin meni naimisiin, koska mulla ei ollut enää lämpöisiä tunteita siihen suuntaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;26958919:
Olen eronnut aikoinaan miehestä, jonka kanssa sai riidellä sydämensä kyllyydestä. Eron jälkeen mua ei kyllä liikuttanut yhtään kenenkä luokse muutti tai milloin meni naimisiin, koska mulla ei ollut enää lämpöisiä tunteita siihen suuntaan.

ELi tämä mies teki hienosti, koska lähti lätkimään, koska oli kenties aistimassa, että eka riita tulossa. No joo, kyllä sitä 40v yh-äidin on helppo löytää hyvää miesseuraa. Kokemusta on :(

No jos heillä ei ole ollut riitoja niin ehkä se kertoo osaltaan siitä, että se toinen on ollut jo niin yhdentekevä tyyppi että ei ole jaksanut kiinnostaa sen vertaa, että olisi vaivautunut riitelemään. Yleensä kun riidan tarkoitus ainakin meillä on purkaa pahaa oloa ja kertoa toiselle missä mättää JOTTA SUHDE VOISI KEHITTYÄ ja jatkua onnellisena.

Että jos sitä on vaan molemminpuolin todettu että ei ole enää tunteita, on kasvettu erilleen ja muututtu kaverillisiksi ilman intohimoa ja riitoja niin kai se voi olla ok.

Alkuperäinen kirjoittaja ärsypilämi;26958930:
Minusta riitelemättömyys ei tainnut olla tuossa se pääsyy...

Mies tapasi tämän nuoren naisen vasta kun "suhde oli jo kuollut". Näin hän on kertonut. Sitä en tiedä, että kuinka kauan se oli kuollut.

Meillä on tulossa tuollainen ero... Paitsi ettei ole ikäeroa, ollaan molemmat kohta 30-vuotiaita. Erona vaan se, että minä taidan olla se, jolla kohta on toinen...

Kyllä me ollaan ihan sujut asian kanssa. Ei me olla riidelty enää vuosiin, kun ei meillä ole mitään parisuhdettakaan ollut enää.

No jos heillä ei ole ollut riitoja niin ehkä se kertoo osaltaan siitä, että se toinen on ollut jo niin yhdentekevä tyyppi että ei ole jaksanut kiinnostaa sen vertaa, että olisi vaivautunut riitelemään. Yleensä kun riidan tarkoitus ainakin meillä on purkaa pahaa oloa ja kertoa toiselle missä mättää JOTTA SUHDE VOISI KEHITTYÄ ja jatkua onnellisena.

Että jos sitä on vaan molemminpuolin todettu että ei ole enää tunteita, on kasvettu erilleen ja muututtu kaverillisiksi ilman intohimoa ja riitoja niin kai se voi olla ok.

Näin se tuskin meni. Nainen on kyllä sellainen hiljainen, mutta varmaan olis toivonut mieheltä isompaa panosta kotitöiden suhteen. Ukko oli/on yrittäjä, mutta tekee töitä aika vaihtelevasti. Usein on pitkäänkin vapaalla. Eli ei ole sellainen perusyrittäjämies, joka antaa kaiken sille yritykselle. Pikemminkin sellainen joka hakee leivän perheelle, mutta ei tavoittele kuuta taivaalta. Nainen on ammatiltaan luokanopettaja.

Mekään ei riidellä koskaan, mentiin aika nopeasti naimisiin ja mun mies on mua nuorempi... Pitääks nyt alkaa riitelemään ettei se vaan jätä mua jonkun nuoremman takia?
Ja jos sen mielestä meillä ei ois enää kivaa ja löytäis onnensa jonkun muun kanssa niin kai se mulle sit ois ihan ok.

Mekään ei riidellä koskaan, mentiin aika nopeasti naimisiin ja mun mies on mua nuorempi... Pitääks nyt alkaa riitelemään ettei se vaan jätä mua jonkun nuoremman takia?
Ja jos sen mielestä meillä ei ois enää kivaa ja löytäis onnensa jonkun muun kanssa niin kai se mulle sit ois ihan ok.

Kuinka paljon nuorempi ja kuinka pitkään olette olleet yhdessä? Ja onko miehellä naistenmiehen menneisyys? Tällä kyseenomaisella tapauksella on, ainakin "kohtuullinen" sellainen. Ei kuitenkaan ole suhteiden aikana pettänyt, käsittääkseni, mutta sinkkuaikoina ollut kosolti vientiä.

[QUOTE="Timo";26958987]Yleensä se on sujut asian kanssa joka lähtee.[/QUOTE]

Niin, ehkä se osittain on tottakin. Itse asiassa kyllä mun mies oli ensimmäisenä lähdössä, minä vaan olin samaa mieltä... Onko muiden mielestä tosiaan mahdotonta erota yhteisymmärryksessä??

[QUOTE="ap";26959001]Kuinka paljon nuorempi ja kuinka pitkään olette olleet yhdessä? Ja onko miehellä naistenmiehen menneisyys? Tällä kyseenomaisella tapauksella on, ainakin "kohtuullinen" sellainen. Ei kuitenkaan ole suhteiden aikana pettänyt, käsittääkseni, mutta sinkkuaikoina ollut kosolti vientiä.[/QUOTE]

4 vuotta nuorempi ja yli 7 vuotta ollaan oltu yhdessä. En mä niin tarkkaan miehen entisistä naisista tiedä, ei kuulu mulle eikä edes kiinnosta, mutta sen käsityksen olen saanut ettei niitä ihan mahdotonta määrää ole ja minä oon kuulemma eka jonka on edes vanhemmilleen esitellyt.

Mietin vähän samaa.
Meillä tosin kyllä väliin riidelläänkin ja ikäerokin suurempi...

:)

[QUOTE="Ilona";26959106]Miksi pitäisi löytää uusi mies? Mä en tajua tuollaista kun ei osata olla yksin vaan aina pitäisi olla mies.[/QUOTE]

Ei tarvikkaan mutta moni kyllä haluais. Yhtä hyvinhän sitä voi sanoo, ettei kenenkään tartte koskaan löytää ketään. Mutta jokku haluaa löytää. Että älä viitti urputtaa.

Yhteistyössä