Voimat loppuu velkojen kanssa. Kyllä ihminen voi sitten olla tyhmä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "uupunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"uupunut"

Vieras
Me olemme ylivelkaantuneita. Lainaa on monesta eri paikasta ja myös pikavippejä. Pitkään olemme sitkutelleet ja saaneet kaikki aina maksettua (ja sitten on taas joutunut ottamaan uutta lainaa). Nyt alkaa kuitenkin usko ja voimat loppua. Jos menee luottotiedot, niin menee myös minulta työ, koska työskentelen itse rahoitusalalla. Eikö olekin mahtavaa. Myönnän ihmisille asuntolainoja ja samalla olen itse ihan täydellisessä solmussa rahojen kanssa. Ainoa pelastus olisi yhdistäminen yhdeksi lainaksi, mutta meillä ei ole vakuutta/takaajia. Saa nauraa, pilkata ja viisastella. Näin hassusti on joillain ihmisillä asiat!

Etkö ole kuitenkin iloinen että kokoomus pelasti suomalaisten työpaikat lahjoittamalla kreikkaan, irlantiin, espanjaan ja ens viikolla kyprokselle miljardeja? Päälle vielä nämä niin sanotut vipurahastot joista tulee rapiat 13Miljardia lisää velkaa. ?

[QUOTE="vieras";27884754]Mihin raha on mennyt? voisiko jotain omaisuudesta myydä, ihan mitä vaan mistä rahaa irtoaisi? Entä asunto, onko oma...myyntiin?[/QUOTE]

Oma on, mutta niin velkainen ettei vapaata vakuutta ole ottaa lisää lainaa. Asunnon myyminen ei ratkaise mitään, koska saman verran joutuisimme maksamaan vuokraa.

Siis häh, sö olet pankkialan ihmisiä ja niin uskomattoman typerä, että otat pikavippejä? Nyt velkaneuvojalle aika, sieltä saa järkevämmän suunnitelman kuin uusien pikkavippien ottaminen vanhojen lainojen maksamiseksi.

• Tykkää
Reactions: rops
[QUOTE="uupunut";27884763]Kulutustottumukset eivät ole kohdanneet tuojen kanssa. Pari äitiyslomaa ja hoitovapaanpätkää ovat sotkeneet taloutta jne jne.[/QUOTE]

Selityksen makua. Tulojen mukaan tuhlataan.

[QUOTE="uupunut";27884763]Kulutustottumukset eivät ole kohdanneet tuojen kanssa. Pari äitiyslomaa ja hoitovapaanpätkää ovat sotkeneet taloutta jne jne.[/QUOTE]

Mä ymmärrän kyllä, että on vaikeaa luopua elintasosta mihin on tottunut, itse olen juuri samassa tilanteessa. Mutta mä olen sen verran fiksu, että mä luovun siitä hammasta purren enkä ota lainaa. Kuinka typerä ihminen voi oikeasti olla, että ottaa lainaa kulutushyödykkeisiin, saati sitten pikavippejä?

Onko joku oikeasti niin pihalla maaiomamenosta varsinkin suomen menoista että ei ymmärrä jonkun menettäneen luottotietonsa? Missä helvetin tynnyrissä te oikein olette, huhuu...!!!!???

Typerä juurikin! En ole muuta väittänytkään! Elämä pääkaupunkiseudulla on kallista ja kulutushoukutukset isot. Kun saisi käännettyä aikaa takaisin, niin tekisin sen heti.

Varaa nyt ensin aika sinne velkaneuvontaan, ne tietää miten voisi vakuudet löytyä lainojen yhdistämiseen. Jos teidän kunnassa saa sosiaalista luottoa?
Edellytyksen sen saamiseen teillä kuitenkin hyvät kun työpaikka löytyy, vielä.

Toiseksi, jos ei muu auta niin asunto myyntiin ja halvempaa tilalle.
Ei ole pätevä selitys että ei voi myydä kun vuokraa maksettaisiin saman verran. Asunto valitaan sen mukaan minkä verran on varaa maksaa vuokraa! Köyhällä ja velkaantuneella ei ole varaa hienostella, ne päivät oli ja meni.

• Tykkää
Reactions: Porho
Eipä siihen montaa virhettä tarvita,kun lirissä on.

Me otettiin tässä pienimuotoinen riski,joka todennäköisesti kuitenkin oli kannattava. Mutta voin helposti kuvitella miten kotiäitiys,masennus tms vie velkavankeuteen.

Tsemppiä hirmuisasti! Kyllä ne asiat siitä sutviutuvat.

[QUOTE="uupunut";27884826]Typerä juurikin! En ole muuta väittänytkään! Elämä pääkaupunkiseudulla on kallista ja kulutushoukutukset isot. Kun saisi käännettyä aikaa takaisin, niin tekisin sen heti.[/QUOTE]

Elämä pääkaupunkiseudulla on kallista, jos siihen ei ole varaa niin sitten etsitään parempipalkkaista työtä tai muutetaan muualle. Aivan naurettavaa itsehillinnän puutetta ja selkärangattomuuttaa syyttää alueen houkutuksia. Miten sä oot kuvitellut, että te maksatte joskus ne lainat pois kun ei riitä raha edes elämiseen? Luulis, että tuota työtä tekevä ihminen kun ymmärtää, että ne lainat pitää maksaa myös pois. Onko sulla jotain mielenterveysongelmia?

• Tykkää
Reactions: Phoebsi ja rops
[QUOTE="vieras";27884825]Onko joku oikeasti niin pihalla maaiomamenosta varsinkin suomen menoista että ei ymmärrä jonkun menettäneen luottotietonsa? Missä helvetin tynnyrissä te oikein olette, huhuu...!!!!???[/QUOTE]

Omassa lähipiirissä ei ole tuollaista, tiedän yhden jolla on maksuhäiriömerkintä/luottotiedot menneet ja tämäkin on tapahtunut jo vuosikausia sitten.

Ehkä tietyissä piireissä yleistä, kaikissa ei ja se ei todellakaan ole normaalia, saati hyväksyttävää ettei ihminen hallitse omaa talouttaan.

• Tykkää
[QUOTE="vieras";27884825]Onko joku oikeasti niin pihalla maaiomamenosta varsinkin suomen menoista että ei ymmärrä jonkun menettäneen luottotietonsa? Missä helvetin tynnyrissä te oikein olette, huhuu...!!!!???[/QUOTE]

Kyllä, on hyvin vaikeaa ymmärtää miksi joku on niin typerä, että menettää luottotietonsa, etenkin kun kyseinen ihminen on töissä, pankkialalla ja näin ollen mitä todennäköisesti jo teini-iän ohittanut, normaalilla älyllä varustettu ja koulutettu ihminen.

[QUOTE="mie";27884852]Eipä siihen montaa virhettä tarvita,kun lirissä on.

Me otettiin tässä pienimuotoinen riski,joka todennäköisesti kuitenkin oli kannattava. Mutta voin helposti kuvitella miten kotiäitiys,masennus tms vie velkavankeuteen.

Tsemppiä hirmuisasti! Kyllä ne asiat siitä sutviutuvat.[/QUOTE]

Sellaiseen virheen voisi ymmärtääkin, että on juuri otettu iso asuntolaina ja sitten tapahtuukin jotain yllättävää kunte työttömyys minkä takia ei pysty maksamaan lainaa. Noin voisi käydä melkein kenelle vain. Mutta ap on kyllä ihan omaa tyhmyyttään tehnyt monta isoa virhettä.

Mulla on itsellä nyt sellainen tilanne, että yhtään mihinkään ylimääräiseen ei ole rahaa. Kesällä olisi vaikka kuinka monta keikkaa, jonne haluaisin mennä. Ois kiva käydä kahvilassa kavereiden kanssa, pari leffaakin houkuttais ostaa. Mutta mulla ei tulis mieleenkään ottaa lainaa, että voisin tehdä noita asioita. Nyt ei niihin ole rahaa, mutta se on paska juttu ja sen kanssa on vain elettävä.

[QUOTE="vieras";27884871]Omassa lähipiirissä ei ole tuollaista, tiedän yhden jolla on maksuhäiriömerkintä/luottotiedot menneet ja tämäkin on tapahtunut jo vuosikausia sitten.

Ehkä tietyissä piireissä yleistä, kaikissa ei ja se ei todellakaan ole normaalia, saati hyväksyttävää ettei ihminen hallitse omaa talouttaan.[/QUOTE]

Kun tarkemmin sitä piiriä tutkii, voi yllättyä. Tuskin ap:n perhekään tästä tilanteesta yleisesti huutelee ja ulospäin kaikki näyttää normaalilta. Meillä on useampikin tuttu, joka elää ns. kädestä suuhun. Luottokortit on tapissaan kokoajan, ja kuukausitilillä lyhennetään luottovelkaa, että voidaan ostaa sillä ruokaa.
Eräs tuttavapariskunta on velkaantunut pahasti ostettuaan taidetta! Ja kaikki esimerkit ihan akateemisesti koulutettuja hyvin tienaavia ihmisiä.. Suurilla tuloilla suuret menot jne, eikä elintasosta ole helppo lähteä tinkimään.

En tietenkään ymmärrä miten ihminen on noin hölmö, mutta tässä ihan totuutena muistuttelin ettei ap. ihan ainoa ole.

voihan ap olla nuori (alle 30v) ja ehkä lapsuudenkotona on ollut aina paljon rahaa ja on saanut mallin siihen että kuluttaminen on kivaa ja muu ei ole niin kivaa.
Itse elänyt pitkälti suu säkkiä myöten mutta ei se ole vaikeaa jos on kasvanut tietyllä tapaa ja ei pidä kuluttamista onnelana, vaan surullisena asiana, joka tuhoaa pikkuhiljaa maapallon.

en pysty auttaa. kauhea tilanne, jos tuon takia menee työ. kyllähän virheitä pitäisi koulutetullekin ihmislle sallia. suutarin lapsilla ei ole kenkiä ja niin pois päin.

iso hali.

No niin, tulihan purettua mieltä ja saatua ansaitut hakut. Nyt pitää mennä nukkumaan, että jaksaa taas aamulla hymyillä tiskin takana ja naputella lainalaskelmia ihmisille.

[QUOTE="vieras";27884891]Sellaiseen virheen voisi ymmärtääkin, että on juuri otettu iso asuntolaina ja sitten tapahtuukin jotain yllättävää kunte työttömyys minkä takia ei pysty maksamaan lainaa. Noin voisi käydä melkein kenelle vain. Mutta ap on kyllä ihan omaa tyhmyyttään tehnyt monta isoa virhettä.[/QUOTE]

No ihan totta tuokin.
Sairastuminen lienee se tavallinen tarina. tahallaan velkaantuminen ja tavaran haaliminen velkarahalla= tyhmää.

• Tykkää
[QUOTE="hmmm";27884915]voihan ap olla nuori (alle 30v) ja ehkä lapsuudenkotona on ollut aina paljon rahaa ja on saanut mallin siihen että kuluttaminen on kivaa ja muu ei ole niin kivaa.
Itse elänyt pitkälti suu säkkiä myöten mutta ei se ole vaikeaa jos on kasvanut tietyllä tapaa ja ei pidä kuluttamista onnelana, vaan surullisena asiana, joka tuhoaa pikkuhiljaa maapallon.

en pysty auttaa. kauhea tilanne, jos tuon takia menee työ. kyllähän virheitä pitäisi koulutetullekin ihmislle sallia. suutarin lapsilla ei ole kenkiä ja niin pois päin.

iso hali.[/QUOTE]

Vanhempiakaan ei voi syyttää loputtomiin. Mun käsityksen mukaan pankissa lainoja antavat ihmiset ovat alalle kouluttautuneita. Jos vanhemmat ovat käyttäneet rahaa holtittomasti, niin viimeistään opiskellessa ap:lle olisi siis pitänyt selvitä muutama asia rahanarvosta ja -käytöstä.

Yhteistyössä