Voiko ystävyssuhteen päättymistä surra?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tinkku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tinkku"

Vieras
Menetin tänään parhaan ystäväni, olen jo pidemmän aikaa huomannut ettei kyseinen ihminen enää halua olla kanssani tekemisissä niin paljoa kuin ennen. Tänään kuitenkin sain viestin, että hän ei halua enää olla kaverini ja ei enää jaksa mua. Ystävääni tämä ei tunnu haittaavan, mutta itse olen itkenyt koko päivän ja tämä jopa tuntuu pahemmalle kuin ero poikaystävästäni. Tämä ihminen oli monta vuotta paras ystäväni ja todella tärkeä mulle. Voiko ystävyyden päättyminen tuntua näin pahalle ja onko sitä oikeutta surra vai pitäisikö kaikin keinoin vain yrittää unohtaa..

Miksei voisi surra? Outoa minusta olisi, jos EI surisi, etenkin, jos ei olisi halunnut välien katkeavan. Ihan minkä tahansa läheisen ihmissuhteen menettäminen (oli se sitten kuoleman tai eron/välirikon kautta) sattuu ja sitä saattaa surra ja ikävöidä vuosiakin. Sun kannattaisi kyllä mielestäni vielä jutella tämän ystävän kanssa ja selvittää, mistä on kyse. Onko hän suuttunut joistain tekemisistäsi tms.

4l9wl83ze2p.png

Miksei voisi surra? Outoa minusta olisi, jos EI surisi, etenkin, jos ei olisi halunnut välien katkeavan. Ihan minkä tahansa läheisen ihmissuhteen menettäminen (oli se sitten kuoleman tai eron/välirikon kautta) sattuu ja sitä saattaa surra ja ikävöidä vuosiakin. Sun kannattaisi kyllä mielestäni vielä jutella tämän ystävän kanssa ja selvittää, mistä on kyse. Onko hän suuttunut joistain tekemisistäsi tms.

Hän ei enää kuulemma pitänyt minusta ihmisenä, joten en usko että selvittely auttaa:(

Minäkin olen surrut ystävyyssuhteen päättymistä, vaikka itse olin ehkä enemmän se, joka ei halunnut enää jatkaa. Olen muistellut paljon ystävyyden hyviä aikoja. Kyseessä oli aluksi ihan "jalat alta" -tilanne eli olimme ihan hurmaantuneita toisiimme ja puhuimme puhelimessa tuntikausia. Ystävyyttä kesti useita vuosia, mutta sitten loppuvaiheessa melkein joka kerta tuli jotain sanaharkkaa. Erimielisyydet tuntuivat siltä, ettei niistä voinut päästä yli, kun kumpikaan ei enää halunnut muuttaa omaa kantaansa. Jaksamista suruun!

[QUOTE="tinkku";30751330]Hän ei enää kuulemma pitänyt minusta ihmisenä, joten en usko että selvittely auttaa:([/QUOTE]

Tää ihminen oli vuosia sun paras ystävä ja yhtäkkiä ilmoittaa että ei pidä susta ihmisenä eikä halua olla tekemisissä? Anteeksi nyt mutta kuulostaa todella omituiselta.

Yhteistyössä