Apua, meidän yt-neuvottelut päättyivät ja tulos julkaistaan klo 10.30 koko porukalle. Nyt luottamusmes, ennen päätöksiä, oli käynyt sanomassa, että muistakaa takaisinottovelvollisuus, jos henkilökuntaa yht´äkkiä tarvitaankin lisää. Siis työnantajalla on tuotannollisista ja taloudellisista syistä irtisanotun takaisinottovelvollisuus tietyn ajan, jos väkeä palkataan lisää, mutta voiko työntekijä itse kieltäytyä tässä tilanteessa työstä ja miten se vaikuttaa? Itse aion nimittäin hakeutua opiskelemaan, mutta joudun ilmeisesti joulukuun ajan olemaan työttömänä. Voinko siis kieltäytyä palaamasta työhön, koska kuitenkin samantien irtisanoisin itseni ja lähtisin vuodenvaihteessa pois?