H
Harmailija
Vieras
Mulla on 3-vuotias lapsi päiväkodissa. Muutaman kuukauden ajan on hengannut sinne tulleen uuden lapsen kanssa, joka on jonkin kuukauden vanhempi kuin omani. Tämä lapsi ei selkeästi ole hyvää seuraa omalleni (kuulostaa ihan kauhealta näin kirjoitettuna). Sen jälkeen kun nämä kaksi ovat alkaneet leikkiä yhdessä oma lapseni on alkanut läpsimään muita, irvistelemään, leikkimään ampumisleikkejä ja vastailemaan todella rumasti aikuisille. Myös hoitajilta on tullut palautetta tästä rumasti sanomisesta. Aina kun kysyn miksi teit näin, vastaus on että "Kallekin" tekee noin.
Kesäloman aikana ollaan saatu kitkettyä nämä ikävät tavat lähes kokonaan pois. Nyt arveluttaa kun hoito taas kohta alkaa, että muuttuuko käytös taas huonoksi. Olenkin miettinyt voinko sanoa hoitajille että en halua oman lapseni leikkivän tämän toisen lapsen kanssa? Vai nauravatko ne mulle päin naamaa? Toivon että tämä hitusen vanhempi lapsi siirtyy toiseen ryhmään, koska on sen verran isompi kuitenkin. Sen tiedän varmaksi että omani pysyy nykyisessä ryhmässä.
Kesäloman aikana ollaan saatu kitkettyä nämä ikävät tavat lähes kokonaan pois. Nyt arveluttaa kun hoito taas kohta alkaa, että muuttuuko käytös taas huonoksi. Olenkin miettinyt voinko sanoa hoitajille että en halua oman lapseni leikkivän tämän toisen lapsen kanssa? Vai nauravatko ne mulle päin naamaa? Toivon että tämä hitusen vanhempi lapsi siirtyy toiseen ryhmään, koska on sen verran isompi kuitenkin. Sen tiedän varmaksi että omani pysyy nykyisessä ryhmässä.