1
10 kk
Vieras
Alan olla ihan lopussa. Jonkinlainen eroahdistus alkoi vauvan ollessa 8 kk. Välillä se lieveni, mutta on nyt vauvan täytettyä 10 kk paisunut ihan valtaviin mittoihin. Kun olemme kahdestaan kotona, vauva roikkuu minussa koko ajan. Hän ei ole lainkaan kiinnostunut tutkimaan paikkoja jne. vaan haluaa vain syliin, jossa on kuitenkin myös ahdistunut. Jos mies on kotona, vauva ei käyttäydy häntä kohtaan näin, mutta jos olen näköpiirissä, haluaa ehdottomasti minun luokseni.
Kuinka kauan tällaista oikein voi kestää ja mitä on tehtävissä? Muutimme hiljattain, mutta voiko vauva reagoida muutokseen viikkoja?
Täytyy sanoa, että voimia ei vain ole. Kaipaan omaa aikaa, edes hetken. Yöt ovat vaikeita myös. Eikä niihinkään löydy selitystä. Olen joutunut ottamaan vauvan viereen, jossa ei koskaan ennen ole edes halunnut nukkua.
Kuinka kauan tällaista oikein voi kestää ja mitä on tehtävissä? Muutimme hiljattain, mutta voiko vauva reagoida muutokseen viikkoja?
Täytyy sanoa, että voimia ei vain ole. Kaipaan omaa aikaa, edes hetken. Yöt ovat vaikeita myös. Eikä niihinkään löydy selitystä. Olen joutunut ottamaan vauvan viereen, jossa ei koskaan ennen ole edes halunnut nukkua.