Voinko luottaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bendford
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Bendford

Vieras
Vuosia sitten jätin naisystäväni, koska jäi kiinni salasuhteesta/suhteista? Lyhykäisyydessään: puhelimenkäyttö salaperäistä, laukku oli pyhä esine, epämääräisiä menoja, tuli muutama soitto/viesti mieheltä/miehiltä joita oli kiusallista selittää. No epäilykset meni niin pitkälle, että tutkin hänen laukkunsa salaa. Kuinka ollakkaan löytyi useampi sim-kortti mistä en ollut tietoinen ja kuitti miesten alus-asusta mitä en ollut saanut. No nämä asiat salasin ja pian eräänä päivänä kaverini kertoi nähneensä naiseni kulkemassa toisen miehen kanssa käsi-kädessä. Sitten riitti ja jäti naisen.

Päätettiin mennä taas yhteen viime syksynä. Minulla ollut vaikeaa luottaa häneen, vaikka käytös ollut normaalimpaa ja on vannonut minun voivan luottaa häneen. Nyt kuitenkin käynyt niin että huomasin vahingossa hänen koneellaan deittisivun sivuhistoriassa, menin tutkimaan sivuston ja löysin yhden ilmoituksen vastaavan täysin naistani, vaikkakin kertoi olevansa sinkku! No, tekeydyin kumppanin hakijaksi samalle sivustolle ja tarkoitukseni oli lähettää kysely hänelle, josko olis kiinnostunut minusta ja missä mielessä. No kuinka ollakkaan en ehtinyt viestiä lähettään kun hän jo kehui ilmoitustani ja ilmaisi kiinnostuksensa. Juttu eteni sillä että lähetin "oman" kuvan hänen s-postiin ja hän lähetti takaisin, jolloinka henkilö varmistui oikeaksi. Sitten hän ehdotti että nähtäis ja sanoin sen käyvän, hankin prepaidin ja tekstailtiin. Kerroin selkeästi olevani etsimässä sitä oikeaa, hän ei missään kohtaa kertonut suoraan vastaavaa, eikä myöskään sanonut etsivänsä vain ystävyyttä tms. Yllätin hänet sitten kohtaamispaikassa ja kerroin tilanteen. Muutama valhe tuli ens alkuun, ja kertoi hakevansa ystävää sieltä treffipalstalta ja sanoi tehneensä virheen ettei ollut uskaltanut kertoa asiasta. Ja siviilisäädyn sinkun hän väitti vaihtaneensa parisuhteessa olevaksi ja syytti sivustoa virhetoiminnasta. Väittää haluavansa vain minut miehekseen.

Nyt olen tulossa hulluksi, voinko uskoa hänen selitystään? Jotenkin haluaisin uskoa häntä, mutta teot puhuu vastaan. Vai olenko kertakaikkiaan liian sinisilmäinen??? Auttakaa, kertokaa mielipiteenne!!!

Olet liian sinisilmäinen. Ei kukaan parisuhteessa oleva hae "ystäviä" treffipalstoilta. Naisesi kalastelee nyt vierailla vesillä. Tämän selvemmäksi tämä ei enää voisi tulla. Tuollaisia ihmisiä on jotka osaavat kääntää kaikki asiat parhain päin ja saavat toisen tuntemaan itsensä vainoharhaiseksi epäilijäksi. Tuttu tunne.

Minun mieheni on samanlainen selittelijä ja saa minut uskomaan kaikki ihmeelliset selityksensä ja olen myös alkanut jo ajatella että epäilen turhia. Mutta jostain ne epäilyt aina lähtevät, ei ne tule ilman syytä. Ennen minun ei ole tarvinnut epäillä mitään eikä kuunnella ihme selityksiä. Nyt niin on käynyt ja tiedän että syy ei ole minussa.

Sinä olet saanut niin selkeä todisteet petturuudesta että kannattaisi avata jo silmät. Jos itse saisin tuollaisia todisteita en miettisi enää vaan lähtisin suhteesta. Lisäksi et luota naiseesi kuitenkaan ja se tulee jäytämään suhdettanne koko ajan ja sanon kokemuksesta että se alkaa häiritä koko ajan enemmän ja enemmän. Itse en voi enää luottaa mihinkään mitä mies sanoo tai tekee. Siinä on vaarana todella oman mielenterveyden menetys kun käyttää aikansa miettien mitä toinen puuhaa selän takana ja missä on. On jäänyt niin monesta valheestakin kiinni että en vain pysty enää luottamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Selvä juttu;10504993:
Olet liian sinisilmäinen. Ei kukaan parisuhteessa oleva hae "ystäviä" treffipalstoilta. Naisesi kalastelee nyt vierailla vesillä. Tämän selvemmäksi tämä ei enää voisi tulla. Tuollaisia ihmisiä on jotka osaavat kääntää kaikki asiat parhain päin ja saavat toisen tuntemaan itsensä vainoharhaiseksi epäilijäksi. Tuttu tunne.

Minun mieheni on samanlainen selittelijä ja saa minut uskomaan kaikki ihmeelliset selityksensä ja olen myös alkanut jo ajatella että epäilen turhia. Mutta jostain ne epäilyt aina lähtevät, ei ne tule ilman syytä. Ennen minun ei ole tarvinnut epäillä mitään eikä kuunnella ihme selityksiä. Nyt niin on käynyt ja tiedän että syy ei ole minussa.

Sinä olet saanut niin selkeä todisteet petturuudesta että kannattaisi avata jo silmät. Jos itse saisin tuollaisia todisteita en miettisi enää vaan lähtisin suhteesta. Lisäksi et luota naiseesi kuitenkaan ja se tulee jäytämään suhdettanne koko ajan ja sanon kokemuksesta että se alkaa häiritä koko ajan enemmän ja enemmän. Itse en voi enää luottaa mihinkään mitä mies sanoo tai tekee. Siinä on vaarana todella oman mielenterveyden menetys kun käyttää aikansa miettien mitä toinen puuhaa selän takana ja missä on. On jäänyt niin monesta valheestakin kiinni että en vain pysty enää luottamaan.

Niin se taitaa olla. Tyhmä minä olen, kun olen kuvitellut toisen muuttuneen. Pakko saada varmistusta joltain täysin ulkopuoliselta, tuntuu että tulee sokeeksi todellisuudelle välillä.

Tuo ap:n casehan on ihan selvää pässinlihaa. Tyttö vehtaa senkun ehtii ja kukaan ei hae kavereita sinkkustatuksella, jos on parisuhteessa. Nyt mies itsetunto esiin jostain ja lähetät naisen sinne minne hän kuuluukin. Naisena voin sanoa, että hänen tapansa toimia on erityisen härski ja hän valehtelee kyllä päin naamaasi. Olen pahoillani. Älä ole aasi tai kynnysmatto.

Itselle kävi tuossa taannoin myös samantyyppinen juttu. Sain spammia joltain deittipalstalta, eli joku ulkomaalainen nainen kirjoitti minulle, oli vastannut ilmoituksessaan miehelleni. Sain tämän selville kun aloin tutkia sähköpostiosoitteeni hakkeroimishistoriaa. Jotenkin jonkun tietomurron ym. vuoksi miehen yhteystieto-osoitteet olivat joutuneet vääriin käsiin ja viesti päätyi minulle.
Tajusin heti, mistä on kyse. Kysyin mieheltä, että miten voi olla mahdollista että kun olemme olleet yhdessä lähes vuoden, hänellä on deitti-ilmoitus jossain saitilla. Vyyhdin myötä selvisi, että muitakin oli olemassa. Selitys: olen unohtanut poistaa ne. En ole osannut poistaa, vaikka yritin. En tiennyt ettei se ilmoitus poistunutkaan. Jne. Erilaisia ihmettelyjä mieheltä, yrityksiä todistaa että ilmoitukset "eivät ole aktiivisina" ym. Aiemmin koneeltaan (jota siis käytin ihan luvan kanssa) löytyi suosikeista joku pimu, muistaakseni ulkomaalainen, suosikeista, jonkun parituspalvelun kautta sinne laitettu. Selitys tuolloin oli se, ettei tiedä mistä koneelle on tuollainen profiili ilmestynyt. Käskin katsoa on kaikki vanhat touhut ja lopettaa ne silloin, jos niillä olisi syytä moiseen "mainoskuvaan". Noh, eipä ollut sitten kai poistanut. Jäi kiinni monesta eri ilmoituksesta, ja edelleen selittelee. Minä olen se aiheettomasti syyttävä osapuoli, toki.

Nyt olen harkintakannalla. Tiedän että mies on aika tumpelo koneiden kanssa, ja hän on myös
aikoinaan metsästänyt naisia ilmoitusten kautta. Pyrkii nyt todistamaan vaikka miten, että ei ole käyttänyt niihin liitettyjä sähköpostiosoitteita vuosiin eikä ole tiennyt, että profiilit ovat aktiivisena jos niitä ei poista. Sanoin, että kuulostaa ihan bullshitiltä.

Ihan oikeasti. Ei tuollaiset naiset muutu ennen kuin päätyvät nyrkin ja hetekan väliin. Niin monta vastaavaa tarinaa nähtynä läheltä, että on itsekin uskottava näin vain olevan. Pettäminenkin voi olla koukuttavaa.

Säästä itseäsi ja lopeta suhde. Sinusta ei ole mieheksi hänelle. Ehkä naisesi on vaistonnut sun olevan hänen joka tapauksessa ja se on tylsää. Hän tarvitsee jännitystä elämään ja saa sitä tapailemalla salaa muita.

Kiitos teille! Tarkennettakoon vielä, että nainen haluais tosissaan ja "väkisin" jatkaa kanssan ja on nähnyt vaivaa suhteen kehittämiseksi. On tosi paskana tilanteesta. Voiko olla niin että silti haluaa seikkailla, vaikka aidosti toisesta välittää? Miten joku voi tehdä sellaista, ei ymmärrä. Onko kellään hyviä kokemuksia, että olis ollu petollinen mutta onkin pystynyt muuttumaan luotettavaksi?

Kiitos teille! Tarkennettakoon vielä, että nainen haluais tosissaan ja "väkisin" jatkaa kanssan ja on nähnyt vaivaa suhteen kehittämiseksi. On tosi paskana tilanteesta. Voiko olla niin että silti haluaa seikkailla, vaikka aidosti toisesta välittää? Miten joku voi tehdä sellaista, ei ymmärrä. Onko kellään hyviä kokemuksia, että olis ollu petollinen mutta onkin pystynyt muuttumaan luotettavaksi?

Tuota suhteen jatkamishalua olen itsekin ihmetellyt oman kumppanin kanssa. Hän tekee ensin kaikkia sähläilyjä ja saa minut kypsymään ja ajattelemaan suhteen lopettamista. Sitten hän alkaa nähdä hirveästi vaivaa ja on pahoillaan ja lässyn lässyn etten vaan lopettaisi suhdetta. Miksi vasta sitten alkaa kiinnostaa kun toinen on lyömässä hanskoja tiskiin? Ja sitten kun taas jatketaan sitä "parempaa" tulevaisuutta mitä on puheissa lupailtu niin pian taas sama sähläily jatkuu. Eli mikään ei muutu mutta silti ei haluta olla yksin vaan vaikka väkisin suhteessa johon ei loppupeleissä kuitenkaan ole valmis panostamaan yhtään sen enempää kuin ennenkään. ??

Tuosta pettämisestä, itse olen joskus vuosia sitten yhdessä suhteessani ajautunut pettämään. Suhde veteli viimeisiään ja lopetinkin sen pian pettämisen jälkeen (koska ei ollut järkeä jatkaa). Sitä ennen en pettänyt kymmenen vuotisessa suhteessa kertaakaan enkä ole sen jälkeen uusissakaan suhteissa pettänyt. Pettämisessä ei ole mitään järkeä varsinkaan jos suhteessa menee hyvin. Miksi lähteä sitä ehdoin tahdoin pilaamaan? Omalla mielellä on kyllä suuri voima, jos päättää ettei petä niin sitten ei petä. Näin olen itsekin päättänyt ja näin olen myös toiminut. Eli kyllä pettämisestä pääsee eroon, ei se ole leimattu otsaan ikiajoiksi, mutta se vaatii itseltä sen ehdottomuuden että sellainen peli loppuu.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Selvä juttu;10506469:
Miksi vasta sitten alkaa kiinnostaa kun toinen on lyömässä hanskoja tiskiin? Ja sitten kun taas jatketaan sitä "parempaa" tulevaisuutta mitä on puheissa lupailtu niin pian taas sama sähläily jatkuu. Eli mikään ei muutu mutta silti ei haluta olla yksin vaan vaikka väkisin suhteessa johon ei loppupeleissä kuitenkaan ole valmis panostamaan yhtään sen enempää kuin ennenkään. ??

Tähän on vain yksi vastaus: koska sinun kanssasi hän voi toimia noin. Hän tietää, että sinä otat hänet joka tapauksessa takaisin.

Voiko olla niin että silti haluaa seikkailla, vaikka aidosti toisesta välittää?
Ei ainoastaan voi, vaan lähtökohtaisesti ON! Ihmistä kiinnostaa useat muut ihmiset mahdollisina kumppaneina, sekä seksuaalisesti että muutenkin. Parisuhteen aloittaminen ei tätä asiaa muuta. Asia on täysin ymmärrettävä ja luonnollinen.

Ainoa poikkeus sääntöön on rakastuminen, jolloin kaikki huomio suuntautuu rakastumisen kohteeseen, yhteen ihmiseen. Tätä asiaa ei itse tahdonvoimallaan voi muuttaa ja pyrkimys parisuhteen aloittamiseen on pakonomaista. Asia on täysin ymmärrettävä ja luonnollinen. Muutos on palautuva.

Miten joku voi tehdä sellaista, ei ymmärrä. Onko kellään hyviä kokemuksia, että olis ollu petollinen mutta onkin pystynyt muuttumaan luotettavaksi?
Rakastuminen ei täysin estä, mutta vesittää seikkailunhalun. Se ei käytännössä lainkaan kiinnosta ja tunnetasolla onkin mahdoton.

Muussa tapauksessa on kysymys tahdosta. Ihmiset tahtovat tietynlaisen suhteen. Asiasta sovitaan ja sopimusta tahdotaan noudattaa. Siihen tahdotaan uskoa, sen tahdotaan olevan ennekaikkea luotettava sopimus.

Sopimus ei pidä jos sitä ei tahdota noudattaa. Yhtälailla on mieletöntä noudattaa sopimusta jos siihen ei tahdota luottaa. Sopimuksen sisältö menettää merkityksensä ja sen tarkoitus mitätöityy. Sopimus on rauennut omaan mahdottomuuteensa. Silloin on turha puhua enää petoksesta.

Tarkennettakoon vielä, että nainen haluais tosissaan ja "väkisin" jatkaa kanssani ja on nähnyt vaivaa suhteen kehittämiseksi. On tosi paskana tilanteesta.

Avoin liitto on toimiva ja saattaa olla kestävämpi, mutta ei enää teidän tapauksessanne, sillä sekin on sopimus ja siihenkin tarvitaan tietysti täysi luottamus. Naisen käyttäytyminen voi olla mitä tahansa, ja sielullisesti vilpitöntäkin. Se on näyttäytynyt kuitenkin petollisena laskelmointina. Et enää luota minkäänlaisiin sopimuksiin hänen kanssaan. Ulkopuolisenakaan en voi suositella jatkoa. Hän ei ole osannut, tuskin osaa jatkossakaan toimia luottamuksellisesti, tai älyä asian ydintä milloinkaan. Sinuakin sama vaara raapii jo pahasti.

Ei auta käytöksen muutos, mikään yritys, ei luja tahto, eikä vakuutus. Kun osaamista ei ole, ei ole arvoa ns. uskollisuudellakaan. Se olisi vain nukketeatteria ilman ajatusta. Ei kannata. Surullista.

Viimeksi muokattu:
Tietänet itsekin missä mennään. Yleensä se on toisinpäin; pelimiehet vastaan hyväuskoiset naiset. Ellet ole addiktoitunut jonkinsorttiseen jännittävyyteen vaan haet luottamukseen perustuvaa parisuhdetta neuvoisin luovuttamaan.

Joku tuossa kirjoitti, että moinen käytös voi päättyä rakastumiseen. Yleensä sitä rakastutaan suhteen alkumetreillä eli kun kysymys on jo toisesta yrityksestä on epätodennäköistä, että tunteittesi kohde yhtäkkiä rakastuisi sinuun niin palavasti, että muut jäisivät mielestä. Ja vaikka näin kävisikin niin se nk. rakastuminen kestää yleensä kahdeksasta kuukaudesta noin kahteen vuoteen. Minkä jälkeen entinen meno jatkuu.

Mutta itsehän tiedät miten pyörähdät...

Yhteistyössä