voikohan tuollasta valkosuklaakakkua tehä ilman liivatetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
höh.. Näyttää niin herkulliselta, mutta se liivate vaan ällöttää

Älä mieti turhia. Varmasti suustasi on mennyt alas epämääräisempiäkin juttuja kun et vaan tiedä siitä mitään =) Vai oletko koskaan syönnyt jauhelihaa? ;)

Alkuperäinen kirjoittaja liivate:

Älä mieti turhia. Varmasti suustasi on mennyt alas epämääräisempiäkin juttuja kun et vaan tiedä siitä mitään =) Vai oletko koskaan syönnyt jauhelihaa? ;)

Sunki ruokaan siis saa murskata vaikk pässinkiveksiä eikä se haittaa sua ku et ajattele turhia...

Alkuperäinen kirjoittaja V:

Mikä siinä ällöttää? Vai ootko kasvissyöjä? Tehdään siasta.

No tee isoihin muffinsivuokiin tai kuppeihin, ja tarjoa sellaisinaan =)

en oo kasvissyöjä, mutta viimeksi kun söin tuollaista kakkua, niin siinä sitä syödessäni piti miehen kysyä veljeltään mistä se liivate on tehty. Tiesin sen kyllä aiemminkin, mutta haluaako sitä kesken jotai kakkua syödessä tietää, että liivate on tehty jostai sian nahasta? :D

Ap:lle;

Kyllä voit tehdä ilman liivatetta! Suklaata tulee sen verran runsaasti että se pitää kakun kasassa, itsekin teen usein niin. Annat kakun jähmettyä yön yli jääkaapissa! Ja muista vatkata kerma kunnon vaahdoksi! Leipomisen iloa :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja liivate:

Sunki ruokaan siis saa murskata vaikk pässinkiveksiä eikä se haittaa sua ku et ajattele turhia...

Juuri niin. Valitettavasti olen nähnyt mitä jauheliha voi sisältää ja vaikkapa makkarat. Silti pystyn syömään niitä ihan hyvin, ei hätää. Ja toisaalta olen asunut sen verran pitkiä aikoja tuolla aasiassa että väkisinkin oli vaan opeteltava olemaan miettimättä sitä mitä syö. Muuten olis kuollut nälkään. Jos ruoka maistuu hyvältä ja siitä ei tule kipeäksi niin miksi miettiä sen enempää? Koiranliha on ainoa joka kuvotti jo ajatuksena mutta koska olin vieraana hienoissa juhlissa, en voinnut kieltäytyä. Se olisi tulkittu todella epäkohteliaaksi, koska koiranliha oli tuolla alueella kallista, juhlaruokaa. Maassa mennään maan tavalla.

toi jossain määrin kyllä pystyy korvaamaan. Moni on vegaani ja liivatehan tehdään sianlihasta, joten on niitä keinoja.
Siellä kinuskikissan sivuilla se itse ilmoittaa jostain agar-agar jauheesta, myy apteekit.
Sitten vegaaneille on niitä kauppoja, helsingin seudulla ekolo, ruohonjuuri ym.
googleta niin löydät varmaan keinot.

Mun kaveri tekee tollasia juustokakkuja ilman liivatte vaiks ohjeessa onkin liivate mainittu. Hän pakastaa juustokaukun ja ottaa sen pehmeneen jääkaappiin. Ihan hyvää on ollut eikä ees oo huomannut mitään eroo liivatteella hyydytettyyn kakkuun.

Yhteistyössä