Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Voisin kuvitella, että suhteessa, jossa toinen muuttuu paljon, voi tulla vaikeuksia. Jos vaikka kahdesta uskonnottomasta toinen tulee uskoon, kun on oltu jo vuosia suhteessa tai uskovista toinen menettää uskonsa, se voisi olla vaikeaa puolin ja toisin.
Alkuasetelma tosiaan kertoo jo paljon, ja muutos mihin suuntaan tahansa on vaikea. Mutta jo alkuun, jos jompikumpi on katsomuksessaan fanaattinen, niin ei kai se voi toimia. Musta kun tuntuu, että tosiateisit halveksuvat uskovaisia ja tosiuskovaiset ateisteja. Suvaitsevaisuus on jossain seillä välimaastossa. Esim. tapakristityissä ja uskonnottomissa.
Tai sitten se halveksunta on reaktio yksilöllisesti henkilön käyttäytymiseen liittyen, jolloin käytetään viittauksia nimenomaan joko ateisimiin / uskontoon, vaikka muuten ei yleisellä tasolla tuomitsisikaan ketään sen perusteella. Koska molemmissa leireissä on musta-valkoisuutta.
Tulipa muuten mieleen että "pakanat", esim. luonnonuskontoihin uskovat monasti yrittävät eriyttää itseään niin yleisten uskontojen piiristä kuin ateismistä, mutta oman näkemykseni mukaan jos uskot mihin vaan, vaikka siihen että kivissä asuu jonkinlainen energia / henkiolento jota on syytä kunnioittaa / palvoa jotenkin, se on uskonto. Esimerkki oli hatusta vedetty, mutta nähdäkseni ihan validi ajatuksen tasolla.
Alkuperäinen kirjoittaja .....:Ystäväni alkoi seurustella helluntailaisen miehen kanssa ja ei heillä ainanaan suhde olisi jatkunut ellei ystäväni olisi kääntynyt hellariksi. Ei-uskovat kun ovat hellareiden mielestä saatanasta, vaikka arvot miten olisivatkin kohdallaan. Tämä on jotenkin vaan niin hassua, mutta olen tullut siihen tulokseen,että minä kyllä ei-uskovana pystyisin olemaan uskovan kanssa, mutta uskovat eivät minun kanssani![]()
Ihan totta, onhan pakanakin uskovainen.
Mutta tuohon ekaan asiaan, kyllä mun mielestä hyvin usein halveksutaan suuntaan tai toiseen ihan tuntematta henkilöä, vain sen aatteen perusteella, ja oman aatteen. Pääsisikö tässä tilanteessa edes syntymään parisuhdetta? Täytyy olla kyllä aika avara mieli, jos pystyy rakastumaan ihmiseen, jolla on täysin eri maailmankatsomus - mulle tekee ihmissuhteissa tiukkaa jo eri puoluekanta.![]()
Vähän meni vuodatukseksi, mutta olkoon nyt niin![]()
Kai se vähän riippuu. Mä tiedän yhden pariskunnan joka oli yhdessä 49 vuotta![]()
Kyllä minusta uskovaisen ja ateistin parisuhde voi olla onnistunut ja kestää. Uskon, että kestää paremmin, kuin kahden ateistin.Minä itse kuulun kirkkoon, mutta siinäpä se...